چطور CRM به بازاریابی و فروش کمک میکند؟

چطور CRM به بازاریابی و فروش کمک میکند؟

چینش و هماهنگی مناسب فروش و بازاریابی باعث حفظ مشتری و افزایش فروش می شود.

نقش سی ار ام در جذب مشتری

 

هماهنگی بین بازاریابی و فروش بزرگ ترین فرصت برای بهبود عملکرد کسب و کار هاست. هنگامی که تیم های بازاریابی و فروش به دور یک چرخه درآمدی واحد قرار بگیرند می توانند بازاریابی، بازدهی فروش و رشد کسب و کار را ارتقا بدهند.

هماهنگی می تواند معانی متفاوت داشته باشد مانند بهبود تعاریف معمول، اشتراک گذاری اهداف و شاخص ها، مدیریت سرنخ ها، پرورش سرنخ ها و بکار گیری فرایند های ساده شده. استفاده از یک نرم افزار CRM مناسب می تواند باعث ارتقای هماهنگی بین بازاریابی و فروش شود.

تاثیر CRM روی بازاریابی و فروش

نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شرکت ها این امکان را می دهد تا ارتباطات با مشتریان را در طول چرخه عمر مشتری مدیریت و بررسی کنند تا به این ترتیب ارتباطات خود با آنها را بهبود ببخشند، سرنخ ایجاد کنند، فروش را گسترش بدهند و در نهایت باعث حفظ مشتریان شوند.

اما سی آر ام چطور به هماهنگی بین بازاریابی و فروش کمک می کند؟ در اینجا به چند نکته ی مهم در این رابطه می پردازیم:

بهبود ارتباطات

جلسات بیهوده و ایمیل های بی از حد دو مورد از اصلی ترین مشکلات بازاریاب ها هستند. همچنین عدم وجود ارتباطات مناسب و یا کمبود امکانات ارتباطی رایج ترین عوامل به وجود آمدن مشکلات داخلی بخش های یک کسب و کار به حساب می آیند.

بهبود ارتباطات با استفاده از نرم افزار سی ار ام

با استفاده از یک نرم افزار مدیریت کار یکسان، هر دو بخش بازاریابی و فروش می توانند از بهره وری بیش تری برخوردار شوند. یک سی آر ام به مدیران کمک می کند تا گزارشات مختلف را بهتر بررسی کند و همچنین ابزار های ضبط و حفظ اطلاعات مشتریان را در اختیار کارکنان قرار می دهد.

همچنین این سیستم به کسب و کار ها کمک می کند تا متوجه شوند که کدام روش ها و تکنیک های بازاریابی و فروش می تواند بهتر در به دست آوردن رضایت مشتریان کارساز باشد.

دیدگاهی عمیق تر

هنگامی که در یک شرکت از یک نرم افزار سی ار ام همه جانبه و جامع استفاده می شود، هر دو بخش های بازاریابی و فروش می توانند از دسترسی به تمام اطلاعات مربوط به سرنخ ها استفاده کنند.

نرم افزار سی ار ام همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات مختلفی مانند نام مدیر شرکت، رقبا، تاریخچه ارتباط با مشتری، آدرس یا آی دی آنها در شبکه های اجتماعی و ... را اضافه کنند تا باقی همکاران تیم های فروش و بازاریابی نیز بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

اهداف و انتظارات یکسان

با همکاری بخش فروش و بازاریابی برای به تولید سرنخ، بهبود شتاب فروش و استراتژی های مناسب، سازمان های موفق توانسته اند پل هایی بین بخش ها و دپارتمان های مختلف ایجاد کنند. به این ترتیب بخش های یک شرکت بجای کار کردن با اهداف مختلف و انتظارات نا مشخص از یکدیگر، می توانند با یکدیگر کار کنند تا ایده های مختلفی ایجاد کنند، آنها را عملی کنند، مشکلات مختلف کار را از بین ببرند و به یک درک واحد از پایگاه مشتریان دست پیدا کنند.

محتوای اختصاصی

سی ار ام به کسب و کار ها این امکان را می دهد تا با استفاده از تاریخچه ی خرید، اطلاعات تماس و ارتباطات قبلی درک بهتری از مشتریان داشته باشند (به هر حال ماهیت اصلی این نرم افزار ها یک دیتابیس یا پایگاه داده هاست که ارتباطات کسب و کار و مشتریان را بررس می کند).

نرم افزار ارتباط با مشتری به کسب و کار ها کمک می کند تا بدانند که دقیقا مشتریان آنها چه کسانی هستند و زمانی که به این اطلاعات دست پیدا کنید قطعا بازاریابی برای شما آسان تر خواهد بود.

محتوای اختصاصی

اینجاست که محتوای شخصی سازی شده به کار می آید. وقتی که بدانید مشتریان و مخاطبان شما چه کسانی هستند، می توانید شخصا با آنها ارتباط برقرار کرده و نیاز های آنها را مورد هدف کمپین بازاریابی خود قرار بدهید. در این صورت بجای استفاده از کلماتی مانند «مشترک گرامی» می توانید آنها را با نام واقعی صدا کنید تا تاثیر بیش تری بر روی آنها بگذارید، نیاز ها و خواسته های آنها را شناسایی کنید و پیشنهاداتی به آنها بدهید که مناسب خود آنها باشد.

بخش بندی

مدیریت ارتباط با مشتری همچنین قابلیتی را در بازاریابی فراهم می کند که به آن «بخش بندی» گفته می شود، که فرایند تقسیم بندی بازار به قسمت های مختلف، بر اساس خواسته ها، نیاز ها و ویژگی های هر مشتری است. هدف اصلی در بخش بندی ایجاد یک ترکیب بازاریابی است که با انتظارات مشتریان همخوانی داشته باشد.

بخش بندی با ارتقای شخصی سازی به کسب و کار ها این امکان را می دهد تا مشتریان را بر اساس نقاط مشترک خود مانند تاریخچه ی خرید و حتی فعالیت های شبکه های مجازی گروه بندی کنند.

این برخی از مواردی بود که یک نرم افزار CRM همه جانبه مثل نرم افزار سی ار ام سنا می تواند به کسب و کار ها ارائه دهد. در نهایت از تمامی شما دوستان عزیز بابت مطالعه ی این مقاله متشکریم، و امیدواریم این مقاله مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.