استفاده از CRM در پزشکی

استفاده از CRM در پزشکی

بازار کار در زمینه ی پزشکی امروزه بسیار بازار پویایی می باشد و دائما درحال تغییر است، و به منظور برطرف کردن نیاز ها و خواسته های مراجع کنندگان و همچنین ارائه خدمات بهتر، سازمان هایی که در این زمینه مشغول به این کار هستند شروع به استفاده از نرم افزار های کسب و کار کار کرده اند، که یکی از آنها نرم افزار CRM پزشکی است.

تا به حال مقاله های بسیاری در زمینه مزایای نرم افزار CRM و کاربرد هایی که برای کسب و کار های مختلف داشته اند منتشر کرده ایم. امروز می خواهیم نگاهی به کاربرد های این سیستم ها در زمینه پزشکی و خدمات درمانی بیندازیم.

ویژگی ها و عملکرد های CRM پزشکی

ما و شما همه می دانیم که هرچه بیماران را بهتر و بیش تر بشناسیم سریع تر می توانیم به نیاز های فعلی آنها پی ببریم و همچنین نیاز هایی که ممکن است در آینده داشته باشند را پیش بینی کنیم.

سیستم های CRM بدیهی است که فرآیند های پیشرفته ، خودکار و کارآمد مشتری و بیمار را پشتیبانی می کنند و می توانند تجربیات مربوط به بیمار و ارائه خدمات درمانی را به صورت تمام و کمال به عمل آورند.

به دست آوردن اطلاعات بیماران

CRM پزشکی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است که مخصوص استفاده در سازمان های پزشکی طراحی و ساخته شده است. این سیستم ها منابع اطلاعاتی مختلف (آمار بیماران، آمار های روانشناختی، اجتماعی، رفتاری، مالی، وب سایت و مراکز تماس) به یکدیگر مرتبط می کنند تا یک دید جامع از بیماران، عادات و فعالیت های آنها داشته باشند. هدف اصلی یک نرم افزار مدیریت کسب و کار پزشکی به دست آوردن، ارتباط و خدمات رسانی به بیماران است.

بهبود فرآیند های مالی

یک سیستم CRM می تواند تا حد زیادی فرآیند های مالی مراکز پزشکی را بهبود ببخشد. این سامانه می تواند به شما در جهت جمع آوری و به روز رسانی جزئیات پرداخت های مشتریان کمک نماید. این جزئیات شامل مواردی همچون تاریخ پرداخت، نحوه ی پرداخت (کارت اعتباری، نقد یا چک) و همچنین فرستادن پیام های یادآوری به مشتریان جهت پرداخت به موقع می باشند.

گسترش و بهبود جریان کاری

وقتی از یک سیستم CRM کسب و کار خود استفاده می کنید، می تواند در اتوماسیون جریان و امور کاری شما موثر عمل کند. این کار باعث می شود تا کارکنان و پزشکان شما زمان و منابع بیش تری در دسترس داشته باشند، ضمن اینکه بتوانند خدمات با کیفیت تری به بیماران خود ارائه کنند. این سیستم ها همچنین می توانند به شما در کاهش نقص ها و مشکلاتی که ممکن است برای بیماران به وجود بیاید کمک کند.

بهبود جریان کاری با CRM

بهبود تجربه ی بیمار

مهم نیست که کسب و کار شما در چه زمینه ای فعالیت کند، در هر صورت تجربه ی بیمار (یا تجربه مشتری) یکی از مهم ترین عواملی است که باعث موفقیت آن می شود، دلیل آن این است که هر نوع رفتار مثبت و منفی ( بخصوص اگر تجربه ی اول فرد در استفاده از یک کسب و کار باشد) می تواند تاثیر عمیق و به یاد ماندنی روی او بگذارد.

اگر مرکز پزشکی شما نتواند با خدماتی که ارائه می کند تجربه ی رضایت بخشی برای مراجعان به وجود بیاورد، حفظ کردن آنها و همچنین جذب مراجعان جدید می تواند کار دشواری باشد.

سیستم CRM پزشکی به شما کمک می کند تا ارتباط میان بیماران و کارکنان را بهبود ببخشید. همچنین می تواند در ارائه اطلاعات پزشکی مناسب به بیماران و کاهش زمان انتظار موثر باشد، که همه ی این موارد باعث به وجود آمدن یک تجربه ی مثبت برای مراجعان می شود.

بهبود وفاداری و مشارکت بیمار

CRM پزشکی یک دید تمام و کمال از مراجعان و بیماران به شما ارائه می کند. با استفاده از این دیدگاه ها، سازمان های بهداشت و درمان می توانند با ارسال انواع پیام های شخصی به مراجعان در خصوص زمینه های مختلف مانند یادآوری قرار ملاقات، یادداشت های پیگیری و ارتباطات پس از ترخیص  را برای هر فرد شخصی سازی کنند.

این ارتباطات شخصی سازی شده می توانند در ساخت روابط مثبت و سازنده با مراجعان موثر باشد. هنگامی که فردی یک پیام شخصی سازی شده دریافت می کند، احساس می کند که ارزش خاصی در نزد آن مرکز دارد. این پیام ها می توانند بر خلاف پیام هایی که مراکز برای همه ی افراد می فرستند تاثیر زیادی داشته باشند.

وفاداری بیمار با استفاده از CRM

این موارد تنها برخی از مزایایی است که یک سیستم مدیریت ارتباط با بیمار (یا مشتری) می تواند برای مراکزی که در زمینه ارائه خدمات بهداشتی فعالیت می کنند به همراه داشته باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهامی که برایتان باقی مانده است، و یا جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص این سیستم ها می توانید از مشاوره های رایگان و تخصصی تیم آکادمی کسب و کار سنا استفاده نمایید.

در نهایت، ضمن داشتن بهترین آرزو ها برای شما و کسب و کارتان، از شما دوستان عزیز بابت اینکه زمان خود را در اختیار ما گذاشتید و این مقاله را تا انتها مطالعه کردید متشکریم و امیدواریم این مقاله مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.