انواع هدف در مدیریت کسب و کار های کوچک

انواع هدف در مدیریت کسب و کار های کوچک

برای افزایش احتمال موفقیت و پیشروی در کار، پیشنهاد ما این است که هر یک از اهداف خود را به صورت دقیق تعریف کرده و چگونگی رسیدن به آنها را مشخص کنید. فراموش نکنید که اهداف شما باید واقع گرایانه باشد، همچنین آنها را بر اساس زمان بندی های دقیقی تعریف کنید.

برای برنامه ریز و تعیین بهتر اهداف، پیشنهاد می‌کنیم اهداف را به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کنید.

  • اهداف کوتاه مدت (short term goals) مربوط به جریان یا گردش مالی و فروش است؛
  • اهداف میان مدت (mid term goals) شامل استخدام افراد به بهترین شکل است؛
  • و اهداف بلند مدت(long term goals) معمولا به ثروت و وضعیت مالی صاحب کسب و کار مربوط می باشد.

اهداف در مدیریت کسب و کار های کوچک

در ادامه به هر یک از این اهداف می پردازیم.

 

          بیشتر بدانید: داستان مدال‌آور المپیک که بعدتر مالک یک نرم افزار CRM شد

 

اهداف کوتاه مدت: جریان مالی و فروش

اهداف کوتاه مدت برای یک کسب و کار کوچک و تازه تاسیس می تواند شامل اهدافی باشد که صاحب آن انتظار دارد در یک یا دو ماه به آنها دست پیدا کند. در برخی موارد این امر می تواند شامل کارهای روزانه‌ای که قرار است در طول هفته انجام شود، نظیر تعمیر یک دستگاه یا وسیله ی مهم مربوط به کار باشد.

همانطور که می توانید حدس بزنید، این اهداف شامل کارهای خاصی هستند که تعریف آن‌ها ساده است و درک اینکه به هدف رسیده‌اید یا خیر نیز راحت است. یکی دیگر از اهداف کوتاه مدت برای کسب و کارهای کوچک می تواند شامل افزایش و بهبود عملکرد سیستم فروش و یا سیستم ایمیل هفتگی شما باشد.

 

اهداف میان مدت: استخدام و بکار گیری افراد

اهداف میان مدت برای یک کسب و کار نوپا معمولا شامل اهدافی هستند که شما قصد دارید در شش ماه تا یک سال کاری خود به دست بیاورید. این اهداف معمولا مربوط به امور مالی و میزان درآمد کسب و کار شماست. این اهداف همچنین می توانند شامل مسائل دیگر نظیر استخدام افراد، و یا آموزش کارکنان باشند. دیگر اهدافی که می توان آنها را در دسته اهداف میان مدت قرار داد شامل کاهش هزینه ها و یا بهبود کیفیت تجهیزات شما باشد.

اهداف میان مدت مدیریت کسب و کار کوچک

برنامه ریزی میان مدت معمولا شامل استفاده از راه حل های ماندگار برای مشکلات کوتاه مدت است. برای مثال فرض کنید که یک برنامه ی منظم آموزش کارکنان در دوره ی میان مدت توانسته است مشکل آموزش را که در دوران کوتاه مدت داشتید را برطرف نماید.

اهداف بلند مدت: ثروت صاحب کسب و کار

 دوره زمانی برای اهداف بلند مدت کسب و کار های کوچک معمولا دو تا سه سال است، که این مدت بسته به میزان رشد شما دارد. نتیجه ای که از این اهداف انتظار می رود این است که شما بتوانید از کسب و کار خود به سود رسیده، و یا حداقل با استفاده از آن ضرر نکنید. اگر شما می خواهید که به یک کسب و کار پایدار که به شما سود رسانی می کند دست پیدا کنید، بهتر است هرچه سریع تر روشی را به کار بگیرید که با استفاده از آن میزان ضرر شما به صفر برسد. پس از آن، زمان این می رسد که تمرکز و تمامی اهداف خود را بر روی سود دهی کسب و کارتان قرار دهید.

 

          بیشتر بدانید: چطور می‌توان بیشترین بهره را از نرم افزار  CRM برد؟

 

این کار نه تنها به شما اطمینان می دهد که کسب و کارتان به عملکرد خود ادامه می دهد، بلکه به عنوان صاحب آن، شما می توانید پس از گذشت مدتی از محصول کار خود بهره مند شوید. به بیان دیگر می توانید از آزادی و انعطاف پذیری اینکه رئیس خودتان هستید لذت ببرید. در این مرحله همچنین ممکن است بتوانید بخشی از سرمایه و سود به دست آمده را پس انداز کنید.

اهداف بلند مدت در کسب و کار های کوچک

 

نکته پایانی درباره بهره بردن از انواع اهداف

وقتی که برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی می‌کنید و این برنامه را در قالب بازه‌های زمانی گوناگون به‌صورت انواع اهداف کوتاه، میان و بلند مدت در می‌آورید، تا حدودی فرایند کاری خود را پیچیده می‌سازید. داشتن یک برنامه جامع در چند لایه زمانی مختلف اگرچه مزایای زیادی با خود به همراه دارد ولی اگر نتوانید به خوبی از پس اجرای اهداف برآیید، عملا به کسب و کار خود لطمات بزرگی وارد کرده‌اید.

داشتن یک نرم افزار CRM خوب در این زمینه می‌تواند خیال شما را از این مسائل راحت کند. نرم افزار CRM سنا با ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، تمامی فرایندهای قبل از فروش، حین فروش و بعد از فروش را مکانیزه و حتی اتوماتیک می‌سازد تا همه چیز بی‌نقص و عالی پیش برود. در نتیجه، این فرصت را پیدا می‌کنید تا از انواع هدف به نفع سازمان خود بیشترین بهره را ببرید.

 

          بیشتر بدانید: با نرم افزار CRM سنا مشتری‌هایت را در هیچ یک از مراحل سه‌گانه فروش تنها نگذار

 

برای آشنایی با تمام مزیت‌های سی آر ام سنا، می‌توانید نسخه رایگان 30 روزه آن را دانلود کنید. بعد از دانلود نرم افزار CRM سنا، برای یک ماه از آن استفاده می‌کنید و در نهایت مطمئن می‌شوید که آیا این ابزار برای کسب و کار شما مفید است یا خیر! در ضمن، علاوه‌بر خود نرم افزار  CRMسنا، پشتیبانی و آموزش‌های سنا هم در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید بهترین و کامل‌ترین تجربه را درباره استفاده از نرم افزار سی آر ام داشته باشید.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.