4 روش خلاقانه برای تشویق کارمندان (قسمت دوم)

4 روش خلاقانه برای تشویق کارمندان (قسمت دوم)

مقاله قبلی که در خصوص تشویق تیم‌ها و کارکنان بخش فروش منتشر کردیم، با استقبال خوبی از جانب شما دوستان مواجه شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا قسمت دوم این مقاله که شامل راه‌های خلاقانه‌ای برای تشویق تیم‌های مختلف، مانند تیم فروش، می‌شود را نیز در اختیار شما همراهان گرامی قرار بدهیم.

 

          بیشتر بدانید: چطور تیم فروش خود را تشویق کنیم؟

 

کارکنان یک کسب و کار اصلی‌ترین دارایی‌های آن هستند و بدون آنها عملا شرکت‌ها و سازمان‌ها فلج می‌شوند و از بین می‌روند! کار مداوم و تکراری و داشتن دو روز تعطیل در هفته و برگشتن به کار می‌تواند پس از مدتی باعث خسته شدن کلافه شدن کارکنان، دلسرد شدن از کار و حتی ترک کار آنها شود.

به همین دلیل است که امروزه بزرگ‌ترین غول‌های کسب و کار مانند شرکت گوگل و اپل امکانات مختلفی را برای کارکنان خود ایجاد می‌کنند و تا حد ممکن امکانات تفریحی در اختیار کارکنان خود می‌گذارند، و مشاهده می‌کنیم که به خوبی توانسته‌اند بازارهای جهانی را در دست بگیرند.

شاید ما و خیلی از کسب و کارهایی که در اطراف‌مان هستند، نتوانیم امکاناتی که گوگل برای کارکنان خود فراهم می‌کند مثل: زمین تنیس، اتاق خواب و اتاق بازی را برای کارمندان خود فراهم کنیم. اما راهکارهای ساده و خلاقانه‌ای وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم انگیزه کار کردن در پرسنل را افزایش بدهیم.

برخی از راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آنها کارمندان خود را تشویق کنید، شامل موارد زیر می‌باشند:

 

به کارکنان حق انتخاب بدهید

چطوره به کارمندان اجازه بدهید جایزه شان را خودشان انتخاب کنند؟

از همه افراد بخواهید روی یک تکه کاغذ جایزه و پاداشی که مایل به دریافت آن هستند را بنویسند. سپس این کاغذها را در یک جعبه قرار بدهید. هر زمان که قصد دارید یکی از افراد تیم را تشویق کنید از او بخواهید که یکی از این برگه‌ها به صورت تصادفی انتخاب کند.

به کارکنان حق انتخاب بدهید

همچنین، می‌توانید پس از دریافت کاغذها، در زمان تشویق هدیه‌ای را به آنها بدهید که خودشان خواسته‌اند. اینکار قطعا می‌تواند باعث افزایش انگیزه و دلگرمی کارکنان شما شود.

 

جعبه قدردانی

دیگر راهکار جالب و خلاقانه‌ای که با استفاده از آن می‌توان باعث دلگرمی کارمندان شد، این است که از همه اعضای تیم بخواهید بر روی یک تکه کاغذ، یک نکته مثبت و جذاب درباره کارمند برتر آن ماه بنویسند.

سپس این کاغذ ها یا کارت‌ها را جمع‌آوری کنید و آن‌ها را در یک جعبه زیبا قرار بدهید و به شخصی که می‌خواهید تشویقش کنید بدهید. این‌گونه، می‌توانید مطمئن باشید که این‌ کار باعث لبخند کارمندتان خواهد شد.

حتی می‌توانید این کار را هر ماه با کارمندان مختلف انجام بدهید. این روش نه تنها یکی از کم‌خرج‌ترین راه های تشویق کارمندان است، بلکه ارزش بالایی نیز برای کارمندی که مورد تشویق قرار می‌گیرد نیز خواهد داشت.

 

جوایز خانوادگی

افراد تیم هایی مثل تیم فروش معمولا ساعات زیادی را در محل کار به سر می برند، که به این ترتیب زمان کمتری برای خانواده ی خود خواهند داشت. کارکنان را خانوادگی تشویق کنید!  یکی از کار هایی که می توانید انجام دهید این است یک شب شام در یک رستوران و یک فیلم خوب در سینما را برای کارمند جوان خود و همسرش تدارک ببینید.

 

پاداش های خانوادگی به کارمندان

 

البته این روش نیازمند داشتن کمی اطلاعات درباره زندگی شخصی افراد است. اما مطمئنا قطعا باعث خوشحالی آنها می شود. شرکت‌هایی که به "برند کارفرمایی" خود توجه ویژه‌ای دارند، سعی می‌کنند با ثبت کردن تمام اطلاعات مورد نیاز درباره پرسنل و خانواده‌شان؛ آن‌ها را به سازمان وفادار سازند. هیچ ابزاری برای انجام این کار، بهتر از یک نرم افزار CRM خوب نیست. در ضمن، بد نیست به این هم اشاره کنیم که برند کارفرمایی به‌معنای افزایش ارزش و جذابیت سازمان برای پرسنلش و همچنین، برای کسانی است که مایل به همکاری با آن شرکت هستند.

 

          بیشتر بدانید: استفاده از نرم افزار  CRMبرای بهبود کیفیت و بهره‌وری

 

یک یادداشت تشکر بدهید

این کار ساده می‌تواند ارزش زیادی برای کارمندی که سخت تلاش کرده تا به هدفی برسد داشته باشد. یک متن تشکر دست‌نویس برای او نوشته و قبل از اینکه به سر کار بیاید بر روی میزش قرار بدهید. این یادداشت را به همراه هدیه‌ای کوچک مثل یک خودکار زیبا یا هرچه که فکر می کنید به درد آن کارمند می‌خورد به او بدهید. درست است که این هدیه کوچک است، اما ارزش معنوی آن بالاست و به فرد مورد نظر یادآوری می‌کند که او صرفا یک ماشین پول‌سازی و یک «کارمند» نیست!

 

راهکار اشانتیون: آنها را ناهار دعوت کنید

ممنون که این مقاله را تا انتها مطالعه کردید. به پاس قدردانی از وقت شما، تصمیم گرفتیم یک نکته دیگر هم در انتهای متن به شما پیشنهاد کنیم که می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر روحیه و انگیزه کارمندان‌تان داشته باشد. یکی از راه‌های عالی که می‌تواند انگیزه تیم کسب و کار شما را افزایش بدهد دعوت آن‌ها به یک ناهار یا شام است.

کارمندان خود را به یک رستوران ببرید، به آنها بگویید که چقدر از تلاش‌های سخت‌شان متشکرید و بگذارید هرچه که می‌خواهند را از منو سفارش بدهند. در این حین سعی کنید درباره مسائلی غیر از کار صحبت کنید و شجاعانه کمی از آن روی غیر رئیسی خودتان را به آن‌ها نشان بدهید!

استفاده از یک راه خلاقانه و جذاب برای تشویق موفقیت‌های تیم می‌تواند اثرات فوق العاده‌ای بر روی کارایی و عملکرد تیم شما داشته باشید. کارمندانی که احساس کنند قدرشان دانسته می‌شود بهتر کار می‌کنند که این امر می‌تواند میزان عملکرد آنها را افزایش دهد و این یعنی افزایش درآمد!

در  نهایت، ضمن تشکر از شما عزیزان بخاطر همراهی ما تا پایان این مقاله، قصد داریم شما را به استفاده از ابزاری تشویق کنیم که می‌توانید بهترین استراتژی‌ها را جهت بالابردن میزان انگیزه پرسنل‌تان با آن اجرا کنید. نرم افزار  CRM سنا، اگرچه نرم‌افزاری مناسب برای برقراری ارتباط با مشتریان‌تان به روشی اصولی و صحیح است اما؛ بهترین ابزارها را نیز جهت مدیریت علمی و درست منابع انسانی در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از نرم افزار  CRMسنا به‌صورت رایگان وارد لینک دریافت نرم افزار CRM سنا شوید تا به‌زودی همکاران ما با شما تلاش بگیرند. سنا این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به مدت 30روز از تمام امکاناتش بهره‌مند شوید. در عین حال، علاوه‌بر امکانات نرم افزار سنا، مشاوران سی آر ام سنا هم در این ایام به‌ بهترین شکل شما را پشتیبانی خواهند کرد. در نتیجه، پس از پایان این دوره می‌توانید به‌راحتی درباره خرید نرم افزار  CRM سنا تصمیم‌گیری کنید. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت را از دست ندهید!

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.