مزایای نرم افزار CRM برای فریلنسر ها
پیشنهاد ما

مزایای نرم افزار CRM برای فریلنسر ها

مهم نیست که پیژامه ی مورد علاقه ی خود را پوشیده اید و در وبلاگ خودتان پست می گذارید، و یا به صورت حرفه ای به برنامه نویسی از راه دور مشغول هستید، به هر حال همکاران، مخاطبان و مشتریان شما بر روی شما حساب می کنند و از شما انتظار کار بی نقص دارند.

مدیریت کردن امور کاری برای فرینلسر ها آسان تر از کارمندان دیگر نیست، خصوصا به دلیل اینکه کسی نیست که امور کاری شما را ساماندهی کرده آنها را اولویت بندی کند. علاوه بر آن، وقتی که بحث جذب مشتریان جدید و ساخت رابطه ی کاری پر سود و بلند مدت در میان باشد، کار شما بدون استفاده از اتوماسیون سخت تر می شود.

 اگر چه نرم افزار های CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان جهت مدیریت اطلاعات آنها ساخته شده اند، اما اکثر سیستم های CRM قدرتمند امروزه ویژگی های ابزار های مختلفی نظیر نرم افزار مدیریت پروژه را نیز در خود جای داده اند.

این سیستم های قدرتمند و جامع می توانند برای فریلنسر هایی که برای کار خود برنامه ریزی و برای آن استراتژی تعریف می کنند، و مایل به سرمایه گذاری های سودمند هستند می تواند بسیار مفید و سودمند باشد.

اما این نرم افزار چطور می تواند به فریلنسر ها کمک کند؟ چه مزایایی برای فریلنسر ها در CRM وجود دارد؟ اصلا مگر این سیستم برای کسب و کار ها نبود؟! این دقیقا موضوعی است که می خواهیم به آن بپردازیم؛ پس بیایید شروع کنیم.

در مرحله ی رشد

اگر به تازگی تصمیم به پا گذاشتن در عرصه ی فریلنسری گذاشته اید، احتمالا اولویت اول شما این است که اعتبار به دست آورده و از این طریق جذب مشتری کنید. پیش از اینکه کار خود را رونق بدهید و مشتریان وفادار خود را پیدا کنید، باید حجم زیادی از ارتباطات را با افراد مختلف برقرار کنید و به صد ها ایمیل بی سر و ته پاسخ بدهید.

CRM در مرحله رشد

نرم افزار های سی آر ام در اینجا می توانند بسیار کلیدی عمل کنند. اگر از این سیستم برای ارتباطات خود استفاده کنید، به راحتی می توانید مکالمات پیشین خود را بررسی کرده، روند پیشرفت خود،  نیاز ها و علایق مشتریان را نیز ثبت کنید.

یکی دیگر از ویژگی های جالب نرم افزار CRM برای فریلنسر هایی که می خواهند کار خود را گسترش بدهند قالب های ایمیلی هستند. برای مثال، اگر شما یک الگوی روند فروش استاندارد تهیه کنید، دیگر نیازی نیست که هر زمان ایمیل جدیدی دریافت می کنید یک الگوی جدید طراحی کنید؛ که این امر به خودی خود می تواند تا حد زیادی در وقت صرفه جویی کند.

در طول روند کار

پس از اینکه کار فریلنس خود با مشتریان را شروع کردید، می توانید به راحتی سیستم CRM خود را به ایمیل کاری تان متصل کنید و ارتباطات خود را از این طریق مدیریت کنید. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید از قابلیت برچسب گذاری بر روی نیاز های مشتریان خود استفاده کنید، از ابزار یادآوری برای فراموش نکردن رویداد ها و مراسم های مختلف استفاده کنید، و زمانی که نیاز به مرور مکالمات خود داشته باشید می توانید به راحتی به تاریخچه ی مکالمات مراجعه کنید.

CRM در طول روند کار

یکی از بهترین قابلیت هایی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد قابلیت تیکت کردن (ticket) مشکلات و سوالات از جانب مشتریان است که در داخل نرم افزار نشان داده می شود.

 بسیاری از افراد از تیم ما می پرسند: خوب این ویژگی چه فرقی با روش های دیگر تیکت کردن مشکلات دارد؟

بگذارید یک مثال بزنم. شما یک فریلنسر هستید که در زمینه کد نویسی و توسعه نرم افزار فعالیت می کند. یک روز هنگامی که درحال کار کردن روی یکی از پروژه ها هستید، یکی از مشتریان شما مشکل خود را برای شما ایمیل می کند، و پس از بررسی متوجه می شوید که برطرف کردن این مشکل زمان زیادی از شما می گیرد و تصمیم می گیرید که اول پروژه ی فعلی خود را به پایان برسانید.

تصور کنید، پس از اتمام پروژه چقدر امکانش هست که با شدت خستگی حاصل از کار، ایمیلی را که دو ساعت قبل دریافت کرده بودید را به خاطر بیاورید و شروع به کار کردن بر روی آن بکنید؟

تفاوت تیکت کردن مشکلات در سی آر ام و روش های دیگر در اینجا مشخص می شود. اگر سر شما شلوغ باشد به راحتی ممکن است رسیدگی به مشکلات مشتریان را فراموش کنید، در صورتی که تیکت ها در سی آر ام هر چند وقت یکبار به شما یادآوری می شوند و شما به یاد خواهید داشت که باید به یکی از مشتریان خود پاسخ بدهید.

مدیریت مشتریان

اگر فریلنسری هستید که با ده ها مشتری مختلف به طور همزمان کار می کنید، و گاها برای مدیریت کردن آنها دچار مشکل می شوید، سامانه ی سی آر ام می تواند برای نحوه ی مدیریت و عملکرد شما، و همچنین راه های ارتباطی که با مشتریان دارید بسیار مفید عمل کند.

کاملا درک می کنم که دریافت و مدیریت صد ها ایمیل کاری در روز که همه ی آنها از مشتریان مختلف هستند چقدر می تواند مشکل ساز و سخت باشد. یکی دیگر از قابلیت هایی که سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان به شما ارائه می کند، دسته بندی ارتباطات و ایمیل های هر مشتری است.

مدیریت مشتریان با نرم افزار CRM

پیشنهاد می کنم حتما از سی آر امی استفاده کنید که از خدمات ابری نیز پشتیبانی کند، تا به راحتی بتوانید در هر مکان غیر کاری، نظیر کافی شاپ، مسافرت یا مکان های دیگر به امور کاری خود رسیدگی کنید.

پیگیری میزان موفقیت و معیار های فروش

یکی دیگر از مزایایی که سامانه های مدیریت ارتباط با مشتری می تواند برای فریلنسر ها داشته باشد، این است که شما می توانید میزان موفقیت خود، نرخ تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان حتمی، آمار کلیک برای ایمیل ها و بسیاری از آمار های دیگر که برای کارتان لازم است را در اختیار داشته باشید.

اینها مواردی بود و مزایایی بود که یک سیستم CRM (Customer Relationship Management) می تواند برای افرادی که به صورت فرینلس مشغول به کار هستند داشته باشد. به یاد داشته باشید که اگر بدون هدف، برنامه ریزی و ابزار مناسب بخواهید به کار خود ادامه دهید، هیچوقت نمی دانید که کجا ایستاده اید و چقدر پیشرفت یا پسرفت کرده اید.

تیم سی آر ام سنا صمیمانه از شما دوستان عزیز برای همراهی تا اینجای کار متشکر است. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.