اهمیت سیستم حقوق و دستمزد

اهمیت سیستم حقوق و دستمزد

در میان تمام بخش ها و قسمت های کسب و کار ها، بخش منابع انسانی تنها بخشی است که با همه افراد موجود در آن ارتباط دارد. سنا به بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کار هایی که به فکر بهبود و افزایش بازدهی تیم کسب و کار های خود هستند پیشنهاد می کند که از یک سیستم مدیریت منابع انسانی جدید استفاده کنند. این روز ها سیستم های زیادی در زمینه منابع انسانی ساخته شده اند که در میان آنها سیستم حقوق و دستمزد یکی از شناخته شده ترین آنهاست.

اما سیستم حقوق و دستمزد چی هست اصلا ؟

با من همراه باش تا متوجه بشی این سیستم چیه و به چه درد کسب و کار ها میخوره.

سیستم حقوق و دستمزد و کار آن

این سیستم تمام امور مربوط به حقوق کارکنان و مالیات اشتغال را شامل می شود. این نرم افزار ها می توانند از 3 راه مختلف به بازدهی و بهره وری شرکت شما کمک کند. اول از همه اینکه این نرم افزار نیز مانند نرم افزار CRM به طور کل بر روی رشد و توسعه ی سازمانی شما تاثیر می گذارد که نتیجه ی آن افزایش بازدهی آن است.

دومین راه این است که این سیستم میزان بازدهی کارکنان شما را بهبود می بخشد، که نتیجه ی آن در آینده پیشرفت کسب و کار شماست.

و اما راه سوم. مسلم است این سیستم امور مربوط به منابع انسانی را ساده تر کرده و آن را بهبود می بخشد، که این امر به صورت اتوماتیک باعث ساده سازی امور کاری مربوط به بخش های مختلف می شود؛ که این امر نیز در نهایت به بهبود روند کاری کسب و کارتان ختم می شود.

این سیستم چه مزایایی دارد؟

خوب تا اینجا فهمیدیم که این نرم افزار ها چی هستند و چه کاری برای ما انجام می دهند. حالا بیایید ببینیم که یک سیستم حقوق و دستمزد چه مزیتی می تواند برای شما و کسب و کارتان داشته باشد.

صرفه جویی در وقت

حساب و کتاب میزان حقوق و امور مالی مربوط به افراد به صورت دستی می تواند کاری پیچیده با محاسبات سنگین شامل دستمزد ها و مالیات ها باشد که می تواند 10 ساعت در ماه طول بکشد. با استفاده از این سیستم، افراد تیم منابع انسانی شما می توانند به صورت هوشمند و اتوماتیک این امور را انجام داده و این 10 ساعت را صرف کار های مهم تری کنند.

صرفه جویی در وقت با سیستم حقوق و دستمزد

کاهش حجم کارهای حسابداری

وقتی که بحث حفظ و بررسی سوابق کاری در میان باشد، سیستم حقوق و دستمزد می تواند یکی از اصلی ترین دارایی های کسب و کار شما باشد. این سیستم شما را قادر می سازد تا با استفاده از تنها یک کلیک تمامی گزارشات خود را مشاهده کنید.

این نرم افزار همچنین با دیگر نرم افزار ها و سیستم های کاری نیز ادغام می شود و در حین حسابرسی های شما، می تواند به صورت اتوماتیک ورودی های جدیدی را وارد نماید. بدین ترتیب شما می توانید از اشتباهات مختلف در هنگام حسابرسی  و همچنین از ورودی های تکراری جلوگیری کنید.

زمان ورود و خروج

نرم افزار های حقوق و دستمزد به شما کمک می کند تا زمان دقیق ورود و خروج کارکنان، تعداد مرخصی های یک ماه، و تعداد مرخصی های کل سال افراد را ثبت کنید. به این ترتیب، شما می توانید میزان ساعت کاری کارکنان خود را به راحتی محاسبه کرده و میزان کارایی و بازدهی آنها را با این ساعت کاری مقایسه کنید. با استفاده از این کار شما می توانید کارمندانی که باید میزان بازدهی خود را افزایش دهند را شناسایی کرده، و تدابیر لازم را برای آنها بیندیشید.

برنامه ریزی استراتژیک

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از سیستم های حقوق و دستمزد این است که می تواند به شما در امور تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک، و همچنین مدیریت کسب و کار شما کمک کند. این نرم افزار اطلاعات ضروری و مهمی را تهیه می کند که در مدیریت شما در رسیدگی به مشکلات مهم و گرفتن تصمیم های نهایی موثر است.

برنامه ریزی استراتژی در سیستم حقوق و دستمزد

همچنین شما می توانید با استفاده از آن هزینه های آینده را پیش بینی کنید، و از این طریق اهداف آینده ی کار خود را تعیین کرده و کسب و کار خود را در مسیر درست و مشخصی قرار بدهید.

هنوز داری می خونی؟ خیلی عالیه! حالا بیا درباره مزیت هایی که این سیستم میتونه برای افراد تیم و کارکنان کسب و کارت داشته باشه برات بگم.

مزایای مربوط به کارمندان

دقت در کار

با استفاده از یک سیستم حقوق و دستمزد اتوماتیک و خودکار، کارمندان شما می توانند خطاهای انسانی در کار خود را کاهش داده و یک کار بی نقص و دقیق در اختیار شما قرار دهند. این سیستم ها همچنین به شما کمک می کنند صداقت و درستکاری را در تمامی بخش های کسب و کار خود حفظ کنید، و در عین حال اشتباهات مربوط به داده ها و حسابرسی را نیز کاهش دهید.

لازم به ذکر نیست که دقت و هوشمندی این نرم افزار باعث می شود که کارکنان شما در وظایفی که به آنها محول می شود، چاره ای جز درستکاری و دقت در کار ها نداشته باشند.

امنیت بالا

بیشتر نرم افزارهای حقوق و دستمزد دارای مقررات امنیتی استاندارد هستند. این نرم افزارها معمولا مجوز های دولتی دارند که هویت قانونی، اعتبار و اصالت آنها را تائید می کند. همچنین این نرم افزار ها، اطلاعات را با روش های پیشرفته کد گذاری می کنند، و بدین ترتیب کارمندان شما می دانند که اطلاعات آنها در یک مکان مشخص ثبت و حفظ شده است، و آنها می توانند به صورت فردی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

امنیت بالا در سیستم حقوق و دستمزد

مهم ترین ویژگی: حذف خطاهای حسابداری

چه شما یک کسب و کار کوچک باشید یا یک شرکت بزرگ بین المللی، خطاهای مربوط به امور مالی و حسابداری می تواند هزینه های سنگینی برای شما داشته باشد. محاسبه دستمزد ها به صورت دستی شامل محاسبات پیچیده ای است که شامل کسر مالیات و اضافه کردن مشوق ها ، پاداش ها و غیره است؛ که انجام این محاسبات می تواند ریسک به وجود آمدن خطا های مختلف را افزایش دهد.

خوب، این هم از سیستم حقوق و دستمزد و مزایایی که برای ما دارد. ممنون از اینکه تا اینجا همراه ما بودی دوست عزیز؛ امیدواریم از این مقاله لذت برده باشی. تا مطلبی دیگر موفق باشی و خدانگهدار!

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.