CRM در بازاریابی به شما کمک می کند
پیشنهاد ما

CRM در بازاریابی به شما کمک می کند

امروزه مردم که مشتریان کسب و کار ها هستند دائما در معرض پیام های تبلیغاتی که از همه جا به سمت آنها روانه می شود قرار می گیرند. یک لحظه بهش فکر کنید، خود شما روزانه چند ایمیل تبلیغاتی از برند هایی که ممکن است حداقل یکبار از آنها استفاده کرده باشید دریافت می کنید؟ و مهم تر از آن اینکه، چقدر احتمال این وجود دارد که آنها را بخوانید؟ یکی از روش هایی که به بازاریاب ها این امکان را داده است که حجم عظیمی از مخاطبان را هدف بگیرند، استفاده از CRM در بازاریابی است، اما آیا آنها از این ابزار به درستی استفاده می کنند؟

کار کردن و به دست آوردن مشتریان هیچگاه تا به حال اینقدر برای بازاریاب ها سخت نبوده است چرا که این روز ها همه مشغول بازاریابی هستند، و در عین حال همه مورد هدف بازاریابی قرار می گیرند. همه در شبکه های مجازی فعال هستند، همه وبلاگ دارند، همه می توانند کامنت بگذارند، به اشتراک بگذارند و share کنند، با دیگران درباره یک برند صحبت کنند، و خلاصه که همه این روز ها دستشان در کار است!

مجله ی Science Daily اظهار دارد که تقریبا 90 درصد از اطلاعات و دیتا هایی که در دنیا وجود دارد، در همین چند سال اخیر تولید شده اند. این درحالی است که از اریک اشمیت (Eric Shmidt) نقل قول شده است که می گوید این روز ها میزان محتوایی که در 48 ساعت تولید می شود، از کل محتوایی که تا سال 2003 در اینترنت تولید شده اند بیش تر است.

لازم به ذکر است که در هر دقیقه، حدود 400 پست تنها در وب سایت هایی که در قالب WordPress طراحی شده اند منتشر می شوند.

چنین شتابی که گسترش اطلاعات به خود گرفته است باعث می شود که نه تنها سرعت، بلکه نحوه ی درک ما از بازاریابی و روشی که به سراغ آن می رویم نیز دچار تغییر شود.

 با روش های همه گیر خداحافظی کنید

با توجه به پیشرفت و افزایش بسیار گسترده ای که در تکنولوژی مدرن و افزایش کاربرد کانال های شبکه مجازی به وجود آمده است، مشتریان بسیار مشکل پسند، باهوش و نسبت به تکنولوژی آگاه تر شده اند. آنها می دانند که چه می خواهند، طیف وسیعی از انتخاب ها را در اختیار دارند، و به هر محصول یا خدماتی قانع نمی شوند.

در عوض، آنها خواستار خدمات و محصولاتی هستند که مخصوص آنها باشد و به درد آنها بخورد. به اصطلاح نیازمند سرویس های شخصی سازی شده هستند.

و به همین دلیل است که باید با روش های قدیمی که در آن یک پیام را به همه می فرستادید خداحافظی کنید. بر اساس نظرسنجی هایی که در این خصوص وجود دارد، 74 درصد افراد می گویند که از دیدن وب سایت ها، تبلیغات و پیشنهاداتی که هیچ علاقه و نیازی به آنها ندارند واقعا خسته و کلافه می شوند.

و همچنین نه تنها مشتریان و مصرف کنندگان از دیدن این محتوا ها کلافه می شوند، بلکه اغلب آنها به طور کامل وب سایتی که در آن هستند را می بندند و دیگر به سراغ آن نمی روند.

رفتار متریان نسبت به محتوای وب سایت ها

خوب این برای بازاریابی ها به چه معناست؟

به این معناست که باید به سراغ روش های شخصی سازی شده و مناسب هر فرد بروند. امروزه ما درگیر افزایش روش های بازاریابی فردی هستیم که این امر تا حد زیادی نیازمند دیتا و اطلاعات و همچنین تکنولوژی است.  

و همانطور که پیش از این گفته ایم، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان کارش این است که درباره مشتریان اطلاعات جمع کند و آنها را در اختیار کسب و کار ها قرار بدهد. و به همین دلیل است که امروز می خواهیم درباره کاربرد نرم افزارCRM در بازاریابی صحبت کنیم.

نکات مهم استفاده از CRM در بازاریابی

بیایید نگاهی به اینکه چطور نرم افزار CRM به شما در راه اندازی کمپین های بازاریابی کمک می کند داشته باشیم:

هدف گذاری متمرکز

یکی از سخت ترین کار هایی که بازاریاب ها باید انجام دهند این است که ریز جزئیات اطلاعات مشتریان را بررسی کنند. به منظور گرفتن نتیجه ی مناسب از مشتریان بالقوه که احتمال خرید آنها از شما زیاد است، بازاریاب ها باید از پیام هایی استفاده کنند که کاملا مناسب نیاز آنها می باشد.

خوشبختانه نرم افزار CRM در بازاریابی به افراد کمک می کند تا ریز تمام مخاطبان را به دست آورده و مشتریانی که احتمال خرید آنها بیش تر از بقیه است را هدف قرار بدهند.

تقسیم بندی

می گویند آنهایی که بجای واکنش نشان دادن، می توانند پیش بینی بهتری داشته باشند برنده هستند. این امر برای خصوصا برای بازاریاب ها بسیار درست و صحیح است چرا که آنها باید جریان ها و گرایشات را پیش بینی کنند و قبل از رقبا، پیشنهادات خود را ارئه کنند.

بازاریاب ها نباید تنها مشتریان را بر اساس شغل، سن و بازار کاری شان تقسیم بندی کنند. بلکه باید آنها را بر اساس فعالیت های اخیر، واکنشات، علایق شخصی، محصولاتی که تا به حال خریده اند، ایمیل ها های باز شده، ایمیل های پاسخ داده شده و حتی فعالیت هایی که در شبکه های مجازی دارند دسته بندی کنند.

و هرچه پروفایل مشتریان واضح تر باشد، شانس و فرصت اینکه بازاریاب ها بتوانند پیام خود را شخصی سازی کنند و دل مشتری را به دست بیاورند بیش تر خواهد بود.

اگر از بازاریابی ایمیلی در کسب و کار های B2B استفاده می کنید، تقسیم بندی پایگاه مشتریان نه تنها میزان درآمد و کارایی شما را افزایش می دهد، بلکه تمامی شاخص های بازاریابی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

محتوای شخصی سازی شده

هنگامی که تصمیم گرفتید که چه کسی را هدف قرار بدهید، و توانستید پایگاه داده ها (database) خود را به یک روش مناسب و کار آمد دسته بندی کنید، وقت ان رسیده تا پیام بازاریابی خود را شخصی سازی کنید.

محتوای شخصی سازی شده

اول از همه بیایید با همدیگر این قرار را بگذاریم که از این به بعد دیگر جملات و کلمه های کلیشه ای برای خطاب کردن مشتریان مانند «سلام دوست عزیز، مشترک گرامی و ...» استفاده نکنیم، و همچنین از فرستادن متن هایی که نشان می دهد یک پیام برای چندین نفر دیگر هم فرستاده شده است خودداری کنیم.

امروزه سیستم های مدیریت کسب و کار به شما این اجازه را می دهند تا مشتریان را با نام کوچک صدا کنید. همچنین شما می توانید آنها را با دانستن اینکه در کجا و برای چه شرکتی کار می کنند شگفت زده کنید.

همچنین دانستن اینکه مخاطب شما یک خانم است یا آقا، با یک فروشنده صحبت می کنید یا با یک مدیر بالا رتبه، می تواند تا حد زیادی به شما در شخصی سازی کردن پیامی که ارسال می کنید و جلب توجه مشتری کمک کند.

استفاده مجدد از طرح ها

بهتر نیست روشی که بهترین نتیجه را می دهد را پیدا کنید، و بجای اینکه هر دفعه از اول طرح و برنامه ریزی کنید،  بار ها و بار ها از همان روش کارساز استفاده کنید؟

با استفاده از نرم افزار CRM شما می توانید میزان موفقیت و نتایج کمپین های خود را بسنجید. به این ترتیب شما می توانید روش های بر پایه حدس و گمان را کنار بگذارید و تنها روی کمپین هایی تمرکز کنید که بهترین نتیجه را دارند.

وقتی که فهمیدید کدام یکی نتیجه ی بهتری داشته است، می توانید آن را جدا کرده و از طرح آن برای مشتریان و مصرف کنندگان جدید استفاده کنید. این باعث می شود هزینه های بازاریابی کاهش و نتیجه و بازدهی آن افزایش پیدا کند؛ و کیست که چنین چیزی را نخواهد؟

همانطور که گفتیم، نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری یکی از بهترین ابزار ها برای برقراری ارتباط سازنده و مفید با مشتریان است، که به شما این امکان را می دهد تا بهترین روش را برای اهداف بازاریابی و کمپین های خود انتخاب کنید.

در صورتی که سوال یا ابهامی برایتان باقی مانده است که به آن نپرداختیم، می توانید با مشاوران و متخصصان تیم سنا در ارتباط باشید و از مشاوره های تخصصی و رایگان آنها بهره مند شوید.

در نهایت از اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید، از شما ممنون و متشکریم و امیدواریم این مقاله مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.