استارت آپ‌ها سال 1401 را با 3 تغییر مهم شروع کنند!

استارت آپ‌ها سال 1401 را با 3 تغییر مهم شروع کنند!

بعد از چند سال سخت و نفسگیر که بر کسب و کارهای استارت آپی گذشت، سال 1401 در پیش است. این سال به دو دلیل می‌‌تواند یک سال ویژه برای این دسته از کسب و کارها باشد. شیوع ویروس کرونا حتی اگر همچنان ادامه یابد، دیگر نمی‌تواند مانند سال‌های گذشته محدودیت‌های مختلفی برای کسب و کارها به‌وجود آورد و آن‌ها را به تعطیلی بکشاند. از سمت دیگر، خبرهای خوشی از مذاکرات احیای برجام به‌گوش می‌رسد و اگر فرض را بر این بگذاریم که بالاخره این مذاکرات ختم به‌خیر شود، فضا برای رشد استارت آپ‌ها کاملا باز خواهد شد.

 


 بیشتر بدانید:  سنا بهترین افزار برای ادامه دادن پرقدرت‌تر یا شروعی دوباره


 

البته در این بین، مسائلی مانند تلاش گروه‌هایی در مجلس برای به‌اجرا رساندن طرح موسوم به «طرح صیانت» هم تاکنون موجب آزار روانی صاحبان کسب و کار بوده است. احتمالا این طرح در سال 1401 یا به‌اجرا درخواهد آمد و یا همچنان دست به دست خواهد شد تا فعلا به‌اجرا در نیاید. بنابراین، سال آینده همانقدر که می‌تواند اتفاقات خوب و خوشی را برای استارت آپ‌ها به‌همراه داشته باشد، به همان اندازه هم می‌تواند شرایط سخت و فشرده‌ای را با خود بیاورد. اما، شاید بتوان گفت که وضعیت در سال جدید نه آن‌قدر خوب خواهد بود که تمام دهان‌ها را به حیرت باز کند و نه آن‌قدر بد خواهد شد که دیگر نتوان مسیر را ادامه داد!

استارت آپ‌های ایرانی تاکنون توانسته‌اند با تحریم و بی‌ثباتی قیمت‌ها و نرخ بالای ارز و ... دست و پنجه نرم کنند و دوام آورند. بنابراین، تنها چیزی که می‌توان با اطمینان پیش‌بینی‌اش کرد این است که همچنان بسیاری از مدیران این کسب و کارها با قدرت به پیش می‌تازند و به امید بهره بردن از فرصت‌ها و باز کردن مسیرهای تازه روز خود را شب می‌کنند.

 

3 تغییر مهم برای کسب و کار ها

 

 با تمام این تفاسیر، برای سال جدید شما 3 پیشنهاد آورده‌ایم. ایده‌هایی که حتی اگر بدترین سناریو هم برای سال 1401 رخ دهد، می‌توانید به کمک آن‌ها از میان خاکستر و دود و آتش برخیزید و پرسنل‌تان را به جلو برانید. چرا که نه؟! تاریخ پر است از کسانی که سخت‌ترین ایام را برای دوستان و عزیزان‌شان از شهد هم شیرین‌تر ساخته‌اند. تازه اگر در این بین، کفه اخبار و اتفاقات خوب سنگین‌تر شود فرصت بی‌نظیری برای استارت آپ‌های ایرانی مهیا می‌شود. در این صورت، باز هم به کمک 3 پیشنهاد ما بیشترین استفاده را از آن فرصت احتمالی خواهید برد.

 


 بیشتر بدانید: تاثیر نرم افزارCRM روی موفقیت خرده فروشی ها


 

پس، با سنا همراه باشید.

 

نرم افزار CRM سنا برای توسعه پایدار استارت آپ‌ها

 

از نرم افزار  CRM چه می‌دانید؟ برخی از مدیران به‌خوبی سی آر ام را می‌شناسند ولی درباره خرید و استفاده از آن تردید دارند. عده‌ای از مدیران جوان‌تر یا کم‌تجربه‌تر هم ممکن است آشنایی‌شان با سی آر ام صرفا در حد شنیدن نامش و داشتن اطلاعاتی کلی درباره آن باشد.

نرم افزار  CRM یا همان سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان یکی از ابزارهای مدرن و پیشرفته در حوزه کسب و کار است. انواع و اقسام کسب و کارها در تمامی حوزه‌ها و اصناف می‌توانند این نرم افزار را مورد استفاده قرار دهند. اما شاید مهم‌ترین سوالی که درباره این سی آر ام پیش آید، این باشد که مزیت نرم افزار  CRM در چیست؟ مزیت سی آر ام، تبدیل کردن مشتریان عادی-یا حتی سرنخ‌های شما- به مشتریان وفادار و ثابت است.

 


 بیشتر بدانید: استفاده از نرم افزارCRM برای پیشرفت در صنعت گِیم


 

طبق آمارها، در سال 2021 نرخ بازگشت سرمایه (ROI) سی آر ام بیش از 8 دلار به ازای هر 1 دلار بوده است. بنابراین، هرقدر که شما برای این ابزار سرمایه‌گذاری کنید، حداقل 8 برابر سود به‌دست خواهید آورد. ناگفته پیداست که این نرخ، در حالت ایده‌آل اتفاق می‌افتد. حالت ایده‌آل هم خیلی دور از دسترس نیست. زمانی‌که شما تمام پرسنل خود را تشویق به استفاده از سی آر ام کنید، آموزش‌های کافی را به آن‌ها بدهید و تمام پروژه‌ها و فرایندهای سازمانی مربوطه را توسط  CRM مدیریت کنید، پیاده‌سازی صحیح اتفاق افتاده و در نتیجه، به همان نرخ بازگشت سرمایه خواهید رسید.

 

نرم افزار CRM سنا برای توسعه پایدار استارت آپ‌ها

 


 بیشتر بدانید: 8 اصل مهم برای پیاده‌سازی نرم افزار CRM


 

پیاده‌سازی نرم افزار CRM مفهوم بسیار مهمی است که تفاوت بین استفاده موفق و استفاده ناموفق از سی آر ام را مشخص می‌کند. بخش‌های بازاریابی، فروش، پشتیبانی مشتری و منابع انسانی اگر بتوانند حداکثر بهره را از سی آر ام ببرند، تمام فرایندها به‌صورت مکانیزه و اتوماتیک انجام شوند و همه اطلاعات مربوط به مشتریان و پرسنل دقیق ثبت و دسته‌بندی شوند؛ عملا به کسب و کاری پیش‌رو و مترقی تبدیل خواهید شد و توسعه‌ای پایدار را تجربه خواهید کرد.

اما شاید این همه توصیف و تعریف در نگاه اول کمی دشوار به‌نظر برسد. ولی واقعا نیازی نیست خودتان را در بین این همه مفهوم و اصطلاح و اطلاعات گم کنید. پیاده‌سازی نرم افزار  CRM نیاز به مشاوره و پشتیبانی صحیح و اصولی نیاز دارد. ما به مشتریان سی آر ام سنا به‌صورت دائمی پشتیبانی لازم را ارائه می‌کنیم. در بدو مرحله نصب  CRMدر سازمان شما، تمام آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنیم. در واقع، شما از تجربیات غنی سنا بهره می‌برید. واقعیت این است که  CRM سنا سال‌ها برای کسب و کارهای مختلف و متنوعی مورد استفاده قرار گرفته و حالا تمام آن تجربیات از نظر نصب، پیاده‌سازی، شخصی‌سازی، آموزش و پشتیبانی در اختیار شما قرار می‌گیرند.


بیشتر بدانید: چطور می توان بیشترین بهره را از نرم افزار CRM برد؟


 

با اطمینان می‌گوییم که با نرم افزار  CRM سنا فرایند وفادارسازی مشتریان خود را به بهترین شکل پیش خواهید برد. در این صورت، خودتان را از هزینه‌های آن‌چنانی برای تبلیغات بی‌هدف جهت جذب مشتری جدید بی‌نیاز خواهید کرد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که کسب و کارها در سرتاسر جهان  CRM را به‌کار می‌برند، دقیقا در همین نکته قرار دارد. حفظ مشتریان ثابت و وفادارسازی آن‌ها بسیار اقتصادی‌تر و پرسودتر از هزینه تبلیغات برای جذب مشتریان جدید است. پس سال 1401 را با همین هدف آغاز کنید و به پایان برسانید. پایانی که با تعداد زیادی از مشتریان وفادار همراه خواهد بود.

 

نرم افزار CRM سنا برای توسعه پایدار استارت آپ‌ها

 

نرم افزار فروش

 

دومین پیشنهاد، داشتن نرم افزار فروش سنا است. البته نیازی نیست که این نرم افزار را به‌صورت جداگانه بخرید و هزینه بیشتری را تحمیل شوید. کافی است نرم افزار  CRM سنا را تهیه کرده و نرم افزار فروش سنا را هم به آن اضافه کنید. در نتیجه، با هزینه‌ای بسیار اندک، سازمان‌تان را به نرم افزار فروش کارآمدی مجهز کرده‌اید که با سی آر ام مورد استفاده شما به‌صورت کامل هماهنگ و یکپارچه شده است.

اما چرا باید از نرم افزار فروش سنا در سال 1401 استفاده کنید؟ این ابزار تمامی کارهایی را که در مرحله فروش باید انجام دهید، به‌صورت مکانیزه و اتوماتیک انجام می‌دهد. از صدور پیش‌فاکتور و فاکتور گرفته تا ارائه گزارش‌های مختلف، بخشی از کارهایی هستند که نرم افزار فروش سنا با چند کلیک برای‌تان انجام خواهد داد. اگر بازاریاب‌هایی دارید که با پورسانت برای‌تان کار می‌کنند، پورسانت هر یک به‌صورت دقیق محاسبه می‌شود. اگر برای نگهداری محصولا‌ت‌تان به انبارداری نیاز دارید، این نرم افزار بهترین ابزارها را برای انبارداری در اختیارتان می‌گذارد.

 


 بیشتر بدانید: نرم افزارCRM بهترین ابزار برای کسب و کارهای مالی و حسابداری


 

با گزارش‌های مختلفی که ارائه می‌کند، می‌توانید بر تمام جزئیات فروش محصولات خود تسلط داشته باشید. حتی بخشی از این گزارش‌ها مخصوص مشتریان هستند و با ارسال‌شان برای مشتریان، به آن‌ها نشان می‌دهید که در استارت آپ شما مشتریان بیشترین اهمیت را دارند. کافی است برای آشنایی با نرم افزار فروش سنا و شناخت تمامی قابلیت‌ها و امکاناتش با مشاوران سنا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید.

 


 بیشتر بدانید: با سی آر ام سنا مشتری‌هایت را در هیچ یک از مراحل سه‌گانه فروش تنها نگذار


 

باشگاه مشتریان

 

در نهایت، تکمیل‌کننده زنجیره‌ای که می‌تواند استارت آپ شما را در مقابل رقبا به صدر برساند و وفادارسازی مشتریان را به بهترین شکل برای‌تان انجام دهد، باشگاه مشتریان سنا است. برای داشتن این ابزار، تنها کاری که باید انجام دهید سفارش دادن ماژول آن و اضافه کردنش به نرم افزار  CRMسنا است. کاری که صرفا به یک تماس یا یک کلیک نیاز دارد و باقی کارها را از صفر تا صد تیم پشتیبانی سنا برای‌تان انجام خواهد داد.

 

باشگاه مشتریان

 

لازم به ذکر است که، از لحظه خرید نرم افزار CRM سنا یک تیم پشتیبانی اختصاصی پیگیر کارهای شما خواهد بود. بنابراین، هر ابزاری را که بخواهید به سی آر ام خود اضافه کنید، به‌سادگی تمام در اختیار خواهید داشت. باشگاه مشتریان مخصوص بالا بردن نرخ حفظ مشتریان است. با پرداخت هزینه بسیار اندک این ماژول، به‌قدری فروش‌تان بیشتر خواهد شد که به‌هیچ عنوان نمی‌توان آن را با هزینه‌هایی مقایسه کرد که برای سفارش تبلیغات و جذب مشتری جدید لازم است بپردازید.

 

در ضمن، مدیران استارت‌ آپ‌ها این مقالات را از دست ندهند:

 

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.