داستان مدال آور المپیک که بعدتر مالک یک نرم افزار  CRM شد

داستان مدال آور المپیک که بعدتر مالک یک نرم افزار  CRM شد

به نظر شما چقدر احتمال دارد که یک ورزشکار المپیکی بعدتر مالک یک شرکت تولیدکننده نرم افزار CRM شود؟!

برخی از آدم‌های بزرگ و موفق در زندگی‌شان چرخش‌های عجیبی داشته‌اند. از یک معلم که کمی بعد شاعر و عارفی بزرگ شد تا روزنامه‌نگاری که سال‌ها بعد نخست وزیر مملکتش گشت، از جمله مواردی هستند که در تاریخ سرزمین ما اتفاق افتاده‌اند. این مساله در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم به وفور رخ داده و راجع‌شان بارها شنیده‌ایم که افرادی بین دنیای هنر، علم، ورزش و تجارت چرخیده‌اند و اتفاقا در رشته‌های بسیار بی‌ربطی هم توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگ کسب کنند.

مایک مکینتایر، نام قهرمان داستان ما است. مایک را می‌توان یکی از همین افراد دانست. او در سال 1988 نماینده انگلستان در المپیک بود و نهایتا توانست مدال طلا را در رشته قایق‌رانی کسب نماید. مایک علاقه شدیدی به رقابت داشت و در عین حال، عاشق یاد گرفتن بود. او را هم دوستانش و هم رقبایش به این می‌شناختند که "مایک همیشه دوست دارد چیزهای جدیدی یاد بگیرد."

اما او پس از کسب مدال طلا و رسیدن به آرزوی بزرگ زندگی‌اش در عالم ورزش، بصورت ناگهانی خودش را وارد چالش جدیدتری کرد. چالش رقابت در دنیای تجارت و مواجهه با مشکلات و سختی‌های دنیای بیزنس که البته برای او دست‌گرمی به حساب می‌آمدند. مایک در آن‌ها سال‌ها به قدری جنگیده بود و هر لحظه برای بهترین بودن تلاش کرده بود که، قرار گرفتن در میان چند تاجر و سرمایه‌دار نمی‌توانست برایش سختی بزرگی محسوب شود. هنوز ده ماه از پایان المپیک نگذشته بود که مایک با اعلام تصمیم خودش همه را بهت‌زده کرد.

فرصت‌ها را از دست نده

چند ماه قبل از اینکه مایک وارد رقابت‌های المپیک شود، از سوی رقیبی قدیمی برای حضور در یک دوره ورزشی سخت و عجیب دعوت شده بود. تخصص مایک کار با قایق‌های بادبانی 22 فوتی که  Sail Boat نامیده می‌شوند بود. اما قایقی که باید طی آن دوره سوار می‌شدند قایقی بسیار پیچیده و عجیب بود. ابتدا کار با آن بسیار سخت به نظر می‌رسید اما همانطور که گفته شد، مایک شم شگفت‌انگیزی در شناختن فرصت‌ها داشته و دارد.

آن روزها مایک این فرصت را به چنگ آورده بود و چنان مهارت‌هایش را پرورش داد که وقتی مدتی بعد به بازی‌های المپیک رسید خود را برنده مدال طلا می‌دانست. اتفاقی که در نهایت رقم خورد! سال‌ها بعد، وقتی که دخترش ایلین بزرگ شده بود و اتفاقا قصد داشت در ورزش بصورت جدی فعالیت کند، پدرش نصیحتی جز دانستن قدر فرصت‌ها برای او نداشت. اتفاقا این حرف‌ها خیلی خوب به دل آیلین نشست چرا که او پدرش را بهتر از هر کس دیگری می‌شناخت و می‌دانست او نصیحت خودش را با تمام وجود اجرا کرده است.

 

همکاری در تولید نرم افزار  CRM

به هر حال مایک تصمیم خود را مبنی بر ورود به عرصه تجارت گرفته بود و باید مسیر خودش را در آن پیدا می‌کرد. ابتدا شرکتی را با نام  Xenogenix تاسیس نمود و به شرکت‌های تجاری گوناگون مشاوره ارائه کرد. اما دست سرنوشت فرصتی را سر راه مایک قرار داد و انگار او هم این مرد را به خوبی می‌شناخت و می‌دانست قرار نیست فرصتی را از دست بدهد.

آشنایی مایک با شرکتی بنام  Saleforce که طراحی و تولید یکی از مشهورترین نرم افزارهای  CRM جهان را بر عهده داشت، همان فرصت بود. مایک بعدها گفت که دلیل علاقه‌اش به  CRM و تصمیم به سرمایه‌گذاری در این حوزه، تاثیری بود که نرم افزار  CRM بر روی کسب و کارها می‌گذاشت.

این مدال‌اور المپیک 1988 اعتقاد دارد که با یک نرم افزار  CRMخوب مانند Saleforce همیشه راه بهتری وجود دارد. در واقع، نگاه او نسبت به یافتن فرصت‌ها در زندگی و استفاده از آن‌ها به نفع رشد و پیشرفت در کسب و کارش هم وجود دارد. یکی از ویژگی‌های اساسی  نرم افزار CRM که مایک و شرکای تجاری‌اش را نسبت به محصول‌شان بسیار مطمئن می‌ساخت، پتانسیل بالای این پلتفرم برای تغییر دائمی بود.

حالا که به اینجای مقاله رسیدیم، بد نیست بدانید نرم افزار سی ار ام فقط برای کسب و کار های بزرگ و پیشرفته نیست! نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک هم خیلی خیلی کاربردیه که پیشنهاد میکنیم با کلیک روی لینک آبی حتما به مقاله ش سر بزنید!

این نرم افزار به کسب و کارها کمک می‌کند فرآیندهای تجاری خودشان را خودکار سازند. فرآیندهایی که در مراحل تبلیغات، مذاکره، اعلام خدمات به مشتری، گزارش‌دهی و... به صورت خودکار عمل می‌کند و این یک موهبت بسیار بزرگ برای کسب و کارها به حساب می‌آید.

 

"مایک مکینتایر" به قدری به ویژگی‌های نرم افزار CRM علاقه پیدا کرد که حاضر شد دست از ورزش و المپیک بکشد و در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

 

مزیت‌های داشتن یک نرم افزار  CRMخوب

واقعیت این است که نرم افزار  CRM یکی از بهترین نرم افزارهایی است که در حوزه مدیریت طراحی شده است. این نرم افزار به قدری ابزارهای گوناگون برای مدیریت مشتریان، مدیریت پرسنل و کنترل بودجه و فرایندهای مالی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد که برای کسانی که تازه با سی آر ام آشنا شده‌اند می‌تواند حتی بسیار جذاب‌تر هم باشد. نمونه این مساله، مایک مکینتایر بود که به قدری به پتانسیل سی آر ام علاقمند شد که حاضر گشت دست از ورزش بکشد و در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

خوشبختانه چند وقتی است که در کشور ما هم توجه سازمان‌ها و شرکت‌ها نسبت به نرم افزار  CRM جدی‌تر و بیشتر شده است. حالا کسب و کارهای ایرانی به خوبی متوجه شده‌اند که داشتن ارتباط با مشتریان به شکلی اصولی، مدیریت مالی سازمان بصورت کامل و کنترل عملکرد و بهره‌وری پرسنل به کمک یک ابزار موثر، می‌تواند گام بزرگی در جهت سودآوری بیشتر باشد.

در چنین شرایطی، کسب و کارهای ایرانی به یک نرم افزار  CRM ایرانی و بومی نیاز دارند تا برای شکل تجارت و فعالیت در کشورمان مناسب باشد. برخی از سی آر ام‌هایی که در حال حاضر توسط برخی شرکت‌ها به فروش می‌رسند نسخه کپی شده برخی نرم افزارهای خارجی مانند مایکروسافت  CRM و حتی همین  Saleforce هستند. اما چنین ابزارهایی نمی‌توانند نیازهای کسب و کارهای ایرانی را به خوبی پوشش دهند؛ چرا که:

  1. نرم افزارهای  CRM خارجی اساسا برای کسب و کارهای غیرایرانی طراحی شده‌اند. نرم افزاری هم که نسخه کپی شده آن‌ها باشد همین ویژگی را دارد.
  2. برای کسب و کارهای ایرانی یا غیر قابل توسعه هستند و یا توسعه دادن‌شان بسیار گران خواهد بود.
  3. عدم پشتیبانی و آموزش بومی مطابق با فرهنگ کسب و کارهای ایرانی

اما نرم افزار  CRMسنا یک سی آر ام کاملا بومی، ایرانی و البته ارژینال است. تمامی ابزارهای سنا حاصل ساعت‌ها، روزها و هفته‌ها فکر و ایده‌یابی از طرف سازندگانش است. ضمن اینکه سنا یک مزیت دیگر هم دارد. نرم افزار  CRMسنا سال‌هاست که طراحی شده و برای انواع و اقسام شرکت‌ها و سازمان‌ها نصب و راه‌اندازی شده است. این مساله موجب شده تا در طول زمان از نقاط ضعف آن کاسته و بر نقاط قوتش افزوده گردد.

حالا سنا این قابلیت را دارد که برای هر کسب و کاری، با هر هدفی و با هر ویژگی می‌تواند مفید و موثر واقع شود. از شما دعوت می‌کنیم که برای آشنایی بیشتر با سنا و همچنین، استفاده از نسخه 30 روزه رایگان، شماره تلفن خود را در سمت چپ این لینک وارد شوید.

 

منبع: salesforce

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.