کاربرد ها و روش های برقراری ارتباط الکترونیک در کسب و کار ها

کاربرد ها و روش های برقراری ارتباط الکترونیک در کسب و کار ها

با پیشرفت تکنولوژی، راه های جدیدی برای برقراری ارتباط ب وجود می آید و را های قدیمی که پیش از این جدید به نظر می رسیدند از بین می روند. هنگامی که قصد برقراری ارتباط با کارکنان، همکاران، مدیران، مشتریان، مصرف کنندگان، تامین کنندگان و دیگر افراد مرتبط با کسب و کارتان را دارید، با استفاده از ارتباط الکترونیک می توانید گزینه های بیش تر از آنچه فکرش را می کنید داشته باشید.

امروزه روش های مختلف ارتباطات الکترونیک برای برقراری تماس های با کیفیت و مقرون به صرفه هم برای تماس های بین فردی و هم برای ارتباطات بازاریابی به امری ضروری تبدیل شده اند.

مزایای استفاده از ارتباط الکترونیک

ابزار هایی مثل اسکایپ، واتس اپ و پلتفرم های دیجیتال دیگر به شما این امکان را می دهند تا از راه دور ارتباطات تصویری و صوتی اینترنتی برقرار کنید و علاوه بر کاهش هزینه های تماس هایی مثل تماس های بین شهری، هزینه های رفت و آمد را نیز کاهش بدهید. این تکنولوژی ها توانسته تا حد زیادی نحوه مدیریت کسب و کار ها و حتی زندگی ما را تغییر بدهد و زمانی که از آنها درست استفاده شود می توانند باعث بهبود عملکرد و کارایی افراد شود.

برخی دیگر از مزایایی که این ابزار به ما ارائه می کنند شامل موارد زیر می باشند:

بهبود عملکرد کارکنان

ارتباطات الکترونیکی در قالب های مختلف مثل تماس تصویری یا ایمیلی می تواند الگو های کاری را بهبود ببخشد و باعث بهبود عملکرد کارکنان شود. افراد مجبور نخواهند بود ساعات طولانی در قرار های ملاقات مختلف بگذرانند و یا از سوی یک شهر به سوی دیگر آن بروند تا تنها ایده های خود را به اشتراک بگذارند، کاغذ بازی های یک پروژه را تکمیل کنند و یا در تصمیم گیری ها مشارکت کنند. به لطف تکنولوژی اکثر کار ها را می توان به سرعت و در کمترین زمان انجام داد.

پیشبرد امور کاری

در هر کسب و کاری ممکن است شرایط بحرانی و ویژه به وجود بیاید. در این شرایط، یکی از راهکار های ویژه ای که کسب و کار های موفق از آن استفاده می کنند ارتباطات دیجیتالی است.

از ملموس ترین مثال های شرایط بحرانی درحال حاضر ویروس کرونا می باشد. از زمانی که این ویروس شروع به پراکنده شدن کرده است، کسب و کار هایی که به هر دلیلی نتوانستند از ارتباطات اینترنتی و الکترونیکی استفاده کنند با شکست رو به رو شده اند و درب آنها برای همیشه بسته شده است.

پیشبرد امور کاری

با این حال، کسب و کار هایی که موفق شدند امور کاری و ارتباط با کارمندان خود را از طریق اینترنت و ابزار هایی که در اختیار ما قرار داده است حفظ کنند، توانستند حداقل جلوی شکست کامل خود را بگیرند و از این طریق امور کاری خود را پیش ببرند.

کاهش هزینه ها

صاحبان کسب و کار های کوچک ممکن است در منابع مورد نیاز برای استخدام یک تیم بزرگ و اجاره ی یک دفتر دچار مشکل شوند. استفاده از تکنولوژی ارتباطات دیجیتالی می تواند تا حد بسیار زیادی هزینه ای آنها را کاش بدهد.

به عنوان مثال، این کسب و کار ها می توانند بسیاری از امور خود را از طریق برون سپاری یا تشکیل یک تیم مجازی، ارتباط با تیم های خود از طریق ایمیل، پیامک، چت و یا پلتفرم های آنلاین حفظ کنند.

راه های برقراری ارتباط الکترونیک

حالا که متوجه شدید استفاده از ارتباطات الکترونیک چه مزایایی می تواند برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد، ادامه ی مقاله را مطالعه کنید تا چند مورد از اصلی ترین راه های برقراری چنین ارتباطی را با شما به اشتراک بگذاریم.

ارتباط با استفاده از تلفن همراه

درست است که استفاده از با تلفن همراه نوع غیر رسمی ارتباطات است، اما امروزه افراد بسیاری برای برقراری ارتباط از اس ام اس یا پیامک، ایمیل های کوتاه و یا چت در شبکه های مجازی استفاده می کنند. در این بین اس ام اس ها بیش ترین محبوبیت را دارند چرا که هرکسی تلفن همراه داشته باشد می تواند از این قابلیت استفاده کند.

ارتباط با استفاده از تلفن همراه

شبکه های مجازی

قابلیت ها و موارد استفاده از شبکه های اجتماعی همچنان درحال گسترش هستند. بسیاری از افراد و متخصصان کسب و کار معتقدند که این شبکه ها نسل جدید پلتفرم های بازاریابی و تبلیغات در شبکه های کسب و کار هستند. شرکت ها از طریق این شبکه ها با مشتریان ارتباط برقرار می کنند، تخفیف می دهند و کمپین های بازاریابی خود را راه اندازی می کنند. 

کنفرانس های ویدئویی و تلفنی

کنفرانس های تلفنی مدت زمان زیادی است که به بخش مهمی از ارتباطات کسب و کار ها تبدیل شده اند، بخصوص در میان آنهایی که به صورت ریموت و از راه دور با یکدیگر کار می کنند. این افراد از ابزار هایی مانند Skype، Google Hangouts و Whatsapp که به افراد قابلیت دیدن یکدیگر و به اشتراک گذاری فایل های مختلف را می دهد استفاده می کنند.

استفاده از نرم افزار CRM

یکی از قابلیت های ویژه ای که نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM دارند، این است که با استفاده از این سیستم ها کارکنان می توانند به راحتی از طریق پیام دادن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

استفاده از نرم افزار CRM

همچنین، نرم افزار سی آر ام سنا این قابلیت را به وجود آورده است تا کارکنان بخش های مختلف مانند تیم فروش بتوانند با استفاده از ویژگی پروفایل مشتری، نظر دیگر کارکنان بخش درباره یک مشتری را بدانند. برای مثال، اگر یکی از کارشناسان فروش نظری درباره یک مشتری بدهد، شخص بعدی که با آن مشتری ارتباط برقرار می کند می تواند نظر او را مشاهده کرده و بداند که با چه نوع مشتری قرار است صحبت کند.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.