آیا نرم افزار  CRM واکسن اقتصاد جهانی است؟

آیا نرم افزار  CRM واکسن اقتصاد جهانی است؟

همانطور که برای هر ویروسی یک واکسن وجود دارد، برای درمان مشکلات اقتصاد جهانی هم واکسنی هست. این واکسن، نرم افزار  CRM نام دارد.

احتمالا خوب به خاطر دارید، آن روزهایی را که شیوع ویروس کرونا در تمام جهان اوج گرفته بود. آن ایام بزرگ‌ترین سوال همه مردم این بود که چه زمانی واکسن کرونا کشف خواهد شد؟ اگر گوگل را باز می‌کردید و عبارت "کی..." را تایپ می‌کردید، یکی از گزینه‌ها این بود که: "کی واکسن کرونا کشف می‌شود؟" دلیل این دغدغه جدی و جهانی هم مهم بود، همه درباره جان و سلامتی‌شان احساس نگرانی می‌کردند. هیچ کسی دوست نداشت بخاطر یک ویروس نادیدنی خودش یا عزیزانش روانه بیمارستان شوند و یا حتی بدتر از آن، از دنیا بروند!

اقتصاد جهانی هم از آن چند ماه لطمات بسیار بزرگی دید. خیلی از کسب و کارها ورشکست شدند، تعدیل نیروها به قدری گسترده بود که در تعداد زیادی از کشورها، از جمله کشور خودمان، نرخ بیکاری گسترش یافت. محدودیت‌هایی که اجرا می‌شدند، خیلی از استارت آپ‌ها و کسب و کارها را نابود می‌کردند. حالا که مدتی است شرایط به رو بهبودی است، اقتصاد جهانی همچنان برای عبور از بحران دست و پا می‌زند. هنوز متخصصان اقتصادی بدنبال کشف واکسن این مشکل هستند. در همین شرایط، برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که این واکسن، دهه‌هاست که اختراع شده و نامش نرم افزار  CRM است.

با سنا همراه باشید تا این موضوع را که بر اساس مطلبی از سایت  Trackolapنوشته شده است، با هم بررسی کنیم.

 

 اگر کسب و کارها بتوانند استراتژی بازاریابی خود را بر نرم افزار  CRM بنا کنند، بسیاری از چالش‌ها به خوبی حل می‌شوند.

 

نرم افزار  CRM چگونه میزان فروش را افزایش می‌دهد؟

از استارت آپ‌ها تا شرکت‌های بزرگ و چند صد نفره، همه کسب و کارها در تلاش هستند که تا جای امکان نیروهایشان را در کنار یکدیگر و در محیط کاری نگاه دارند. مدیریت مشتریان، جلسات تیم‌های فروش، ملاقات‌های سهامداران و هیات مدیره و بسیاری از مسائل دیگر، به حضور مستمر در سازمان نیازمند است. از سوی دیگر، فرهنگ دورکاری در دوران شیوع کرونا بیش از پیش مقبولیت پیدا کرد و برخی از کسب و کارها را متوجه ساخت که با همین استراتژی می‌توانند هزینه‌های سازمانی را کاهش و بهره‌وری منابع انسانی را افزایش دهند.

 

مقاله پیشنهادی: CRM چطور به فروش مجازی کمک می کند؟

 

با توجه به این مسائل، اگر کسب و کارها بتوانند استراتژی بازاریابی خود را بر نرم افزار  CRM بنا کنند، بسیاری از چالش‌ها به خوبی حل می‌شوند. این نرم افزار کاربردهای وسیعی دارد. از بازیابی اطلاعات مشتریان تا مدیریت تیم‌های دورکاری، طیف وسیعی از کاربردهای نرم افزار سی آر ام هستند که گاه بسیاری از مدیران در مورد برخی ابزارهایی که این نرم افزار می‌تواند در اختیارشان قرار دهد ابراز تعجب می‌کنند. در ادامه، به برخی از این کاربردها اشاره می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها، می‌توان گفت نرم افزار  CRM واکسن اقتصاد جهانی در برابر رکورد و بیماری است.

 

نرم افزار  CRM روشی ظریف برای مدیریت سرنخ‌ها است

سازمان‌های تجاری برای اینکه بتوانند فروش محصولات خود را تضمین کنند، قیف‌های فروش طراحی می‌کنند. اولین مرحله از این قیف، جذب سرنخ و مدیریت آن است. اتفاقا نرم افزار CRM  می‌تواند بهترین ابزارها را برای مدیریت سرنخ‌ در اختیار کسب و کارها قرار دهد. این نرم افزار سرنخ‌ها را به تیم فروش منتقل می‌کند تا همه چیز آماده تبدیل آن‌ها به مشتریان بالفعل باشد.

 

 

اگر تیم فروش نتواند به موقع برای تبدیل سرنخ‌ها به مشتری اقدام نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ عملا تمام هزینه‌های تبلیغاتی آن کسب و کار برای جذب سرنخ‌ها و تمام تلاش‌های بازاریاب‌ها جهت وارد کردن آن‌ها به قیف فروش از بین خواهند رفت. نرم افزار  CRM اجازه بروز چنین اتفاقی را نمی‌دهد. از سوی دیگر، این نرم افزار با همسو کردن تمام ابزارهای بازاریابی از جمله: ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای اتوماسیون بازاریابی آن‌ها را زیر یک سقف می‌آورد و در نتیجه، فروش را بیشتر می‌کند.

 

ارتباط مجدد با مشتریان

شرکت‌ها نیاز دارند که همزمان با تلاش برای جذب مشتریان جدید، مشتریان قبلی خود را نیز برای خرید مجدد تشویق کنند. در واقع، کسب و کارها باید بتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. مساله برقراری ارتباط با آن‌ها مساله مهم و البته چالش برانگیزی است. چرا که اگر به طور درست و اصولی اتفاق نیفتد، کاملا برای آن افراد احساس مزاحمت ایجاد می‌شود.

اما چنانچه کسب و کاری بتواند این ارتباط را به نحو احسن انجام دهد و آن‌ها را به خرید مجدد تشویق کند؛ به یک مزیت مهم دست خواهد یافت. جذب مجدد مشتریان سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از جذب مشتریان جدید رخ می‌دهد. اما زمانی این مزیت بدست می‌آید که روابط بر اساس اعتماد متقابل و درک عمیق از مشتری شکل گیرد.

وقتی که شما تمام اطلاعات مربوط به مشتریان خود را در نرم افزار  CRM ثبت و دسته‌بندی می‌کنید؛ پرسنل تیم‌های بازاریابی و فروش شما می‌توانند از آن اطلاعات برای شناخت بهتری مشتریان و درک نیازهای آن استفاده کنند. در نتیجه، اعتماد مشتریان نسبت به برند شرکت شما هم افزایش پیدا می‌کند چرا که می‌بینند شما برای آن‌ها ارزش قائل هستید و برای رفع نیازهایشان تلاش می‌کنید.

 

سوال: چه چیزی جذاب‌تر و شیرین‌تر از پیدا کردن یک مشتری جدید است؟

پاسخ: مشتری ارجاعی!

 

 

اصلاح عملکرد تجارت

وقتی کسب و کارها در تنگنا قرار گرفته‌اند، نیاز به ابزاری دارند که بتواند آن‌ها را با کم‌ترین هزینه به درآمد قابل قبولی برساند. البته، آن‌ها مهم‌تر از ابزار، به یک استراتژی کامل نیاز دارند. این استراتژی اگر بر نرم افزار  CRM مبتنی باشد می‌تواند بهترین‌نتایج را برای‌شان رقم بزند. اتفاقا همان ابزارهایی هم که آن‌ها نیاز دارند در سی آر ام وجود دارند.

 

کاهش هزینه‌های تیم فروش

یکی از عمده‌ترین چالش‌هایی که امروزه کسب و کارها با آن مواجه هستند، هزینه‌های سرسام‌آوری است که باید برای تبلیغات و جذب سرنخ‌های جدید و نهایتا، تبدیل‌شان به مشتری بپردازند. اما به کمک نرم افزار  CRM، شما یک دید 360 درجه و کامل نسبت به مشتریان فعلی‌تان بدست می‌آوریم. همان دیدی که کمک می‌کند تمام نیازهای مشتری خود را بشناسید و با او رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد و احترام بسازید. با این شرایط، شما با همان مشتریانی که تاکنون کسب کرده‌اید هم می‌توانید به فروش مورد نظرتان برسید و نیاز کم‌تری به هزینه کردن برای جذب مشتری جدید خواهید داشت؛ حداقل تا مدتی!

 

بهره‌وری بیشتر تیم فروش

نرم افزار  CRMکمک می‌کند تا سرنخ‌ها و فرصت‌های سازمان را اولویت‌بندی کنید. سرنخ‌هایی که شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند، ارزشمندتر هستند و طبیعتا باید برای‌شان بیشتر زمان و پول هزینه کنید. در مقابل، سرنخ‌هایی که احتمال خریدشان پایین است، نباید انرژی تیم فروش خود را برای‌شان تلف کنید.

 

 

بهبود اثربخشی تیم فروش

وقتی پرسنل تیم فروش شما بدانند که کدام مشتریان بیشتر از دیگران تحت تاثیر عملکرد آن‌ها قرار گرفته‌اند، می‌توانند زودتر برای جذب نهایی آن‌ها و رساندن‌شان به انتهای قیف فروش تلاش کنند. اصطلاحا، این فرصت را دارند که تا تنور داغ است نان را بچسبانند. این فرصت را نرم افزار  CRM در اختیارشان قرار می‌دهد.

 

رسیدن به مشتریان ارجاعی

 

سوال: چه چیزی جذاب‌تر و شیرین‌تر از پیدا کردن یک مشتری جدید است؟

پاسخ: مشتری ارجاعی!

 

وقتی که شما به مشتریان فعلی بهترین خدمات و پشتیبانی را ارائه کنید و آن‌ها راضی نگاه دارید، این شانس را بالا می‌برید که برخی از آن‌ها شما را به دیگران معرفی کنند. آن دیگرانی که تحت تاثیر تبلیغات کلامی مشتریان‌تان قرار گرفته‌اند و به شما رجوع می‌کنند، مشتریان ارجاعی هستند که برای کسب و کارها ارزش بسیار زیادی هم دارند. چرا که هم بدون هیچ هزینه‌ای به جمع مشتریان‌تان پیوسته‌اند و هم اینکه، نتیجه رضایت مشتریان قبلی شما هستند.

این فرصت را نرم افزار  CRM بوجود می‌آورد. چرا که شما می‌توانید تنها با یک کلیک به تمامی اطلاعات هر مشتری دست یابید، بر اساس آن اطلاعات بهترین پاسخ را به مشتری می‌دهید، بهترین پیشنهاد را به او ارائه می‌کنید و بهترین سرویس را در اختیارش می‌گذارید. مطمئنا به کمک همین کارها میزان رضایت مشتریان‌تان بالاتر خواهد رفت.

 

بسته شدن سریع معاملات

همانطور که تزریق شدن سریع واکسن زودتر شما را از دست کرونا نجات می‌دهد، بسته شدن سریع قراردادها هم سریع‌تر به بهبود شرایط اقتصاد کمک می‌کند. به کمک اطلاعات کامل و جامعی که در این سیستم از همه موارد ثبت شده‌اند، بستن قرارداد در کوتاه‌ترین زمان بسیار امکان‌پذیر خواهد بود.

 

 

سایر مزیت‌های نرم افزار  CRM برای اصلاح وضعیت اقتصاد جهانی

تمامی نکاتی که تا اینجا ذکر کرده‌ایم، اگر بصورت عمومی در بسیاری از کسب و کارها رخ دهند، عملا وضع اقتصاد جهانی بهتر خواهد شد. از آنجایی که این تغییرات به کمک نرم افزار CRM رخ می‌دهند، پس می‌توان گفت تغییراتی سیستماتیک هستند. بنابراین، چنانچه اگر همه کسب و کارها به روش درستی آن را پیاده‌سازی کنند و مطابق دستورالعمل‌های کارشناسان از سی آر ام استفاده کنند، اقتصاد جهانی به دوران رونق و شکوفایی خواهد رسید.

علاوه بر آن نکات، مزیت‌های دیگری هم در استفاده از نرم افزار  CRM برای اقتصاد جهانی وجود دارند. در ادامه، به آن‌ها به صورت خلاصه اشاره می‌کنیم:

  1. بهبود بهره‌وری پرسنلی که بصورت دورکار فعالیت می‌کنند.
  2. انجام شدن بسیاری از کارها بصورت خودکار و صرفه‌جویی در زمان بخاطر حذف شدن بسیاری از کارهای بی‌اهمیت
  3. ثبت تاریخچه خریدها و سفارشات مشتریان در نرم افزار  CRM و امکان استفاده از آن اطلاعات برای پیشنهاد مناسب‌ترین و ضروری‌ترین کالاها یا خدمات به مشتری
  4. برقراری ارتباط راحت‌تر بین سهامداران و افزایش مشارکت آن‌ها
تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.