ویژگی های کلی یک نرم افزار سی آر ام را بشناسید

ویژگی های کلی یک نرم افزار سی آر ام را بشناسید

می دانیم که کار کردن با مشتریان می تواند کار بسیار چالش برانگیزی باشد. حفظ ارتباط با مشتریان، درک درست از مشکلات آنها و اطمینان از رضایت آنها می تواند بار عظیمی را بر دوش کارکنان تیم خدمات مشتریان شما بگذارد. سی آر ام (CRM) یا نرم افزار حفظ ارتباط با مشتریان می تواند بخش زیادی از این بار سنگین را بر دوش گرفته و به تیم های شما این امکان را بدهد که بخش زیادی از زحمات بی دلیل خود را کم کرده و آن را بر روی کار های مهم تر بگذارند.

یک نرم افزار سی آر ام می تواند فرصت هایی عالی  هم برای کسب و کار های کوچک و هم کسب و کار های بزرگ به وجود بیاورد که هردوی آنها می توانند به خوبی از آنها برای پیشرفت و رونق خود استفاده کنند. الآن زمانی است که کسب و کار های باید بیش از هر زمان دیگری در مدیریت مشتریان خود دقت و تخصص داشته باشند.

استفاده از یک پلتفرم که بهترین ویژگی های CRM را در خود جای داده باشد یک امر مهم در این استراتژی است. به همین دلیل است که امروز می خواهیم به برخی از اصلی ترین ویژگی هایی که یک سیستم سی آر ام باید داشته باشد بپردازیم.

ویژگی های سی آر ام

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی هایی که یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری باید داشته باشد شامل مواردی هستند که در اینجا به آنها اشاره می کنیم. این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشند:

مدیریت ارتباطات

مدیریت ارتباطات یکی از اصلی ترین ویژگی های نرم افزار سی آر ام است. این ویژگی به کارکنان شما این امکان را می دهد تا اطلاعات مهم مشتریان را جمع آوری کرده، و برنامه ریزی برای استراتژی های بازاریابی هنگام معرفی محصولات خود را بهتر انجام دهید.

مدیریت ارتباطات با نرم افزار CRM

با استفاده از این قابلیت همچنین شما می توانید تمامی ارتباطات خود با مشتریان را شخصی سازی کنید، تا اینگونه آنها احساس ارزشمندی و خاص بودن بیشتری از سوی شما دریافت کنند و یک نوع ارتباط احساسی با شرکت و برند شما برقرار کنند. این مهم ترین (تکرار می کنم: مهم ترین!) فاکتور رضایت مشتریان است.

مدیریت فروش و فرصت های مهم

تشخیص و اندازه گیری فرصت هایی که تیم فروش شما در مقابل مشتریان دارد یکی از پایه ترین قابلیت هایی است که هر نرم افزار سی آر ام باید آن را داشته باشد. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا مشتریانی که احتمال جذبشان از بقیه بیشتر است را سریعا شناسایی کنید، که خود این قابلیت به ساده سازی امور فروش و بازاریابی کمک می کند، تاثیر آن را افزایش می دهد و در نهایت فروش شما را بهینه سازی می کند.

گزارش دهی و داشبورد ها

طبق نظرسنجی های به عمل آمده در خصوص نرم افزار های CRM، گزارش گیری و داشبورد ها جزء محبوب ترین بخش های این سیستم ها می باشند. کاربران این نرم افزار می توانند شاخص های مختلف را با گرافیک بالا مشاهده کنند، و با استفاده از داشبورد ها و گزارش ها نظرات خود را به اشتراک بگذارند. همچنین بخش مدیریت می تواند از این گزارشات استفاده کند تا تصمیمات خود را دقیق تر و بر اساس اطلاعات واقعی بگیرد.

گزارش دهی در نرم افزار CRM

تجزیه و تحلیل فروش

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که در کنار گزارش دهی عمل می کند تجزیه و تحلیل آنهاست که شاید بتوان آن را یکی از مهم ترین ویژگی های این سیستم دانست. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا کمپین های بازاریابی و فروش خود را با استفاده از اطلاعات کمپین های قبلی، و اطلاعات فعلی مشتریان خود راه اندازی کنید. 

این تجزیه و تحلیل ها همچنین می تواند در امور دیگر، نظیر تصمیم گیری برای استفاده از استراتژی ها و روش های کاری مختلف نیز استفاده شود، به این شکل که شما می توانید گزارشات فروش و امور دیگر در زمان هایی که از روش های مختلف استفاده کرده اید را بررسی نمایید، و در نهایت بهترین عملکرد را انتخاب کنید.

در نهایت سی آر ام به شما کمک می کند تا اطلاعات زیادی را از شبکه های اجتماعی، وب سایت و نظرسنجی ها دریافت کرده و پس از تجزیه و تحلیل، آنها را در یک مکان مشخص قرار دهد.

اتوماسیون فروش

دیگر ویژگی مهمی که نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری می توانند به ما ارائه کنند قابلیت اتوماسیون سازی بخش های مختلف روند فروش است. این ویژگی شامل تماس گرفتن با مشتریان و پیگیری خرید آنها، علاوه بر ساماندهی اطلاعات برای کمپین های موثر تر در آینده می باشد.

اتوماسیون فروش در نرم افزار CRM

این اتوماسیون یا خودکار سازی کار ها به اعضای تیم شما این امکان را می دهد تا با صرفه جویی در وقت، زمان خود را بر روی کار های مهم تر و پیچیده تر بگذارند.

پیش بینی روند فروش

بخش مهم و بزرگی از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری را تعیین کردن شاخص هایی برای مشخص نمودن میزان موفقیت تشکیل می دهد. این پیش بینی به شما اجازه می دهد تا یک شاخص مشخص تولید کرده، و تشخیص بدهید که میزان بهره وری شما و تیمتان، با میزان تلاشی که داشته اید برابر است یا خیر. همچنین شما می توانید با این قابلیت، آنجایی که لازم است تا تلاش بیشتر یا تغییری در آن ایجاد شود را تشخیص دهید.

این موارد تنها بخشی از ویژگی ها و قابلیت های یک نرم افزار سی آر ام است که در اکثر سیستم های قدرتمند و حرفه ای دیده می شود. سنا از شما بابت خواندن این مقاله متشکر است، و امیدوار است این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.