صدور فاکتور و پیش فاکتور با سنا

صدور فاکتور و پیش فاکتور با سنا

صدور فاکتور و صدور پیش فاکتور یکی از کار های معمولی و روتین در هر کسب و کاری می باشد و یک شرکت پیش از خرید یک محصول یا سرویس، و همچنین پس از آن، از این دو استفاده می کند.

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن هستید، قصد داریم تا به تفاوتی که میان فاکتور و پیش فاکتور وجود دارد پرداخته، و چگونگی آسان سازی روند صدور فاکتور و پیش فاکتور از طریق خدمات CRM سنا را بازگو نماییم.

تفاوت میان صدور فاکتور و پیش فاکتور

یکی از مسائلی که بسیاری از افراد با آن آشنا نیستند، تفاوتی است که میان فاکتور ها و پیش فاکتور ها وجود دارد.

به طور کلی، پیش فاکتور به نوعی پیشنهاد فروش یا تعین ارزش کالا یا یک سرویس است که شرایط فروش به همراه مدت اعتبار این پیشنهاد، علاوه بر نام خریدار در آن ذکر می شود.  

پیشنهاد سنا: اضافه کردن وظایف پرسنل به پروژه با تعیین زمان

همچنین نام کالا یا سرویس، تعداد آنها و همچنین قیمت هر کدام از آنها باید ذکر شود. لازم به ذکر است که پیش فاکتور دارای مدت اعتبار بوده، و در صورتی که اعتبار آن به پایان برسد ممکن است قیمت کالا تغییر پیدا کند.

معمولا صدور پیش فاکتور قبل از خرید نهایی صورت می گیرد. پیش فاکتور عملا تعهدی برای خرید از طرف خریدار نبوده هیچگونه هزینه ای در این مرحله پرداخت نمی شود.

یک خریدار ممکن است از چندین فروشنده پیش فاکتور دریافت کرده و تصمیم نهایی را برای خرید از میان یکی از آنها بگیرد.

از سوی دیگر، فاکتور یک نوع سند کاری و تجاری به حساب می آید که برای خریدار فرستاده شده، و همچنین نشان دهنده ی این است که کالا ها و خدمات فروشنده به دست خریدار رسیده است.

مقاله مرتبط: مدیریت منابع انسانی پروژه

این فاکتور برای یک فروشنده فاکتور فروش، و برای یک خریدار فاکتور خرید است.

در هردوی این فاکتور ها بید اطلاعاتی نظیر نام خریدار، نام فروشنده، نوع کالا، تعداد آن، قیمت هر یک از آنها، اطلاعات خریدار نظیر نشانی و تلفن، شماره ثبت و اطلاعات تکمیلی ثبت شود.

صدور فاکتور با سنا

یکی از قابلیت هایی که مهندسان و متخصصان تیم سنا در کنار دیگر ویژگی های این CRM قرار داده اند، صدور فاکتور ها و پیش فاکتور ها می باشد.

با استفاده از این سرویس، کسب و کار ها می توانند به راحتی از طریق پنل این نرم افزار، فاکتور ها و پیش فاکتور های کالا ها  و یا سرویس هایی که به مشتریان فروخته اند را صادر نمایند.

 

 

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.