تفاوت CRM و نرم افزار مدیریت پروژه

تفاوت CRM و نرم افزار مدیریت پروژه

راه اندازی کسب و کار مسیر ساده‌ای نیست و باید از صفر تا صد از پس چالش‌های گوناگونی برآیید. یکی از این چالش‌ها انتخاب ابزار مناسب برای کسب و کار است. دلیل اینکه موضوع تفاوت‌ CRM و نرم افزار مدیریت پروژه را برای این مقاله انتخاب کرده‌ایم، نقش مهم هر یک از این دو در پیشرفت سازمان‌ها و بنگاه‌های تجاری است. شما با خرید نرم افزار CRM به امکانات بسیار کاربردی از جمله باشگاه مشتریان، نرم افزار فروش و .... دست خواهید یافت و با خرید نرم افزار مدیریت پروژه می‌توانید بهره وری عوامل تولیدتان را افزایش چشمگیری بدهید.

 

با سنا همراه باشید تا همزمان با شناخت تفاوت‌ CRM و نرم افزار مدیریت پروژه با امکانات و مزایای هر کدام نیز آشنا شوید.

 

CRM چیست و چکار می کند؟

 

در دنیای تجارت، نرم افزار جایگاه ویژه‌ای دارد که با هیچ ابزار مدیریت کسب و کار دیگری قابل مقایسه نیست. سی آر ام یا همان مدیریت ارتباط با مشتری، امکاناتی در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا بتوانند بهترین تعامل را با مشتریان خودشان داشته باشند.

 

کاربرد نرم افزار  CRM را می‌توان مدیریت اطلاعات مشتریان دانست. اگر هم درباره مزیت سی آر ام سوال دارید، بهتر است مزیت آن را در افزایش وفادارسازی مشتریان و تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان واقعی دانست.

 

در کنار استفاده از اطلاعات و دیتاهای مشتریان و فعالیت‌های ارتباطی تیم شما با آنها، این سیستم همچنین قادر است تا به اطلاعات کسب و کار شما نظیر استراتژی‌های فروش یا استراتژی‌های مارکتینگ نیز دسترسی داشته باشد.

 

دسترسی به آنها این امکان را به وجود می‌آورد تا تمامی روندها و شیوه‌های فروش، بازاریابی، پشتیبانی و خدمات رسانی به مشتریان را اتوماتیک سازی کند. ضمن اینکه، نرم افزار  CRM می‌تواند ارتباط با مشتریان و فروشندگان را نیز مدیریت کند.

 

crm چکار میکند

 

پیش از این درباره چیستی و ماهیت نرم افزار CRM در مقاله «نرم افزار CRM چیست؟» صحبت کرده‌ایم که برای اطلاعات تکمیلی می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

 

اما قبل از آنکه به سراغ معرفی تفاوت‌ CRM و نرم افزار مدیریت پروژه برویم، بد نیست اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار CRM داشته باشیم.

 

تجزیه و تحلیل یکپارچه اطلاعات

 

اطلاعات جزو ارزشمندترین دارایی‌های هر کسب و کاری هستند. یک سازمان می‌تواند بر پایه همین اطلاعات میزان فروش خود را کاملا افزایش دهد.

 

حتی برگردیم به یک مرحله قبل‌تر، جایی که می‌توان با تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشتریان، تبلیغاتی کاملا موثر و نتیجه گرا انجام داد. نرم افزار سی آر ام به ما کمک می‌کند تا اطلاعات را دقیق و درست ثبت و دسته بندی کنیم و افزون بر آن، برای تحلیل کردن بتوانیم به سادگی از آن اطلاعات استفاده کنیم.

 

مدیریت اطلاعات

 

هرچه یک کسب و کار به رشد و پیشرفت بیشتری دست پیدا می‌کند، حجم اطلاعاتش نیز بیشتر می‌شود.

 

اطلاعات مربوط به مشتریان، اطلاعات فروش، اطلاعات کمپین‌های بازاریابی، اطلاعات بازار و رقبا و بسیاری از موارد دیگر که اگر بدون مدیریت آن‌ها را فقط ثبت کنیم، با کوهی از دیتاهای بی کاربرد روبرو خواهیم بود.

 

اینجاست که نرم افزار  CRMوارد می‌شود و به ما کمک می‌کند تا به بهترین شکل این اطلاعات را مدیریت کنیم و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های‌ CRM و نرم افزار مدیریت پروژه رقم می‌خورد.

 

افزایش بهره وری

 

دغدغه هر مدیری این است که تا جای ممکن بهره وری عوامل تولید سازمانش را افزایش بدهد. بالا بردن بهره وری عوامل تولید به این معناست که با کم‌ترین هزینه بتوانید بیشترین تولید و سودآوری را داشته باشید. این مورد یکی از بزرگ‌ترین اهداف تمام کسب و کارها به حساب می‌آید.

 

طبیعتا رسیدن به سطح بالاتری از بهره وری به ابزارهای مختلفی نیاز دارد که یکی از آن‌ها نرم افزار CRM است.

 

نرم افزار مدیریت پروژه چیست؟

 

با تعریف کردن نرم افزار سی آر ام و برشمردن ویژگی‌ها و برخی امکاناتش، تاحدودی تفاوت‌ CRM و نرم افزار مدیریت پروژه مشخص شد. حالا در ادامه با تعریف کردن نرم افزار مدیریت پروژه قدم بزرگی برای ارائه این تفاوت برمی‌داریم.

 

همانطور که از اسمش پیداست، نرم افزار مدیریت پروژه ابزاری است که به شما کمک می کند بتوانید پروژه‌های خود یا کسب و کارتان را به بهترین شکل مدیریت کنید. به طور کلی می‌توان گفت بر اساس هوشمندی و قدرت این نرم افزار، می توان به آن لقب دستیار مدیر پروژه را داد.

 

نرم افزار PM یا Project Management به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند ظرفیتی برای برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت کامل چرخه عمر پروژه ایجاد کند تا مطمئن شوید که پروژه‌های شما پایان موفقیت آمیزی خواهند داشت.

 

هر پروژه‌ای در طول چرخه عمر خود از 5 مرحله عبور می کند تا به پایان برسد. در طول این 5 مرحله، ما شاهدیم که مدیران پروژه با دقت تمام این مراحل را زیر نظر می‌گیرند تا مبادا پروژه با شکست مواجه شود.

 

خوب همه ما می‌دانیم که در هر کسب و کاری پروژه‌های مختلف با سایز و اندازه‌های متفاوتی وجود دارد، و نظارت بر این پروژه‌های مختلف نیازمند اتوماسیون یا عملکرد خودکار است. اینجاست که نرم افزار مدیریت پروژه به کمک می آید.

 

به طور کلی این نرم افزار ها در 5 زمینه ی اصلی فعالیت می کنند:

 

  1. شروع
  2. برنامه ریزی
  3. اجرا
  4. حفظ و کنترل امور
  5. بستن پروژه و نتیجه گیری.

 

فعالیت های نرم افزار مدیریت پروژه

 

شاید با خود بگویید:

"درسته که نرم افزار خوبیه، اما کافی نیست! یعنی فقط همین کارها رو انجام میده؟"

 

خیر! امکانات دیگری که این سیستم می‌تواند در اختیار شما قرار دهد، در ادامه معرفی تفاوت‌ CRM و نرم افزار مدیریت پروژه خواهد بود و در این بخش بیشتر با این تفاوت‌ها آشنا می‌شوید.

 

  • مدیریت محدوده
  • مدیریت تدارکات
  • برنامه ریزی و آینده نگری
  • مدیریت هزینه ها
  • مدیریت بودجه
  • مدیریت کیفیت
  • برنامه ریزی
  • مدیریت یکپارچگی
  • اختصاص منابع
  • تصمیم گیری و مدیریت گزارشات
  • مستند سازی
  • مدیریت قرارداد ها
  • مدیریت اطلاعات

 

جمع بندی: تفاوت‌ CRM و نرم افزار مدیریت پروژه

 

برای تشریح تفاوت‌ CRM و نرم افزار مدیریت پروژه سعی کردیم که ابتدا هر یک از این دو ابزار را معرفی کنیم و مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات هر یک را برشمریم.

 

امروزه پیشرفت‌های به وجود آمده در تکنولوژی و علم برنامه نویسی این امکان را ایجاد کرده تا شرکت‌های ارائه نرم افزار بتوانند این دو نرم افزار کاربردی و مفید را با یکدیگر ادغام کنند.

 

 در ضمن، با خرید نرم افزار crm سنا نه تنها امکانات خود سی آر ام را در اختیار خواهید داشت بلکه همانند یک نرم افزار مدیریت پروژه هم برای‌تان کار خواهد کرد. این گونه می‌توانید با یک تیر چند نشان را بزنید. برای آشنایی بیشتر با امکانات و ویژگی‌های نرم افزار crm سنا وارد این صفحه شوید.

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.