با روش های نوین مدیریت فروش بهره وری خود را افزایش بدهید

با روش های نوین مدیریت فروش بهره وری خود را افزایش بدهید

امروزه در عصری زندگی می کنیم که هر روزه تغییرات بی شماری در روند زندگی ما به وجود می آید. این تغییرات مستقیما بر روی زندگی کاری و حرفه ای ما نیز تاثیر می گذارد و باعث می شود که ما مجبور شویم نحوه ی مدیریت کسب و کار خود را مطابق با سبک زندگی جدید پیش ببریم.

امروز در سنا قصد داریم تا برخی از روش های جدید و نوینی را برای بهبود مدیریت امور فروش کسب و کار ها به شما معرفی کنیم که می توانند میزان بهره وری تیم فروش را افزایش بدهند.

فروش درحال تکامل یافتن است

امروزه ما کسب و کار ها بیش از هر زمان دیگری به دیتا ها و اطلاعات مختلف دسترسی داریم، اما مشتریان ما نیز به همین میزان به اطلاعات و دیتا های مختلف دسترسی دارند. مشتریان و مصرف کنندگان نحوه و مکان خرید خود را تغییر داده اند و ما نیز باید این روش های خود را تغییر بدهیم.

امروزه دسترسی به ابزار های تجزیه و تحلیل اطلاعات و اتوماسیون کار ا باعث شده تا امور فروش از بهره وری بیش تری برخوردار باشند. تیم های فروش باید از این تکنولوژی های جدید برای بهبود فرایند های خود، افزایش تاثیر گذاری و جلو زدن از رقبای  خود استفاده کنند.

اما نکته ی مهمی ک باید به آن توجه کنیم این است که حواسمان باشد که تکنولوژی باید به تیم ها و فرایند های فروش ما کمک کند، نه اینکه جایگزین آن باشد.

از آنجایی که مشتریان امروزه اطلاعات بیش تری نسبت به گذشته دارند، خرید و فروش محصولات و خدمات امروزه بیش تر جنبه ی مشورتی پیدا کرده اند. بنا بر این شما نه تنها باید با مشتریان، بلکه با مشاوران و افرادی که مشتریان از آنها حرف شنوی دارند نیز رابطه ی محکمی و تاثیر گذاری داشته باشید. به این منظور شما باید به یک مشاور مورد اطمینان برای آنها تبدیل شوید، مشاوری که آنها در نهایت به او مراجعه کنند.

ادغام انسان ها و تکنولوژی

سیستم های سی ار ام مثل سی ار ام سنا می توانند در ارسال ایمیل های با تعداد بالا، انجام آزمایش ها و درک آنچه مفید است و مفید نیست کمک کنند، اما اتوماسیون و تکنولوژی دارای محدودیت های خاص خودشان هستند.

ایمیل هایی که در بطن خود هیچ نوع مفهوم و هدفی جز فروختن به دریافت کننده ی ایمیل ندارند نمی توانند تاثیر عمیقی روی مشتریان بگذارند.  درحالی که ما کسب و کار ها امروزه یک سفر دیجیتالی برای مشتریان ایجاد می کنیم تا کمترین دخالت و فعالیت انسانی را در ارتباط با مشتری ایجاد کنیم، باید بدانیم که فعالیت انسانی برای افزایش فروش ضروری است.

تکنولوژی و نیروی انسانی

بر خلاف تصوری که در گذشته میشد، ثابت شده است ارتباط انسان ها با یکدیگر بسیار مهم است. ارتباط با یک سیستم ماشینی بی روح که نمی تواند انسان ها را درک کند جذابیتی برای مشتریان ندارد.

 از فضای مجازی برای برند سازی استفاده کنید

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انتظارات مشتریان را بالا برده اند، و اگر شما به عنوان یک شرکت بخواهید در دنیای امروز موفق باشند باید تیم های خود را تقویت کنید. شرکت های بزرگ و موفق امروزه تیم فروش خود را تشویق می کنند تا از جانب شرکت در شبکه های اجتماعی خود پست بگذارند.

اینکار باعث می شود تا این افراد علاوه بر برند سازی شخصی به شناخته شدن برند آن شرکت نیز کمک کنند. فرقی نمی کند که این پست ها در خصوص معرفی یک محصول باشد یا اطلاعات دیگر، در هر صورت کارکنان فروش با نشر این پست ها پیام شرکت را به گوش افراد می رسانند.

 از ریفرال ها و بازخورد ها بهره ببرید

ریفرال ها یکی از مهم ترین ابزار های افزایش فروش در هر کسب و کاری هستند. ریفرال ها یعنی مشتریانی هستند که توسط مشتریان دیگر به دست آمده اند. برای مثال زمانی که شما یک فروشگاه را به یکی از دوستان خود معرفی می کنید و او از آنجا خرید می کند، شما برای آن فروشگاه یک ریفرال ایجاد کرده اید.

حال که کار به اینجا کشید پیشنهاد می کنیم مقاله ی به دست آوردن مشتری، از کنار دیگر مشتری ها را مطالعه کنید تا درک بهتری از جذب ریفرال به دست بیاورید.

ریفرال ها

شما می توانید از ریفرال ها و بازخورد های خود برای افزایش فروش و بهبود بازاریابی خود استفاده کنید. تیم های فروش و بازاریابی باید با یکدیگر کار کنند تا با همکاری هم بتوانند یک برنامه ی مناسب برای به دست آوردن ریفرال و بازخورد های مفید پس از فروش خود به دست بیاورند.

مطمئن شوید که محصولات شما می توانند برای مشتریان ارزش آفرینی کنند، و مصرف کنندگان می توانند به سرعت از آن بهره مند شوند. اگر نصب و استفاده  از محصولات و خدماتی که از شما خریده شده است به یک مشاور نیاز داشته باشد، یا بهره وری از آن تا 3 یا 6 ماه طول بکشد شما نمی توانید ریفرال و بازخورد های مناسبی بعد از فروش خود به دست بیاورید.

نظرات مثبت در شبکه های اجتماعی

هنگامی که شما نظرات و بازخورد های مثبتی در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت خود به دست آوردید، آن را در فرایند فروش خود بکار ببرید. سعی کنید این نظرات را برجسته سازی کنید و حداکثر استفاده را از آنها ببرید، چرا که این نظرات می توانند یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند باشند.

این نکاتی است که ما در جلسات مشاوره ی خود تاکید زیادی روی آنها داریم. سوالی که اکثر مراجعان در این مواقع از ما می پرسند این است که:

چجوری باید بعد از فروش محصول، از مشتری ریفرال به دست بیاریم؟

به سادگی! تنها کاری که باید انجام بدهید این است که با مشتری تماس بگیرید، و ابتدا بپرسید که آیا محصول راضی هستند یا خیر. در صورتی که توانسته اید رضایت آنها را جلب کنید، از آنها بپرسید که آیا کس دیگری را می شناسند که شما بتوانید به آنها نیز خدمات رسانی کنید یا خیر.

پس از آن یا می توانید از آنها بخواهید که شما را به آنها معرفی کنند، و یا با گرفتن یک راه دسترسی به آنها مانند آدرس ایمیل یا شماره تلفن ریفرال خود را جذب کنید.

بسیاری از افراد از اینکه از مشتریان بخواهند کسب و کاری که در آن کار می کنند را به دیگران معرفی کنند خجالت می کشند و یا حس خوبی به این کار ندارند، اما جالب است بدانید که اکثر مشتریان از انجام این کار خوشحال هم می شوند!

مشاوره تخصصی کسب و کار با سنا

این راه ها برخی از اصلی ترین راه هایی هستند که ما در جلسات مشاوره ی کسب و کار پیش پای مراجعان خود می گذاریم، اما فروش و بازاریابی نوین تنها به این راهکار ها ختم نمی شود. راه های حرفه ای تر و بیش تری وجود دارند که در این مقاله گنجانده نمی شوند.

در صورتی که مایلید تا با دریافت یک جلسه مشاوره ی تخصصی رایگان کسب و کار، از دیگر راهکار هایی که دیگران دریافت می کنند استفاده کنید، می توانید همین حالا با مشاوران و متخصصان سنا تماس حاصل فرمایید.

در نهایت از تمام شما دوستان عزیز بابت مطالعه ی این مطلب متشکریم و امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.