CRM موبایل چیست؟

CRM موبایل چیست؟

سی آر ام (CRM یا Customer Relationship Management) موبایل یک تجربه کامل از سی آر ام را در تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می شوند ارائه می‌کند. CRM موبایل به تیم‌های فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کلیدی را در لحظه و در هر جایی که هستند مدیریت کنند. 

 

                        بیشتر بدانید: 8 اصل مهم برای پیاده‌سازی نرم افزار  CRM

 

چرا CRM موبایل اهمیت دارد؟

مهاجرت گسترده کاربران اینترنت از دسکتاپ و کامپیوتر به تلفن‌های هوشمند به این معناست که کاربران امروزه مایل هستند اطلاعات کاربردی را در هر مکانی در دسترس داشته باشند. 

در واقع نسبت ترافیک اینترنتی که از دستگاه‌های موبایل، در سال 2009 برابر با 0.7%  بود و طبق آمار سایت (broadbandsearch) در سال 2019 به 53 درصد رسید و این اعداد درحال افزایش است.

سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری باید بتواند خود را با این رشد وفق دهد.

یک سیستم CRM موبایل به کاربران این امکان را می‌دهد تا به دیتا و اطلاعات کسب و کار در هر جایی دسترسی داشته باشد. به عبارت دیگر، این سیستم کاربرانش اجازه می‌دهد یک کسب و کار را در جیب‌شان حمل کنند!

 

اهمیت CRM موبایل

کارمندانی که در دفاتر کار می‌کنند دیگر وابسته به میز خود نیستند؛ آن‌ها در حال حرکت کار می‌کنند. برای مثال، اعضای تیم فروش بین دفاتر و مکان‌های مختلف جا به جا می‌شوند تا مشتریان بالقوه را ملاقات کنند. کارمندان می‌بایست به جدول‌های زمانی و روند کار، حتی زمانی که در دفتر حضور ندارند دسترسی داشته باشند.

حتی کسب و کارهایی که 5 سال پیش به حضور کارکنان خود در دفاتر نیاز داشتند، امروزه با داشتن گزینه کار کردن به صورت ریموت و از راه دور توانسته‌اند میزان کارایی خود را تا حد زیادی گسترش بدهند.

اهمیت CRM موبایل

تحقیقات نشان می دهد که شرکت‌ها امروزه 240 ساعت، ساعت کاری اضافه از سوی کاربرانی که برای امور کاری از تلفن‌های خود استفاده می‌کنند به دست می‌آورند. که این آمار نشان دهنده عملیات‌های بیش‌تر و در نتیجه درآمد بیش‌تر می باشد.

این خود نتیجه ی آزادی است که دستگاه های تلفن همراه هوشمند به کاربران می‌دهند تا در هر جایی که بهترین شرایط برای کار کردن وجود دارد به امور کاری بپردازند.

حتی اگر کارمندان در یک ساختمان و یا حتی در یک شرکت نباشند، بخش‌ها و دپارتمان‌های یک کسب و کار می‌توانند صرف نظر از مشکلات مربوط به سازگاری پلتفرم‌ها به اطلاعات و دیتاهای یکسانی دسترسی داشته باشند و یک مکان تعاملی بهتر به وجود بیاورند.  

 

اهمیت CRM موبایل برای مشتریان

جدا از مزایای آشکاری که سی آر ام موبایلی برای کارمندان دارد، نصب بودن نرم افزار  CRM روی موبایل به نفع مشتریان شرکت شما نیز خواهد بود و آن‌ها نیز می‌توانند از آن سود ببرند.  

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان بر روی موبایل این اطمینان را به وجود می‌آورد که مشتریان شما از بهترین سرویس موجود در حال حاضر بهره‌مند می‌شوند. کاربران به اطلاعات ضروری و بروزرسانی‌های مختلف در لحظه دسترسی دارند و این به معنای آن است که تمام شرایط لازم را در اختیار دارند تا اطلاعات موثقی را به سرعت در اختیار کاربران قرار بدهند.

حتی کارمندانی که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط نیستند نیز می‌توانند با استفاده از این سیستم برنامه‌های کاری را مدیریت کنند، امور مربوط به تجزیه و تحلیل دیتا را انجام داده و سپس، گزارش بدهند. بعد از آن می‌توانند، تمام فایل‌های مهم را در یک مکان ایمن جمع‌آوری کنند.

 

مزایای CRM موبایل

با استفاده از نرم افزار CRM موبایل، دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه هوشمند و لپ تاپ می‌توانند یک سیستم کامل سی آر ام را به شما عرضه کنند. با داشتن این پکیج، عملا از تمام مزایای نرم افزار CRM و قابلیت‌ها و امکانات آن بهره‌منده خواهید شد. همچنین، استفاده از خدمات ابری CRM هم راحت‌تر می‌شود.

مزایای CRM موبایل

به کار بردن CRM موبایل می تواند برای کاربران ریموت، که دور از میز کار خود مشغول به کار کردن هستند مزایای بسیاری داشته باشد. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می باشد:

  1. برنامه‌ریزی دقیق با استفاده از یکپارچه‌سازی تقویم کاری
  2. برقراری تماس و تشکیل جلسه با یک کلیک
  3. دسترسی و بروزرسانی سرنخ ها، مخاطبین و مشتریان بالقوه
  4. باز کردن فایل‌های مختلف و به اشتراک گذاشتن آن‌ها
  5. دسترسی به داشبورد در هر زمان و مکانی
  6. بررسی، مدیریت و پاسخگویی به موارد پشتیبانی از مشتریان
  7. دسترسی به دیتا و اطلاعات به روز در هر زمان

بروزرسانی‌های خودکار به این معناست که تمامی کارمندان بخش فروش و فروشندگان می‌توانند به دیتا‌های CRM و امور مربوط به تجزیه و تحلیل را در هر زمانی و بر روی هر دستگاهی دم دست خود داشته باشند. یعنی هیچکس در این چرخه عقب نمی‌ماند و اعضای تیم فروش می‌توانند با اطمینان خاطر امور مربوط به فروش را پیش ببرند.

بهترین سیستم‌های سی آر ام همچنین دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی مانند فاکتورهای تشخیص هویت چند مرحله‌ای و VPN ها در داخل خود می‌باشند. بروزرسانی های امنیتی و ویژگی‌های جدید در یک نرم افزار CRM موبایل به صورت خودکار بروزرسانی می‌شوند و در این صورت نیازی نیست که کاربر به صورت دستی این ویژگی‌ها را دانلود کند یا ارتقا دهد.

 

پلتفرم توسعه برای استراتژی موبایل

یک سیستم سی آر ام همچنین به مدیران ارشد اطلاعاتی کمک می‌کند تا یک استراتژی موبایلی کارآمد ایجاد کنند. کارمندان تیم فروش نیاز به دسترسی به داشبوردها، گزارش‌ها، سرنخ‌ها و محتوای مشتری‌پسند دارند اما؛ کسب و کارها نیز همچنین به یک نرم افزار یا اَپ مناسب مشتری نیاز دارند. به منظور حداکثرسازی تاثیر و مزایا همه آن‌ها، باید در پشت صحنه به یک نرم افزار CRM متصل شوند.

پلتفرم توسعه برای استراتژی موبایل

استفاده از موبایل می‌تواند نیازهای مختلفی را در چنین پروژه‌هایی در یک کسب و کار برطرف کند، که این به معنای توسعه بسیار زیاد در زمینه‌هایی است که کارکنان آی تی ممکن است توانمندی‌های زیادی از خود نشان نداده باشند.

 

موارد تجاری برای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در موبایل

سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم سی آر ام موبایل می‌تواند سود بیش‌تری نسبت به عملکردهای یک سیستم سی آر ام معمولی داشته باشد. از آنجایی که دسترسی به تلفن‌های هوشمند روز به روز درحال گسترش است و مشتریان در همه جا از قبیل فروش، بازاریابی، خدمات مشتریان و آی تی حضور دارند.

پس استفاده از CRM موبایل چه کاربردی برای کسب و کارها دارد؟

  • تیم‌های فروش می‌توانند از صرفه جویی‌ها، کاهش حجم کار مدیران و همچنین قابلیت استفاده از دیتا در هر زمان و هر مکان با استفاده از قابلیت‌های خدمات ابری بهره مند شوند.
  • تیم‌های بازاریابی می‌توانند به روش‌های کاملا جدیدی با مشتریان صحبت کنند، تجربه‌های شخصی سازی شده به وجود آورده و فعالیت‌های شبکه‌های مجازی آن‌ها را با استفاده از ابزارهای ساده و آشنا بررسی کنند.
  • تیم‌های خدمات مشتریان می‌توانند سریع‌تر با مشتریان ارتباط برقرار کنند، با استفاده از کانال‌های مختلف آن‌ها را بررسی کنند و مشکلات آن‌ها را با خدمات‌رسانی بهتری برطرف کنند.

 

سنا، همیار مدیران نوین

سنا یکی از معتبرترین و به روزترین شرکت‌هایی است که در زمینه نرم افزارهای مدیریت شرکت و کسب و کار، مشاوره کاری و مدیریت کسب و کارها فعالیت می‌کند. شما عزیزان نیز می‌توانید جهت برقراری ارتباط با متخصصان ما و بهره وری از مشاوره رایگان کسب و کار سنا با ما تماس بگیرید.

نرم افزار CRM سنا قابلیت‌های گوناگونی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا در مدیریت ارتباط با مشتریان‌شان به بهترین شکل عمل کنند. یکی از این قابلیت‌ها، امکان استفاده از اپلیکیشن نرم افزار CRM سنا است که کاربر می‌تواند آن را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کرده و از مزایای که در این مقاله برشمردیم بهره‌مند شود.

دانلود CRM موبایل یکی از مسائلی است که فکر مدیران کسب و کارها را درگیر خودش می‌کند. بسیاری از صاحبان کسب و کار وقتی که با مزیت‌های نرم افزار سی آر ام آشنا می‌شوند، تمایل پیدا می‌کنند که یک نسخه نرم افزار  CRM موبایلی را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنند. در حالی‌که این کار غیراصولی‌ترین شکل استفاده از نرم افزار  CRM است. سنا این مزیت را دارد که علاوه‌بر نصب شدن بر روی سرورهای سازمانی شما و یا حتی پیاده‌سازی روی فضای ابری، یک اپلیکیشن موبایلی ویژه هم در اختیارتان می‌گذارد. بدین ترتیب، همه چیز آماده است تا از تمام ظرفیت نرم افزار  CRM سنا بهره‌مند شوید.

بیشتر بدانید: چطور می‌توان بیشترین بهره را از نرم افزار  CRMبرد؟

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.