CRM چطور به فروش مجازی کمک می کند؟

CRM چطور به فروش مجازی کمک می کند؟

آیا شما برای فروشگاه آنلاین خود به نرم افزار CRM نیاز دارید؟ آیا این سیستم می تواند به شما در فروش بیش تر کمک کند؟

بله!

CRM یک ابزار ساده و پیش پا افتاده نیست، بلکه سی آر ام یا CRM (Customer Relationship Management) که به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است، و ابزار اصلی کسب و کار های مدرن امروز برای شناخت بیش تر و ارتباط قوی تر، و در نهایت فروش بیش تر به آنها می باشد.

بدون استفاده از CRM، شما عملا هیچ اطلاعات موثقی درباره مشتریانی که از شما خرید می کنند ندارید، و نمی توانید تجربه ی لذت بخشی و اختصاصی خودشان را برایشان فراهم کنید.

در این مقاله از سی آر ام سنا، قصد داریم به مزایایی که با خرید نرم افزار CRM می توانید به دست بیاورید را به شما معرفی کنیم.

درک درستی از مشتریان پیدا کنید

یک نرم افزار CRM می تواند به خوبی رفتار ها و عادات مشتریان را به شما نشان بدهد تا بدانید که مشتریان به چه محصولات و خدماتی از شما علاقه ی بیش تر نشان می دهند، و یا اصلا چه کاری در وب سایت شما انجام می دهند.

سی آر ام به شما این امکان را می دهد تا بدانید که بازدید کنندگان وب سایت کسب و کارتان معمولا به چه قسمت هایی از سایت بیش تر سر می زنند، به دنبال چه می گردند و چه مدت زمانی طول می کشد تا نهایتا خرید کنند.

درک بهتر از مشتریان با نرم افزار CRM

دوست دارید بدانید CRM دیگر خدماتی ارائه می کند؟ حتما مقاله ی مزایای CRM را مطالعه کنید.

همچنین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) امکان این را برای شما فراهم می کند تا بدانید که با چه نوع افرادی درحال کار کردن هستید. بدانید که چه نوع محصولاتی توجهشان را جلب می کند، چه مقدار پول برای خدمات و محصولات شما خرج می کنند، هر چند وقت یکبار از وب سایت یا فروشگاه شما بازدید می کنند، کجا زندگی می کنند و ...

در کسب و کار های مجازی یا اینترنتی، سی آر ام بهترین ابزاری است که شما می توانید از آن برای نزدیک کردن هر چه بیش تر ارتباط خود با مشتریان داشته باشید.

ارتباطات خود را اختصاصی کنید

وقتی که فهمیدید مشتریان شما چه کسانی هستند، چه کار هایی انجام می دهند و چه عادات و رفتار هایی دارند، می توانید ارتباطات و روش های بازاریابی خود را به گونه ای تنظیم کنید که به بهترین شکل توجه و رضایت مشتریان شما را جلب کند.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که اکثر افراد بیش تر فقط اجناس و محصولات شما را نگاه می کنند و کمتر ممکن است پیش بیاید که از شما خرید کنند.

این یک فرصت فوق العاده است که با استفاده از ایمیل یا شبکه های مجازی، پیام ها و متن های اطلاعاتی – تبلیغاتی ارسال کنید و بدون اینکه نشان بدهید که سعی دارید به آنها چیزی بفروشید، خودتان را به آنها یادآوری کنید.

یا مثلا ممکن است یکی از محصولات شما نارضایتی و مرجوعی داشته باشد، در این صورت حتما می بایست ویژگی ها و مشخصات مثبت و گاها منفی تمام محصولات خود را نیز در اختیار مشتریان قرار بدهید تا آنها بدانند که دقیقا چه چیزی خریداری می کنند.

این امر بخصوص در دوران حساسی که امروزه در آن هستیم تاثیرگذار است، و می تواند باعث پیشرفت در زمان کرونا شود.

به طور کلی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می تواند اطلاعات کاملی درباره مشتریان به صورت تکی و گروهی ارائه بدهد. اگر تصمیم داشته باشید، و بدانید که چطور در بهترین زمان، بهترین راهکار را ارائه دهید، این اطلاعات می تواند بسیار ارزشمند باشند.

پاسخگویی بهتر به نیاز های مشتریان

یک سی آر ام حرفه ای مثل CRM سنا به شما این امکان را می دهد تا همزمان که کسب و کار خود را گسترش می دهید، ارتباط خود با مشتریان را نیز حفظ کند و از کیفیت خدمات رسانی آنها ب مشتریان کاهش ندهد.

CRM سنا نه تنها به شما این امکان را می دهد تا مشتریان را بر اساس ویژگی هایی که دارند مثل «خوش حساب، خوش رو، تندخو، گیاه خوار و ...» برچسب گذاری کنید و آنها را بر اساس این مشخصات فیلتر و جست و جو کنید، بلکه به شما این امکان را می دهد تا بر اساس کار ها و فعالیت هایی که انجام داده اند نیز دسته بندی کنید.

پاسخگویی به مشتریان با نرم افزار CRM

اهمیت این قضیه آنجایی است که شما می توانید بدون کاهش سرعت و عملکرد خود، به تمام مشتریان خود خدمات رسانی کنید.

با ویژگی اعمال فیلتر شما می توانید افراد را با نیاز های خاص خود را سریع تر پیدا کنید و به راحتی آنها را برای امور بازرگانی خود هدف گذاری کنید.  مثال های زیر نمونه هایی هستند که با استفاده از آنها می توانید در یک نرم افزار CRM افراد را هدف گذاری کنید:

  • افرادی که  محصول A را خریده اند و اخیرا از محصول B نیز بازدید کرده اند.
  • مشتریانی که در مناطق سرد سیر زندگی می کنند و اخیرا از بخش لباس های گرم شما بازدید کرده اند.
  • افرادی که غذای حیوانات خانگی می خرند و اخیرا مقدار خرید خود را افزایش داده است.
  • افرادی که با استفاده از کوپن های خود، در روز مادر یا مناسبت های دیگر کادو می خرند.

مشتریان را از دست ندهید

نرم افزار های سی آر ام اگر چه می توانند برای همه ی کسب و کار ها مفید باشند، اما برای کسب و کار هایی که در آنها لازم است مشتریان خود را حفظ کنند و خرید آنها تنها یکبار صورت نگیرند بسیار ضروری است!

حفظ مشتریان با نرم افزار CRM

به لطف تمام اطلاعاتی که در برخورد با مشتریان از آنها یاد می گیرید، این توانایی را پیدا خواهید کرد که بدانید چکار باید انجام بدهید تا آنها را وادار کنید دوباره و دوباره به سراغ شما بیایند:

  • مشتریان قدیمی خود را مجددا بدست بیاورید،
  • محصولات مشابه را پیشنهاد کنید،
  • سفارشات مشتریان را افزایش بدید،
  • با خدمات بهتر، با دیگران برای فروش بیش تر رقابت کنید.

به دست آوردن سفارشات و خرید های بیش تر از مشتریان قدیمی باعث می شود که هزینه های شما برای جذب مشتریان جدید کاهش پیدا کند و سود بیش تر به دست بیاورید.

فروش خود را افزایش بدهید

با استفاده از تمامی پیشرفت هایی که تا اینجای کار ذکر کردیم، نهایتا شما می توانید فروش خود را تا حد زیادی افزایش بدهید، چرا که:

  • مشتریان عاشق تجربه ی اختصاصی که شما برای آنها ب وجود آورد اید می شوند،
  • تجربه ی حفظ و بازگرداندن مشتریان به فروشگاه شما هر دفعه بهتر خواهد شد، چرا که در هر سری شما اطلاعات بیش تری به دست خواهید آورد.

CRM سنا، دستیار هوشمند مدیریت کسب و کار شما

نرم افزار مدیریت هوشمند کسب و کار سنا از جمله حرفه ای ترین و هوشمند ترین سیستم هایی است که در زمینه مدیریت بهینه کسب و کار ها فعالیت می کند.

سنا با مشاوره و تحقیق درباره بیش از 500 کسب و کار بزرگ و کوچک داخلی، امروز به این دانش رسیده است که یک شرکت یا سازمان داخلی امروز دقیقا با چه مشکلاتی مواجه است.

به همین دلیل است که سنا با افتخار اعلام می کند که یک نرم افزار مدیریت کسب و کار بومی، مخصوص کسب و کار های ایرانی می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر، همین حالا با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.