10 راهکار برای افزایش فروش لوازم خانگی

10 راهکار برای افزایش فروش لوازم خانگی

راهکارهای افزایش فروش لوازم خانگی مساله املا و انشاء نیست که یک مشاور کسب و کار چند مورد را ردیف کند و مالک یک فروشگاه لوازم خانگی هم با نوشتن کامل و دقیق آن راهکارها برود و حسابی بفروشد!

 

اصلا مساله افزایش فروش، صرفا به استفاده از چند راهکار محدود نمی‌شود. ما قصد داریم که بر اساس تجربه‌های خودمان در این سال‌ها و با توجه به شناختی که از بازار لوازم خانگی به دست آورده‌ایم 10 راهکار عملی و امکان پذیر را شرح بدهیم اما، همین ابتدا بگوییم که موقعی این راهکارها موثر و کاربردی خواهند بود که شما به دو نکته عمل کنید:

 

  1. فراموش نکنید که اجرای هر راهکار برای شما و برای رقیبان‌تان به یک شکل نیست. در واقع، اگرچه راهکارها ثابت و مشخص هستند ولی نحوه انجام آن‌ها به خلاقیت خودتان و به شناخت و درک‌تان از بازار و مشتریان بستگی دارد.
  2. هیچ چیزی در بازار به اندازه پشتکار و شجاعت برای آزمون و خطا ارزشمند نیست. پس در انجام این راهکارها این دو عنصر را فراموش نکنید.

 

خب، حالا که این مقدمه مهم را ذکر کردیم، بهتر است که بدون مقدمه چینی اضافی یک راست برویم سراغ اصل موضوع و 10 توصیه‌ای که می‌توانند در صورت رعایت آن 2 پیش شرط منجر به افزایش فروش چشمگیر لوازم خانگی شوند را معرفی کنیم. این شما و این هم مسیر موفقیت در کسب و کارتان!

 

         


بیشتر بدانید: کمک نرم افزار CRM به رشد فروش شما


 

تقویت برند فروشگاه؛ اولین راهکار افزایش فروش لوازم خانگی

 

برای معرفی بهترین راهکارهای افزایش فروش لوازم خانگی، برند فروشگاه شما می‌تواند شروع خوبی باشد. شما به عنوان صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی چه قدم‌هایی برای برند کسب و کارتان برداشته‌اید؟

 

فرقی ندارد که در کدام شهر و در کدام محله کار می‌کنید یا اینکه چقدر سرمایه وارد کار کرده‌اید. مساله این است که هر کسب و کاری در هر مقیاسی که باشد، برند خودش را دارد. حالا این برند می‌تواند یک برند ناقص و زننده باشد و همچنین، می‌تواند برندی جذاب باشد که مشتری‌ها به عشق خرید کردن وارد آنجا می‌شوند و تازه بعدش تصمیم می‌گیرند چه چیزی را بخرند!

 

انتخاب اسم برای فروشگاه لوازم خانگی، انتخاب رنگ سازمانی، طراحی یک لوگو برای برند فروشگاه، نوشتن یک شعار برای برند، این‌ها کارهایی هستند که به پول خاصی هم نیاز ندارند و بیشتر متکی بر خلاقیت و انگیزه شما هستند. واقعا انتخاب یک اسم مناسب برای فروشگاه تاثیرش از خیلی عوامل بیشتر است.

 

اسمی که شیک بودن، مدرن بودن و مشتری مدار بودن را القا کند. از آن گذشته، لوگو و رنگ و شعار و بسیاری از عوامل دیگر که برند شما را تشکیل می‌دهند، قدم بزرگی برای افزایش فروش لوازم خانگی هستند. برای برداشتن این قدم بزرگ، با یک مشاور برندینگ صحبت کنید و مقداری سرمایه برای انجام کارها کنار بگذارید. برندینگ فرایندی زمان‌بر است اما اگر درست و اصولی انجام شود، بعد از مدتی عوایدش بی وقفه و پشت سر هم به حساب بانکی‌تان واریز خواهد شد؛ چرا که یک برند قدرتمند از زمین و زمان برای فروشگاه‌تان مشتری می‌آورد.

 

 

انتخاب نحوه فروش لوازم خانگی؛ دومین راهکار

 

چطور می‌خواهید بفروشید؟ در میان راهکارهای افزایش فروش لوازم خانگی، مساله نحوه فروش از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیل این اهمیت، سخت بودن خرید و نقل و انتقال است. یک خانواده برای خرید یک دست مبلمان، نمی‌تواند مانند وقتی که برای خرید خوراکی به فروشگاه می‌روند اقدام کنند. بنابراین، سخت بودن رفتن به یک فروشگاه لوازم خانگی، گشت و گذار بین وسایل، انتخاب زیباترین، بهترین و ارزان‌ترین لوازم خانگی، مذاکره با فروشنده، خرید و حمل و نقل وسیله به منزل، مراحلی هستند که واقعا انجام دادن‌شان برای بسیاری از خانواده‌ها سخت است. همین سختی می‌تواند مانعی بزرگ برای بسیاری از آن‌ها باشد و اگر شما با انتخاب یک روش فروش مناسب این مانع را از سر راه‌شان بردارید مطمئنا میزان فروش‌تان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

 

اگر شما بتوانید با راه‌اندازی یک پیج یا سایت، فرایند انتخاب را برای مشتریان ساده کنید و سپس، با به کار گرفتن یک تیم حمل و نقل وسایل را درب منزل تحویل مشتریان دهید، آن‌ها قانع می‌شوند که خرید برای‌شان راحت و بی دردسر شده و حالا می‌توانند با خیال راحت وسیله‌ای که می‌خواهند را تهیه کنند. یک انتخاب درست از سمت شما، دومین راهکار افزایش فروش لوازم خانگی است.

 

پرفروش ترین لوازم خانگی کدام‌‌ها هستند؟ سومین توصیه

 

پرفروش‌ترین لوازم خانگی چیست؟ پیدا کردن پاسخ این سوال، یکی از بهترین راهکارهای افزایش فروش لوازم خانگی خواهد بود. دلیلش هم مشخص است؛ با فروش بهترین لوازم خانگی بیشترین مشتری را جذب خواهید کرد. اما یک نکته مهم را فراموش نکنید؛ بهترین بودن یا پرفروش‌ترین بودن برای همه جا مشترک نیست. اگر فروشگاه شما در بالاشهر پایتخت قرار داشته باشد با زمانی که فروشگاه شما در منطقه‌ای محروم از یک شهر کوچک قرار داشته باشد، شرایط فرق دارد. بنابراین، بر اساس شناختی که از مشتریان خود دارید، بهترین لوازم خانگی را برای فروش بیاورید. شاید یک دست کتری و قوری ساده در یک روستا بتواند جزو پرفروش‌ترین لوازم خانگی به حساب آید و برای فروشنده‌ای که آن کتری و قوری را می‌فروشد سود بسیار زیادی ایجاد کند. اما همان لوازم را اگر یک فروشنده بزرگ در شهری بزرگ به فروش رساند، ممکن است حتی برای مشتریان زننده هم باشد.

 

 

 

فروش لوازم خانگی اقساطی؛ چهارمین راهکار افزایش فروش لوازم خانگی

 

 

در ماه‌های اخیر رشد قیمت‌ها به نحوی بوده که بسیاری از افراد باورشان نمی‌شود و احساس می‌کنند در کابوس دیدن هستند. واقعا چه کسی می‌تواند باور کند نان باگت به قدری گران شده که ساندویچی برای تهیه ساندویچ مجبور شود از نان لواش استفاده کند؟! حالا در این وضعیت اقتصادی فاجعه بار، چند درصد از مردم می‌توانند لوازم خانگی بخرند؟ مطمئن باشید هرقدر که میزان تورم بیشتر و جیب مردم خالی‌تر شود، بسیاری از راهکارهای افزایش فروش لوازم خانگی هم دیگر جواب نمی‌دهند. خب، راه حل چیست؟ راه حل این است که خرید کردن را برای مشتری ممکن سازید. این راه حل، می‌تواند فروش اقساطی لوازم خانگی باشد. در ضمن، روند خرید قسطی لوازم خانگی را تا جایی که می‌توانید برای مشتری راحت کنید، سود کم‌تری بگیرید و تنوع محصولات را هم بالا ببرید. هرچه تعداد مشتریان‌تان بیشتر شود، حتی اگر سود کمی هم بگیرید مطمئنا به درآمد بسیار بالایی خواهید رسید.

 

برای فروش لوازم خانگی دست دوم برنامه‌ای دارید؟ پنجمین مورد

 

چهارمین راهکار برای افزایش فروش لوازم خانگی را که گفتیم، این هم از پنجمین توصیه که روش دیگری برای بیشتر فروختن است. البته، این روش نمی‌تواند برای همه جواب دهد. اگر برند شما یک برند شیک و لوکس است، به هیچ عنوان نباید به فروش لوازم خانگی دست دوم نزدیک شوید. اما اگر در منطقه‌ای کار می‌کنید که مردم بیشتر به سمت خرید لوازم خانگی دست دو علاقه دارند و برند شما هم خیلی روی شیک بودن تاکید ندارد، می‌توانید به این مورد به چشم یکی از بهترین راهکارها برای افزایش فروش لوازم خانگی نگاه کنید.

 

اینکه چه چیزی را بفروشید هم بستگی به نیازهای مشتریان شما دارد.

 

فروش لوازم خانگی زده دار و فروش لوازم خانگی ضربه خورده در مناطق محروم می‌تواند روش خوبی باشد. اگر بخشی از مشتریان شما را تعمیرکاران تشکیل می‌دهند، فروش لوازم خانگی خراب هم روش خوبی است. در ضمن، تاسیس یک پیج اینستاگرامی برای فروش لوازم خانگی دست دوم در اینستاگرام می‌تواند سود بسیار خوبی را عاید شما کند. یعنی حتی اگر فروشگاهی دارید که فقط لوازم شیک و دست اول می‌فروشید، می‌توانید در کنارش یک پیج هم تاسیس کنید برای انجام این کار و در نتیجه، میزان درآمد خود را افزایش دهید.

 

فروش لوازم خانگی نمایشگاهی، ششمین راهکار عالی برای افزایش فروش لوازم خانگی

 

در ادامه معرفی بهترین راهکارهای افزایش فروش لوازم خانگی، شرکت در نمایشگاه‌های لوازم خانگی و ارائه یک پرزنت عالی هم توصیه مهمی است. شاید در نگاه اول، شرکت کردن در نمایشگاه‌ها، کاری پرخرج و پر زحمت به نظر برسد. ولی مطمئن باشید اگر مسیر را درست جلو بروید، به اندازه چند ماه در همان چند روز فروش خواهید کرد.

 

این را بدانید که همان حضور پیدا کردن شما در فروشگاه، مشتری را قانع می‌کند که شما فروشگاهی معتبر و قابل اعتماد هستید و کیفیت محصولات و محدوده قیمتی شما عالی است. در واقع زمانی که مشتری با شما در نمایشگاه آشنا می‌شود ذهنیت مثبت‌تری نسبت به شما پیدا خواهد کرد نسبت به زمانی که در حالت عادی وارد فروشگاه‌تان می‌شود. افزون بر این نکات، حضور مستمر در فروشگاه‌های لوازم خانگی به برندینگ شما نیز کمک می‌کند.

 

 

 

خدمات پس از فروش لوازم خانگی شما چیست؟ هفتمین راهکار را دریاب!

 

خدمات پس از فروش در هر بازاری و برای هر محصولی اصلی اساسی است که کوچک‌ترین نقطه ضعفی در آن می‌تواند هرچه رشته‌اید را پنبه کند! خدمات پس از فروش اصولی و کامل، شما را برای مشتری عزیز می‌کند. لوازم خانگی متنوع هستند و بسیاری از این محصولات، یک کالای مکمل هم دارد. اگر کسی یک تلویزیون بخرد، ممکن است بعدش برای خرید اسپیکر یا زیرتلویزیونی هم اقدام کند. وقتی کسی فرش می‌خرد، بعدش به جارو برقی هم نیاز پیدا می‌کند.

 

کسی که مبل می‌خرد، چند وقت بعدش برای خرید عسلی و میز هم اقدام می‌کند. اگر مشتری یک کالا را از شما بخرد و از خدمات پس از کیفیت‌تان به خوبی بهره‌مند شود، برای کالاهای بعدی هم پیش خودتان بازمی‌گردد و این گونه به مشتری وفادار شما تبدیل می‌شود.

 

در ارائه خدمات پس از فروش بی نقص، اتوماتیک سازی این فرایند اهمیت زیادی دارد. با داشتن یک نرم افزار CRM خوب هم کار مشتری و هم کار خودتان را برای این مساله راحت می‌سازید. نرم افزار سی آر ام مراحل ارائه خدمات پس از فروش را اتوماتیک می‌کند و اجازه نمی‌دهد حتی یک مورد کوچک هم از دست فروشنده در برود. این گونه مشتری هم حسابی تحت تاثیر این مساله مثبت قرار می‌گیرد.

         


بیشتر بدانید: مراحل سه گانه فروش


 

تبلیغات، هشمین مورد در میان بهترین راهکارهای افزایش فروش لوازم خانگی

 

مگر می‌شود به بهترین راهکارها برای افزایش فروش لوازم خانگی یا هر محصول دیگری پرداخت و به امر تبلیغات اشاره‌ای نکرد؟! اگر شما بهترین محصول را به فروش برسانید، فروشگاه‌تان را در بهترین نقطه باز کنید، خدمات پس از فروش فوق‌العاده ارائه کنید و در همه زمینه‌های دیگر عالی عمل کنید اما فقط در تبلیغات ضعیف باشید، احتمالا پس از مدتی ورشکست خواهید شد. اهمیت تبلیغات خوب به اندازه اهمیت فروش محصول خوب است.

 

پس در ادامه معرفی راهکارهای افزایش فروش لوازم خانگی، به تبلیغات توجه زیادی داشته باشید. اما تبلیغ کردن برای لوازم خانگی با تبلیغ پوشاک یا خوراکی کاملا متفاوت است و باید به چند نکته در این بین توجه کنید:

 

  1. مناسب‌ترین پلتفرم را انتخاب کنید. مشتریان شما بیشتر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند یا از طریق گوگل به دنبال خرید لوازم خانگی هستند؟ شاید هم تبلیغ تلویزیونی یا تبلیغ محیطی بهتر از پلتفرم‌های مجازی باشد.
  2. تبلیغات را با زبان مشتریان خود بسازید.
  3. در تبلیغ کردن، شرایط روز را فراموش نکنید. عموما تبلیغاتی در فضای عمومی وایرال می‌شوند که به موضوعات حساس روز هم اشاره‌ای دارند.
  4. تا جایی که می‌توانید برای تبلیغات هزینه کنید و افرادی حرفه‌ای را به کار بگیرید. نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات بسیار بالاست و هرچه پول بیشتری برایش خرج کنید، سود بیشتری به دست می‌آورید؛ مشروط بر اینکه تبلیغات را درست انجام دهید.

 


بیشتر بدانید: طراحی پرسونا مشتری


 

طرفدار پیدا کن نه مشتری، نهمین توصیه

 

نهمین مورد از بهترین راهکارهای افزایش فروش لوازم خانگی، به وفادارسازی مشتری اشاره دارد. پیدا کردن مشتری جدید ضمن آنکه هزینه‌های زیادی دارد، هیچ تضمینی هم با خود به همراه ندارد که آن مشتری باز هم برای خرید کردن از شما برگردد. برخی از کارشناس‌ها به جای استفاده از واژه مشتری وفادار، از واژه طرفدار استفاده می‌کنند. منظور آن‌ها این است که مشتری شما طوری طرفدار محصول و خدمات پس از فروش و برند شما شود که هم شما را به دیگران معرفی کند و هم از شما در برابر نقدهای بی جا و شایعات دفاع کند. واقعا داشتن چنین نوعی از مشتریان می‌تواند بزرگ‌ترین سرمایه شما باشد.

 

اینکه چطور می‌شود مشتری را به طرفدار تبدیل کرد، می‌توان کتاب‌ها نوشت. اما شکی نیست که اولین قدم، داشتن یک باشگاه مشتریان منحصر به فرد است. با خرید و نصب یک نرم افزار باشگاه مشتریان و استقرار صحیح آن و همچنین، به کار گیری قوه خلاقه در استفاده از آن، مطمئنا نتایج بسیار خوبی با خود به همراه دارد. شما باید کاری کنید که مشتریان پس از عضویت در باشگاه مشتریان و استفاده از خدمات شما در آن، روز به روز بیشتر به برند شما وفادار شوند.

 

 

مدیریت صحیح، آخرین و مهم‌ترین راهکار افرایش فروش لوازم خانگی

 

و در نهایت، مدیریت صحیح! اقتصاد هم مانند سیاست و ورزش و علم و هنر به مدیر واقعی نیاز دارد. یک بنگاه اقتصادی حتی اگر در بحرانی‌ترین وضعیت هم قرار گیرد، چنانچه یک مدیر درجه یک داشته باشد از آن بحران به سلامت عبور خواهد کرد. در مقابل، کسب و کاری که یک مدیر ضعیف دارد؛ حتی اگر در شرایط رونق اقتصادی هم قرار داشته باشد، باز هم ممکن است بعد از مدتی ورشکست شود. نقش یک مدیر خوب در موفقیت کسب و کارها انکار ناشدنی است.

 

پس خودتان را به عنوان مدیر یا صاحب یک کسب و کار تقویت کنید، تمام مهارت‌های لازم را یاد بگیرید و شجاعت بروز خلاقیت را به دست آورید. در کنار این‌ها، از ابزارهای مدیریت کسب و کار کمک بگیرید. در این زمینه، نرم افزارهای مدیریت کسب و کار سنا می‌توانند کار شما را حسابی راحت‌تر کنند. نرم افزار CRM، نرم افزار فروش و نرم افزار باشگاه مشتریان، یک سه گانه فوق‌العاده کاربردی و موثر را تشکیل می‌دهند که می‌توانند بهترین راهکار برای افزایش فروش لوازم خانگی به حساب آیند.

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.