چطور تیم فروش خود را تشویق کنیم؟

چطور تیم فروش خود را تشویق کنیم؟

تیم فروش یکی از اصلی‌ترین تیم‌های هر کسب و کار است. چرا حداقل بخش زیادی از درآمد کسب و کارها توسط این افراد به دست می‌آید. پس با توجه به اهمیتی که این تیم‌ها دارند، خیلی مهم است که بتوانیم از روش‌های خوبی برای راضی نگه داشتن و تشویق آن‌ها استفاده کنیم تا آنها روحیه کافی برای انجام امور کاری خود را داشته باشند.

در این مقاله، آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا قصد دارد راه‌های خلاقانه‌ای برای تشویق تیم فروش به شما معرفی کند. پیشنهاد می‌کنیم حتما با این راهکارها آشنا شده و از آن‌ها استفاده کنید!

 

 اطمینان به منابع انسانی سازمان

به پرسنل تیم فروش سازمان نشان بدهید که به آن‌ها اطمینان دارید و همچنین، به آن‌ها اهمیت می‌دهید. فراموش نکنید این مورد عامل خوبی است که ثابت می‌کند به آن‌ها اهمیت می‌دهید! برای این‌کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

* زمانی که کارها خوب پیش نمی‌رود در کنارشان باشید.

به آنها در گرفتن تصمیم‌های سخت اطمینان کنید.

به پیشنهادات آن‌ها در استفاده از منابع تکنولوژیکی جدید، مانند نرم افزار CRM اطمینان کنید.

برای آن‌ها وقت بگذارید و سوالات‌شان را پاسخ بدهید.

ما انسان‌ها عاشق این هستیم که حس کنیم به ما نیاز دارند و قدردان ما هستند. فراموش نکنید که افراد تیم فروش هم انسان هستند و شما از ربات برای فروش کالا یا خدمت استفاده نمی‌کنید(حداقل تا زمانی که تکنولوژی آنقدر پیشرفته کرده باشد!)

 

زمان را به افراد هدیه بدهید

مدیر فروش یک شرکت قصد داشت به فردی که بهترین عملکرد را در ماه داشته است، هدیه‌ای برای تشویق کردنش بدهد. او چندین راه مختلف را در ذهن خود مرور کرد تا به کارکنان خود روحیه بدهد و در نهایت یک پیشنهاد ساده مطرح کرد: کارشناس فروشی که بیش‌ترین تعداد بستن قرارداد با مشتریان را داشته باشد می‌تواند فردای آن روز را مرخصی با حقوق بگیرد و اصطلاحا یک روز برای خودش باشد!

تشویق کارکنان تیم فروش

این یک ایده فوق العاده بود. فرد برنده هم می‌توانست از حقوق آن روز برخوردار باشد و هم این‌که، یک روز را به تفریح و کارهای شخصی‌اش بپردازد. شاید شما نتوانید این پیشنهاد را عینا در دفتر خود عملی کنید، اما اگر کمی فکر کنید شاید بتوانید با روش‌های دیگر زمان را به کارکنان خود هدیه دهید. شاید بتوانید به بهترین فروشنده خود این امکان را بدهید تا دو روز در خانه و به‌صورت ریموت یا دورکاری فعالیت کند. حتی می‌توانید روزهای تعطیل او را افزایش بدهید و یا ساعت کاری یک هفته‌اش را کم‌تر کنید.

 

جلوگیری از خستگی و فرسودگی پرسنل

ماه خوبی را پشت سر گذاشته‌اید؟ به بهترین یا حتی شاید تمام اعضای تیم فروش خود یک بلیط ماساژ درمانی رایگان هدیه بدهید و یا در صورت امکان از یک ماساژور بخواهید چند روز در شرکت شما حضور داشته باشد و خدمات خود را به کارکنان ارائه کند. قطعا یک ماساژ خوب می‌تواند خستگی کارمندان را از بین برده و عملکرد آنها را بهبود ببخشد.

کیست که به یک جلسه ماساژ درست و حسابی آن هم به صورت مجانی نه بگوید؟ حداقل اعضای آکادمی سنا این هدیه را رد نمی کنند!

 

کمک در کار های خانه

بعد از 8 تا 10 ساعت کار، تمیز کردن و غذا درست کردن در خانه آخرین چیزی است که کارکنان شما، بخصوص خانم‌های تیم می‌خواهند! یکی از ایده‌های خلاقانه‌ای که امروزه شرکت‌ها برای تشویق تیم‌های فروش خود از آن استفاده می‌کنند کمک کردن در کارهای منزل است.

اعضای تیم می‌توانند بعد از کار خود به خانه بروند و نگرانی از بابت تمیز کردن خانه و آشپزی نداشته باشند. شما می‌توانید هزینه یک سرویس تمیزکاری منزل را به آن‌ها بدهید و یا از دفاتر مختلفی که این کار را انجام می‌دهند برای کارمندان خود وقت بگیرید.

 

آخر هفته های آزاد

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای تشویق تیم فروش خود انجام دهید این است که آخر هفته‌های یک ماه را به اعضای تیم‌های خود این اجازه را بدهید که متفاوت سر کار حاضر شوند.

تشویق کارکنان در آخر هفته

برای مثال می توانید به آنها اجازه بدهید که با لباس هایی غیر از لباس کار خود به شرکت بیایند. درست است که داشتن لباس های حرفه ای باعث می شود که کارکنان با ذهنیت کاری و حرفه ای بر سر کار حاضر شوند، اما دیدن هر از گاه همکاران در لباس های متفاوت می تواند به آنها حس آزادی بیش تری بدهد و بار منفی «سخت گیری» در محل کار را کاهش بدهد.

این‌ها برخی از مواردی‌اند که ما در آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار هوشمند سنا به مدیرانی که قصد دارند کسب و کار خودشان را با روش‌های مدرن گسترش بدهند، و به قول خودمان دستی به سر و روی آن بکشند، پیشنهاد می‌کنیم. در صورتی که این مقاله مورد پسند شما قرار گرفت، حتما قسمت دوم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

          قسمت بعدی مقاله رو از دست ندید:  4 روش خلاقانه برای تشویق کارمندان (بخش دوم)

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.