ثبت یادآوری پیگیری فاکتور

ثبت یادآوری پیگیری فاکتور

پیگیری فاکتورها

پیگیری فاکتور ها یکی از کار های مهمی است که معمولا بر عهده ی کارکنان و متخصصان بخش فروش یک کسب و کار می باشد. با این حال، برخی مواقع دلایل بسیار زیادی نظیر انباشته شدن کار ها، وجود مشتریان زیاد، عدم وجود وقت کافی و هزاران دلیل موجه و غیر موجه باعث می شود تا این کار به درستی انجام نشود.

عدم انجام این کار می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری در زمینه فروش کالا ها و یا خدمات به مشتریان کسب و کار ها شود.

به طور کلی، پیگیری فاکتور ها مسئله ای است که بر عهده ی طرف فروشنده می باشد، و حتی در صورتی که طرف خریدار نسبت به پیگیری فاکتور خود اقدام کند، ممکن است در بسیاری از مواقع صورت خوشی برای طرف فروشنده نداشته باشد.

پیشنهاد سنا: مدیریت منابع انسانی پروژه

اساسا این پیگیری از سوی خریدار می تواند نشان دهنده ی عدم مسئولیت پذیری طرف مقابل، و یا نشان دهنده ی ضعف بخش فروش، و یا حتی نشان دهنده عدم توجه کافی فروشنده به خریدار ها باشد که خود می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر روی وجهه ی کسب و کار شما داشته باشد.

تاثیر پیگیری فاکتور ها بر روی مشتریان

همانطور که اشاره شد، پیگیری فاکتور ها می تواند بر روی دید افراد نسبت به کسب و کار شما تاثیر بگذارد. چندی پیش در مقاله ی «ثبت گارانتی محصولات در نرم افزار CRM» اشاره کردیم که این تاثیرات بر دیدگاه مشتریان تا چه حدی می تواند مخرب و یا سازنده باشد.

در این مقاله اشاره کردیم که دیدگاه مشتریان نسبت به یک کسب و کار می تواند به دو صورت شکل بگیرد:

1.    دیدگاه مثبت

2.    دیدگاه منفی

هنگامی که دیدگاه و نظر یک مشتری، به دلایلی نظیر خدمات رسانی مناسب، پشتیبانی عالی و حتی پیگیری فاکتور ها نسبت به یک کسب و کار مثبت باشد، او می تواند این دیدگاه مثبت را به دوستان، آشنایان و خانواده خود منتقل کرده، و به طور کلی یک کمپین تبلیغاتی مثبت برای شما به راه بی اندازد و به صورت رایگان برای شما تبلیغ کند.

این زنجیره می تواند در صورت رضایت دیگر افراد ادامه پیدا کرده، و یک نفر بتواند زنجیره بزرگی از مشتریان را به کسب و کار شما اضافه کند.

همچنین فراموش نکنید که اگرچه شما بتوانید بهترین و خلاقانه ترین تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی را برای کسب و کار خود به راه بی اندازید، اما در هر حال شنیدن کلمات رضایت بخش از سوی یک دوست تاثیری به مراتب بیشتری بر روی افراد خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی سنا: گزارش تسک های معوق

همین تاثیر می تواند به دلیل مسائلی همچون عدم پیگیری فاکتور ها، به طور برعکس بر روی مشتریان نیز گذاشته شود. در صورتی که شخصی از کسب و کار شما ناراضی باشد، دقیقا همین مراحل، اما از جنبه منفی آن تکرار شده و ممکن است یک کمپین تبلیغاتی منفی بر علیه کسب و کار شما شکل بگیرد.

راه حل سنا

با توجه به اهمیتی که پیگیری فاکتور ها می تواند برای فروش و وجهه ی یک کسب و کار داشته باشد، نرم افزار مدیریت هوشمند کسب و کار سنا نسبت به این ویژگی دید ویژه ای داشته است.

با استفاده از سنا، کارکنان و مدیران دیگر نگرانی برای فراموش کردن پیگیری این فاکتور ها نخواهند داشت.

رویکردی که سنا برای این مسئله در پیش گرفته است بدین صورت است که پس از ثبت فاکتور، نرم افزار به صورت خودکار می تواند به فردی که فاکتور را در سیستم ثبت کرده است یادآوری کند که برای پیگیری آن اقدام کند.

بدین ترتیب در هنگامی که فرد برای ثبت فاکتور و پیش فاکتور اقدام می کند، می تواند زمان مشخصی را برای یادآوری آن تنظیم نماید.

پس از آن، این تاریخ در نرم افزار و پنل کاربری فرد ثبت شده، و زمانی که این تاریخ یادآوری فرا برسد، نرم افزار به صورت هوشمند از طریق پاپ آپ، اعلان یا نوتیفیکیشن (notification) و یا اس ام اس نسبت به یادآوری پیگیری فاکتور اقدام می کند.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.