نکات مهم برای مدیریت یک کسب و کار بین المللی

نکات مهم برای مدیریت یک کسب و کار بین المللی

امروزه با پیشرفت هایی که به وجود آمده است، مدیران کسب و کار ها می توانند بدون حضور در دفتر مدیریتی خود به امور مدیریتی خود رسیدگی کنند و بر روی تمامی جوانب کار نظارت کافی داشته باشند.

این امر برای کسب و کار های بین المللی نیز صدق می کند. صاحبان این کسب و کار ها، که مرکز اصلی شرکت یا کسب و کارشان در کشور دیگری قرار دارد می توانند با استفاده از امکانات مختلفی که در قرن بیست و یکم به وجود آمده است به راحتی امور خود را پیش ببرند.

با این حال، راه اندازی و مدیریت یک کسب و کار چند ملیتی از یک کشور دیگر به هیچ وجه کار آسانی نیست. برقراری ارتباط با کارکنانی که هزاران کیلومتر از شما دور تر هستند نیازمند تلاش، امکانات، صبر و حوصله و تکنولوژی کافی و مناسب است. اما خبر خوش این است که هیچ کاری نشد ندارد! تنها کافی است که از مشاوران و متخصصان مناسب استفاده کنید تا در راه رسیدن به موفقیت همراه و همقدم شما باشد.

در این مقاله، قصد داریم تا چند نکته ی مهم درباره مدیریت کسب و کار های بین المللی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم، پس با آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا همراه باشید.

اول از همه، رقبای خود را بشناسید

اولین و مهم ترین قدم برای رسیدن به موفقیت در یک کسب و کار بین المللی این است که بتوانید رقبای کاری خود را در یک کشور دیگر، یا حتی یک قاره ی دیگر را به خوبی شناسایی کنید و زیر و بم کار آنها را پیدا کنید.

شناخت رقبا

اگر موقعیت مکانی که قصد دارید کسب و کار خود را در آن راه اندازی کنید مکانی است که رقبای کاری بسیار قدرتمند و با سابقه ای دارد، و در عین حال شما کسب و کار نسبتا کوچکی هستید که به تازگی قصد راه اندازی کار خود در آن موقعیت جغرافیایی را دارید، بهترین کار این است که در اول کار موقعیتی را انتخاب کنید که رقابت کاری در آن کمتر است، حتی اگر نیاز آن منطقه به محصول یا خدمات شما کمتر از مکان اولی باشد.

ضرورت این کار این است که به دست آوردن سهام بازار در یک موقعیت جغرافیایی، که رقابت کاری در آن کمتر به چشم می خورد کار آسان تری خواهد بود و شما می توانید پیشرفت سریع تری در چنین مکانی داشته باشید.

ارتباطات سازنده و پر تکرار داشته باشید

داشتن ارتباط به میزان کافی و مناسب برای کارکردن به صورت بین المللی اصلی ترین و مهم ترین کلید موفقیت (و بقای کسب و کار!) است. تصورش را بکنید، مدیریت کارکنانی که در داخل یک ساختمان قرار دارند به اندازه ی کافی کاری سختی هست، چه برسد به اینکه کارکنانتان در کشور های دیگر، با شرایط زمانی و فرهنگی مختلف قرار داشته باشند!

برای مثال، تایم و زمان کاری آنها زمانی درحال شروع شدن است که شما درحال جمع کردن وسایل خود و خارج شدن از محل کار هستید. به منظور مدیریت با کیفیت امور کاری، بسیار ضروری است که مدیران ارتباط دائم و دوطرفه با آنها داشته باشند و حداقل (تکرار می کنم، حداقل!) هفته ای یکبار ارتباط تلفنی داشته باشند.

با تکنولوژی، فاصله ها را از بین ببرید

درست است که داشتن ارتباط شخصی اهمیت بسیار زیادی دارد، اما استفاده از تکنولوژی های مناسب عامل دیگری است که به شما و تیم (یا تیم های) شما کمک اصلی را می کند. استفاده و به اشتراک گذاری تکنولوژی های به روز که بتوانند از خدمات ابری استفاده کنند، مانند نرم افزار های مدیریت کسب و کار سنا، باعث می شوند که امور کاری با سرعت و دقت بالایی پیش بروند.

 مدیران می توانند در محل کار خود از زمانبندی های مناسب برای اتمام کار ها، یا فضا های ابری در کنار سیستم های مدیریتی که قابلیت به روز رسانی کار ها و وظایف مختلف توسط مدیران و کاربران را دارند استفاده کنند.

استفاده از تکنولوژی در کسب و کار

همچنین تفاوت زمانی هنگام کار کردن به صورت جهانی باعث می شود که قابلیت جا به جایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار شود. منظور قابلیت جا به جایی، استفاده از ابزار مدیریت کسب و کار بین المللی در دستگاه هایی است که می توان همیشه آنها را به همراه داشت (مانند تلفن همراه).

مدیران چنین شرکت هایی می بایست نرم افزار CRM یا هر نوع سیستم مدیریتی دیگری را به همراه ایمیل خود در لپ تاپ، تبلت یا تلفن همراه هوشمند خود به همراه داشته باشند. فراموش نکنید که منظم بودن یکی از اصلی ترین نکات رسیدن به موفقیت در یک کسب و کار چند ملیتی است.

تفاوت های فرهنگی را بپذیرید

کار کردن با افراد و ملیت های مختلف و مدیران کسب و کار های چند ملیتی یک دید کاملا جدید به کسب و کار شما ارائه می کند. با این حال، این امر شامل چالش های بسیاری نیز خواهد بود چرا که فرهنگ افراد بسته به مناطق، کشور ها، مذاهب و عوامل مختلف دیگر متغیر خواهد بود.

شما به عنوان شخصی که مدیریت یک کسب و کار بین المللی را قبول کرده اید، می بایست این دیدگاه ها و چالش ها که به همراه یک شرکت جهانی به سراغتان می آیند را بپذیرید. باید بپذیریم که دنیا بزرگ تر از شهر یا کشوری است که ما در آن زندگی می کنیم.

تفاوت های فرهنگی

از این دیدگاه که همه ی کارمندان، صرف نظر از موقعیت خود برای به موفقیت رساندن کسب و کار شما دارند استفاده کنید. اگر شوق و علاقه ی کافی به کار و آینده ی شرکت خود داشته باشید و چشم انداز خود از شرکتتان را با آنها به اشتراک بگذارید، با مدیریت مناسب همه چیز به مرور زمان روی غلتک خواهد افتاد.

از همکاران خود استفاده کنید و درخواست کمک کنید

از تمام روابط خود در کشور های مختلف، چه کارمندان و چه مشتریان استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نمی توانید به خوبی به زبان عربی صحبت کنید تا قراردادی را با یک شرکت عماراتی ببندید، اما فروش گسترده ای در کشور عراق دارید، قطعا می بایست از این شبکه ی خود برای رساندن پیام ها و رسیدن به اهداف خود کمک بگیرید.

فراموش نکنید که غرور شما نباید مانع این بشود که از شخصی درخواست کمک کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که همکاری و داشتن ارتباطات مناسب یک کلید بسیار مهم برای پیشبرد مدیریت یک کسب و کار جهانی موفق است.

ایجاد رابطه و حفظ آنها

زندگی کردن در یک کشور، و مدیریت یک کسب و کار در آن سر دنیا به این معناست که شما برای حفظ روابط میان کارمندان و کارکنان خود باید دو چندان تلاش کنید. همانطور که گفتیم، مدیران کسب و کار های بین المللی باید در کمترین حالت هفته ای یک مرتبه با کارمندان خود تماس تلفنی داشته باشند.

ضرورت تماس تلفنی این است که ما در بسیاری از مواقع تنها با تن صدای خود منظور خود را واضح تر و دقیق تر به افراد می رسانیم، و این تن صدا و انتقال منظورمان از طریق ایمیل امکان پذیر نیست. علاوه بر آن، شنیدن صدای افراد می تواند یک دیدگاه و نگرش کلی نسبت به یک شخص و کار او به شما بدهد.

رابطه سازی در کسب و کار

به علاوه، داشتن ملاقات های حضوری یا رو در رو با کارمندانی که در کشور های دیگر حضور دارند، در صورتی که عملی و امکان پذیر باشد می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد.

به یاد داشته باشید که ارتباط، چه به صورت فیزیکی و حضوری، و چه به صورت مجازی مهم ترین نکته است. اگر می دانید که یکی از کارمندان شما به تازگی عزیزی را از دست داده است، و یا تولد یکی از کارکنان است، فرستادن یک کارت تبریک یا پیام تسلیت می تواند تاثیر بسیار عمیقی روی او بگذارد.

از آکادمی تخصصی سنا استفاده کنید

بزرگ ترین گزینه ای که می توانید برای کمک انتخاب کنید آکادمی سنا می باشد. آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا، آکادمی است که با داشتن تجربه و پشتکار طولانی در رسیدن به موفقیت، و کمک به کسب و کار های نوپا در رسیدن به اهدافشان، همیشه برای خدمتگزاری به کسب و کار ها و مدیران بلند پرواز حاضر است.

شما عزیزان می توانید برای استفاده از خدمات مشاوره ی رایگان آکادمی سنا، با شماره تلفن هایی که در وب سایت ما قرار داده شده است، با مشاوران و متخصصان مجرب کادر سنا تماس حاصل فرمایید.

در نهایت، از شما دوستان عزیز بابت مطالعه ی کامل این مقاله صمیمانه متشکریم و امیدواریم این مقاله مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.