با معایب و مزایای شتاب دهنده فروش آشنا شوید

با معایب و مزایای شتاب دهنده فروش آشنا شوید

توسعه و بهبود خط تولید توانسته روند کارکرد کارخانه ها را بهبود ببخشد، و امکان تولید محصولات بیش تر در زمان کمتر را با ساده سازی فرایند تولید به وجود بیاورد. مزایای شتاب دهنده ی فروش همین تاثیر را بر روی دفاتر مدرن داشته است. این ابزار از تکنولوژی استفاده میکنند تا فرآیند فروش را ساده تر کنند تا مشتریان شما بتوانند سریع تر در قیف فروش کسب و کار شما حرکت کنند.

ابزار های شتاب دهنده ی فروش طیف وسیعی از نرم افزار ها، مانند نرم افزار CRM را در بر می گیرند. همچنین بسیاری از ابزار هایی که شما ممکن است از آنها استفاده کنید، مثل نرم افزار فروش نیز جزء این دسته از ابزار های به حساب می آیند.

مزایا و معایب شتاب دهنده فروش

اگر از دیتا و اطلاعاتی که توسط این ابزار ها موجود هستند استفاده نمی کنید، باید بدانید که در حال از دست دادن فرصتی بزرگ برای بهبود فرآیند فروش خود هستید. در مقاله ی «شتاب دهنده ی فروش چیست و چه ویژگی هایی دارد» به طور کلی درباره این ابزار و ویژگی های یک ابزار شتاب دهنده فروش مناسب صحبت کردیم. در این مقاله، قصد داریم به این بپردازیم که این ابزار چه مزایا و معایبی می تواند به شما و کسب و کارتان ارائه دهد.

برخی از مزایایی که این سیستم می تواند در اختیار شما و کسب و کارتان قرار دهد شامل این موارد می باشد:

1- یافتن و ایجاد سرنخ

پیدا کردن مشتریان بالقوه باعث گرفتن حجم زیادی از وقت مدیر و کارشناسان فروش شما می شود. از معایب این امر این است که یافتن و تولید سرنخ به معنای فروش نیست، و زمانی که برای پیدا کردن سرنخ ها صرف می شود، زمانی است که می توان از آن برای تلاش برای فروش به مشتریان بالقوه استفاده کرد.

یافتن و ایجاد سرنخ

ابزار های شتاب دهنده ی فروش می توانند امور مربوط به تحقیقات و پیدا کردن مشتریان بالقوه و سرنخ ها، که باید پیش از ارتباطات اولیه صورت بگیرد را به صورت خودکار انجام دهد. به این ترتیب، کارشناسان فروش می توانند به سراغ مشتریان بالقوه ی حاضر و آماده بروند و زمان خود را صرف پیدا کردن و ایجاد سرنخ نکنند.

با بالا رفتن سرعت فروش، سرعت انجام فرایند های کلی یک کسب و کار نیز افزایش پیدا می کند که این به معنای  پیشرفت کسب و کار است. تولید سریعتر سرنخ باعث تخصیص سریعتر سرنخ ها و پرورش آنها می شود، که در نهایت همه اینها باعث فروش سریعتر و بیش تر خواهد بود.

2- افزایش بهره وری فروش

گیر افتادن و درجا زدن کارشناسان فروش در گشتن به دنبال امور بازاریابی و یا ارتباطات قبلی می تواند بر روی  کیفیت کار و روند پیشرفت کسب و کار شما تاثیر بگذارد. تصور کنید که این اتفاق حداقل روزی یک یا دوبار برای هر کارشناس روش بیافتد (که تقریبا طبیعی است)، و سپس آن را در کل تیم فروش و بازاریابی خود ضرب کنید.

با این کار میزان زمان هدر رفته و همچنین ضرری که به درآمد زایی وارد شده است آشکار خواهد شد. اوج میزان کارایی کارشناسان فروش زمانی است که آنها مشغول به فروختن باشند؛ و ابزار شتاب دهنده فروش آنها را قادر می سازد تا این میزان کارایی را در حداکثر حفظ کنند.

3- آموزش بهتر در زمینه فروش

مهم ترین نکته ای که باید هنگام بکار گیری استراتژی شتاب دهندگی فروش از آن جلوگیری کنید این است که نباید عجله کنید. نادیده گرفتن قدم های پروسه راه اندازی این سیستم ممکن است باعث کاهش کیفیت تجربه مشتری شود، چرا که افراد تیم فروش ممکن است درک اشتباهی از الگو های ضروری برای داشتن ارتباط مثبت در فضای مجازی، تلفنی و یا حضوری به دست بیاورند.

آموزش فروش

با ابزار توانمند سازی مناسب، مدیران فروش می توانند زمان خود را به آموزش و تعلیم کارشناسان اختصاص بدهند و به آنها کمک کنند تا مهارت ها و دانش های جدیدی فرا بگیرند. یکی از نیاز های اساسی برای استفاده از تکنولوژی و مزایای شتاب دهنده فروش، دسترسی آسان به ماژول ها و منابع آموزشی است تا بتوان یک راه آسان برای به دست آوردن بیش ترین کاربرد به دست آورد.

ممکن است این امر شامل یک منبع کامل از فروش و بازاریابی، آموزش، مطالعه و تحقیق روی افراد، راهنمایی مدیران و غیره، و یا دوره های کوتاه مدت آموزشی بر اساس نیاز ها و شناختی که از افراد وجود دارد باشد.

4- نگرش بهتر به اطلاعات CRM

نرم افزار CRM شما یک معدن طلای اطلاعات است، اما استخراج این اطلاعات نه تنها نیازمند زمان، بلکه نیازمند مهارت های فنی نیز می باشد. یکی از مزایای شتاب دهنده فروش این است که می تواند با نرم افزار های CRM ادغام شوند، و ادغام این دو سیستم به تیم های بازاریابی و فروش کمک می کند تا استفاده ی با ارزشی از اطلاعات ببرند.

تجزیه و تحلیل اتوماتیک الگو های مفیدی در اختیار شما قرار می دهد، برای مثال اینکه چه نوع محتوایی بهترین تاثیر را روی چه نوع خریداری می گذارد، و یا اینکه چه زمانی بهترین زمان ممکن برای برقراری ارتباط با یک مشتری است.

ابزار های شتاب دهنده ی فروش می تواند اطلاعات موجود در CRM را به راهکار های عملی تبدیل کند. در طی زمان، این سطح از بهینه سازی دیتای سی آر ام می تواند نتایج بهتر و بهتری در زمینه گیمیفیکیشن (بازی سازی) فروش ایجاد کند، و اعضای تیم بازاریابی و فروش شاهد این خواهند بود که آمار باز شدن و پاسخ دادن به ایمیل ها و شاخص های عملکرد محتوا افزایش یافته اند و نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان ثابت نیز متحول شده است.

 ابزار شتاب دهنده فروش

معایب استفاده از ابزار شتاب دهنده فروش

همانطور که بار ها و بار ها در مقاله های قبلی گفته ایم، هیچ ابزاری وجود ندارد که فقط و فقط دارای مزیت و سود باشد و هیچ نقطه ضعفی در آن دیده نشود. شتاب دهنده فروش نیز اگرچه می تواند مزایای بسیاری برای کسب و کار ها به وجود بیاورد، اما معایبی را نیز به همراه خواهد داشت که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

نا منظم کردن CRM شما

همانطور که در بالا گفته شد، یکی از مزایای شتاب دهنده فروش این است که می تواند با سیستم سی آر ام شما ادغام شود و با این کار باعث افزایش سرعت و بازدهی کارکنان تیم فروش شود.

اما گاهی اوقات، ابزار ها می توانند فیلد ها یا بخش های اضافه ای در سیستم شما به وجود بیاورند و ظاهر داشبورد شما را با امکانات نظیر گزارش دهی های اضافه بهم بریزند. بنا بر این مطمئن شوید ابزاری را انتخاب می کنید که به خوبی با نحوه عملکرد کسب و کار شما سازگاری داشته باشد.

اخلال در جریان کاری تیم ها

بهترین ابزار های شتاب دهنده ی فروش می توانند روند و جریان کلی تیم های فروش را بهبود ببخشند، اما این کار نیازمند تغییراتی در رفتار تیم ها در کوتاه مدت دارد. اما به یاد داشته باشید که این تغییرات باید گاها به شکل کلافه کننده ای مثبت باشند و همچنین تا حد ممکن با عملکرد بهترین کارشناسان شما همخوانی داشته باشند. اگر افراد تیم شما از ابزار ها و فرآیند های قدیمی استفاده می کنند، این تغییر می تواند باعث به وجود آمدن سختی و نارضایتی در کار آنها شود.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.