استفاده از نرم افزار CRM در کلینیک‌های زیبایی چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟

استفاده از نرم افزار CRM در کلینیک‌های زیبایی چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟

طبق آمارهای رسمی و غیررسمی، مردم کشور ما علاقه بسیار زیادی به جراحی‌های زیبایی دارند و کلینیک‌های زیبایی در ایران جزو پولسازترین مراکز موجود به‌حساب می‌آیند.

 

اگر تا یک دهه قبل فقط خانم‌ها علاقه داشتند که به چنین مراکزی مراجعه کنند، حالا آمارها حاکی از آن هستند که آقایان هم گرایش زیادی به تغییر چهره و زیباتر شدن پیدا کرده‌اند. بنابراین، مشخص است که اگر کسی دست به تاسیس چنین مرکزی زده باشد یا قصد تاسیس چنین مرکزی را داشته باشد، کسب و کارش پتانسیل این را دارد که درآمدی فوق‌العاده بالا نصیب وی کند.

 


     بیشتر بدانید: چگونه نرم افزار  CRMدر هر شرایطی به رشد فروش شما کمک می‌کند؟


 

از مردان و زنان کشور خودمان که بگذریم، تازه به استقبال خارجی‌ها از خدمات زیبایی در ایران می‌رسیم. شرایط به گونه‌ای شده است که ایران را پایتخت عمل بینی جهان می‌دانند. وجود جراحان حاذق بینی و پایین بودن ارزش پول ملی ما برای اروپاییان، آمریکایی‌ها و حتی بسیاری از کشورهای دیگر، موجب شده تا یکی از دلایلی که مردان و زنان را از کشورهای دیگر به ایران می‌کشاند، جراحی‌های زیبایی از جمله جراحی بینی باشد.

 

اما در چنین شرایطی که کلینیک‌های زیبایی دوران رونق را تجربه می‌کنند و روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود، استفاده از نرم افزار  CRM چه نقشی می‌تواند در موفقیت چشمگیر آن‌ها ایفا کند؟

 


طبق آمارها، افراد تا وقتی که هنوز دست به چهره خود نزده‌اند و هیچ گونه جراحی زیبایی را تجربه نکرده‌اند، نسبت به انجام آن حس خوشایندی ندارند. اما کافی است که یک بار این کار را انجام بدهند؛ در این صورت ممکن است بارها و بارها تصمیم به ایجاد تغییرات بیشتر در چهره خودشان بگیرند


 

پروفایل 360 درجه مشتریان و ارائه بهترین خدمات

 

وقتی کسی به‌عنوان یک مشتری به مرکزی مراجعه می‌کند و پس از مدتی متوجه می‌شود که آن مرکز دائما پیگیر کارهای اوست و تمام ویژگی‌ها  و مشخصاتش را به خوبی می‌شناسد، احساس بسیار خوبی نسبت به آنجا پیدا می‌کند. مراکز و کلینیک‌های زیبایی اگر از پروفایل 360 درجه نرم افزار CRM به خوبی استفاده می‌کنند، می‌تواند دقیقا چنین تجربه خوبی را برای مشتریان‌شان ایجاد کنند.

 

طبق آمارها، افراد تا وقتی که هنوز دست به چهره خود نزده‌اند و هیچ گونه جراحی زیبایی را تجربه نکرده‌اند، نسبت به انجام آن حس خوشایندی ندارند. اما کافی است که یک بار این کار را انجام بدهند؛ در این صورت ممکن است بارها و بارها تصمیم به ایجاد تغییرات بیشتر در چهره خودشان بگیرند. از جراحی بینی و پلک گرفته تا کاشتن گونه و پروتز لب و چندین جراحی و تغییر دیگر وجود دارند که خانم‌ها و آقایان هر یک بخشی از آن‌ها را برای خود می‌پسندند.

 

بنابراین، اگر یک کلینیک زیبایی تمام اطلاعات یک مشتری را در همان مراجعه اولش وارد سی آر ام خود کند، در تمام مراجعات بعدی همه اطلاعات او را در اختیار خواهد داشت. شما می‌توانید تمامی مسائل را، از اطلاعات مربوط به وضعیت جسمانی مراجعان گرفته تا ویژگی‌های اخلاقی و حتی علائق و تفریحات آن‌ها را در پروفایل مشتریان ثبت کنید.

 

هر بار که او به شما مراجعه می‌کند، با یک کلیک به تمام آن اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنید و در نتیجه، طوری با او رفتار خواهید کرد که او احساس صمیمیت بسیار زیادی نسبت به شما پیدا می‌کند. وقتی مشتری متوجه شود که شما او را به‌خوبی می‌شناسید و برایش ارزش و اهمیت قائل هستید، اعتمادش به شما کاملا افزایش پیدا می‌کند. نتیجه این افزایش اعتماد و به‌دست آوردن تجربه خوب از حضور در مرکز شما، آغاز ارتباط بلند مدت او با مرکز شما خواهد بود و نتیجتا، این فرد به مشتری وفادار شما بدل خواهد شد.

 

تاکنون، در مقالات زیادی به این نکته اشاره کرده‌ایم که ارزش مشتری وفادار برای کسب و کارها بسیار زیاد است. چرا که نیازی نیست مانند مشتری جدید برای جذب کردنش هزینه کنید و مشتری وفادار همیشه و تحت هر شرایطی از خدمات و محصولات شما استفاده خواهد کرد. همین یک مورد، یعنی پروفایل 360 درجه مشتریان، که یکی از آپشن‌های نرم افزار  CRM است، تاثیر قابل توجهی بر وفادارسازی مشتریان دارد.

 

استفاده از نرم افزار سی آر ام برای مارکتینگ

 

از آنجایی که دائما تعداد کلینیک‌های زیبایی بیشتر می‌شود، رقابت شدیدی بین این مراکز وجود دارد. در هر بازاری که رقابت میان فعالانش بالا برود، حجم تبلیغات هم بیشتر خواهد شد. اما اگر کسب و کارها نتوانند تبلیغات خود را به صورت هوشمند و اصولی انجام دهند، فقط پول خود را هدر خواهند داد و به نتیجه ای نمی‌رسند.

 

تاثیری که نرم افزار CRM بر بازاریابی و مارکتینگ دارد، شگفت انگیز است. به کمک قابلیت های نرم افزار سی آر ام می‌توانید سلیقه مشتریان فعلی خود را به خوبی بشناسید، برای هر گروه و هر طبقه از آن‌ها به شکل خاصی تبلیغ کنید تا آن‌ها برای انجام عمل‌های زیبایی بعدی‌شان نزد شما مراجعه کنند. اما مشتریان جدید را چگونه می‌خواهید جذب کنید؟

 

 


 بیشتر بدانید: اینباوند مارکتینگ چیست و چگونه می‌توان با آن بیشترین فروش را تجربه کرد؟


 

اگر می‌خواهید با استفاده از کانتنت مارکتینگ یا همان بازاریابی محتوا مشتریان‌تان را افزایش دهید، تبلیغات محیطی را به‌کار ببرید و یا تبلیغات‌ دیجیتالی منتشر کنید، باز هم قابلیت‌های سی آر ام کار شما را راحت می‌کنند. ایمیل مارکتینگ یکی از پرطرفدارترین و تاثیرگذارترین انواع تبلیغات دیجیتال است که سی آر ام این کار را به خوبی برایتان انجامش می‌دهد. به کمک سی آر ام می‌توانید پرسونای مشتریان خود را طراحی کنید و مطابق آن برای جذب مشتریان جدید تبلیغات کنید.

 

 


بیشتر بدانید: طراحی پرسونای مشتری چیست؟ به همراه نمونه پرسونا مشتری


 

یکی از روش‌‌های جالبی که کسب و کارهای مختلف، از جمله کلینیک‌های زیبایی، برای افزایش فروش و سودآوری خود به‌کار می‌برند، برگزاری کمپین‌ها، مسابقه‌ها و جشنواره‌ها است. چنین رویدادهایی افراد را تشویق می‌کنند تا به‌خاطر بهره‌مند شدن از تخفیف و یا برنده شدن جایزه، به آن مرکز مراجعه کنند و محصول یا خدمتی را که همیشه دوست داشتند، تهیه کنند.

 


بیشتر بدانید: نرم افزار CRM و 5 استراتژی عالی برای ایمیل مارکتینگ


 

نرم افزار crm ابزارهایی برای اجرای بی‌نقص و کامل این رویدادها در اختیار شما می‌گذارد. اگر می‌خواهید به مشتریان جدید یا مشتریان قدیمی خودتان به ازای انجام عمل جراحی زیبایی جایزه اهدا کنید و یا تخفیف بدهید، توسط سی آر ام می‌توانید مشخص کنید که:

 

  1.  به هر مشتری چه جایزه یا چقدر تخفیف ارائه کنید؟
  2.  مطابق با علائق یا جراحی‌های قبلی یا ویژگی‌های ثبت شده از مشتری در سی آر ام، چه چیزی اهدا کنید؟ و چقدر اهدا کنید؟
  3.  همه این نکات در سی آر ام ثبت می‌شوند و برای برگزاری رویدادهای بعدی در ماه‌ها و سال‌های آینده هم مورد استفاده‌تان قرار خواهند گرفت.

 

مزیت دیگری که سی آر ام برای تبلیغات در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در تبلیغات کسب و کارها بر عهده دارند و اگر شما بتوانید از هر شبکه اجتماعی بیشترین بهره را ببرید، می‌توانید تبلیغات کسب و کارتان را به نحو احسن انجام دهید.

 

طبق آمارها، در حال حاضر بین 56 تا 57 میلیون نفر از مردم کشور ما از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و از آن گذشته، 96 درصد از بازاریاب‌ها و مارکترها از این شبکه‌ها برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

 

حال که این شبکه‌ها چنین نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها برعهده دارند، اگر بتوانید از طریق آن‌ها به خوبی با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کرده و این ارتباط را مدیریت کنید؛ شانس موفقیت خود را بیشتر خواهید کرد. ثبت اطلاعات شبکه‌های اجتماعی تمام مشتریان، ثبت پیام‌هایی که در آن شبکه‌ها به شما می‌دهند، امکان دسته‌بندی مشتریان بر اساس شبکه‌ها و کارهای دیگری که توسط آن‌ها می‌توانید مدیریت کاملی بر تبلیغات اینترنتی‌تان اعمال کنید؛ جزو مزایای سی آر ام هستند.

 

مدیریت قیف فروش توسط نرم افزار  CRM

 

کسب و کارها برای اینکه میزان فروش خود را افزایش دهند، باید بتوانند مدیریت کامل و دقیقی بر قیف فروش‌شان داشته باشند. بدین معنی که، وقتی فردی با مرکز شما تماس می‌گیرد و درباره انواع خدمات‌تان سوال می‌کند، او می‌تواند مشتری بالقوه شما باشد. چنین کسانی را اصطلاحا سرنخ می‌نامیم. جذب سرنخ، اولین مرحله در قیف فروش است. در ادامه و طی مراحل بعدی، باید بتوانید سرنخ‌ها را به خرید خدمات‌تان تشویق کنید تا نهایتا به یک مشتری بالفعل و واقعی تبدیل شوند.

 

مساله مدیریت قیف فروش در مورد کسب و کاری نظیر کلینیک زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که در اکثر مواقع افراد درباره جراحی زیبایی دچار شک و تردید هستند. آن‌ها ابتدا درباره خدمات زیبایی مراکز کنجکاو هستند و می‌خواهند قیمت این خدمات را بدانند.

 

هر مرکزی که بتواند آن‌ها را به عنوان یک سرنخ جذب کند و طی چند مرحله به مشتری تبدیل کند، به فروش و سود بالاتری دست خواهد یافت.

 

اما مدیریت قیف فروش کار ساده‌ای نیست؛ چرا که اگر قیف فروش شما از 5 مرحله تشکیل شده باشد همزمان در هر یک از مراحلش تعدادی از افراد قرار دارند. ممکن است در یک روز، شما 7 نفر در مرحله اول داشته باشید، 12 نفر در مرحله دوم، 4 نفر در مرحله سوم، 8 نفر در مرحله چهارم و 2 نفر نهایتا وارد مرحله آخر شده باشند.

 

مدیریت تمامی افراد در هر مرحله به نحو احسن، مستلزم این است که با یک ابزار کارآمد و کاربردی بر اطلاعات همه آن‌ها تسلط داشته باشید. نرم افزار  CRM دقیقا همان ابزاری است که اجازه می‌دهد بر جزئیات هر یک از مراحل قیف فروش مسلط باشید و بدانید هر کدام از افرادی که در مراحل مختلف قرار دارند، چقدر به تبدیل شدن به مشتری واقعی نزدیک شده‌اند.

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.