نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک
پیشنهاد ما

نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک

مهم نیست که روی چه موضوعی تمرکز دارید، چه محصول یا خدماتی ارائه می کنید یا در چه صنعتی مشغول فعالیت هستید: مهم این است که مشتریان شما باید بیشترین اهمیت را برایتان داشته باشند. آنها به شما امکان رشد و پیشرفت می دهند، دیدگاه های خود را در اختیارتان می گذارند و به شما انگیزه می دهند تا چیز های جدیدی خلق کنید. هر کسب و کاری که بخواهد درک بهتری از مشتریان خود داشته باشد، باید اول از همه مزایای استفاده از یک نرم افزار سی آر ام را بداند و این دقیقا چیزی است که ما می خواهیم به شما توضیح بدهیم. در ادامه با ما همراه باشید

سی آر ام چیست؟

سی آر ام یا CRM مخفف شده ی عبارت مدیریت ارتباط با مشتری یا Costumer Relationship Management است. به طور کلی هدف CRM این است که به شما کمک کند تا ارتباط خود با مشتریان را بهبود ببخشید؛ اما به لطف این ابزار قدرتمند شما همچنین می توانید فرصت های فروش بیشتری را نیز شناسایی کرده و همچنین با مشتریانی که مدت زیادی است به آنها دسترسی ندارید ارتباط برقرار کنید.

کدام تیم ها به نرم افزار سی آر ام نیاز دارند؟

بگذارید صراحتا اعلام کنم: نرم افزار CRM صرفا به درد کسب و کار های بزرگ نمی خورد! کسب و کار های کوچک تا متوسط نیز می توانند به همان اندازه (و حتی بیشتر!) از این سیستم بهره مند شوند.

ما در ادامه لیستی آماده کرده ایم که در آن نشان داده ایم که این سیستم در کجا می تواند بیشترین استفاده را داشته باشد:

  • کمپانی های بزرگی که دارای بخش های مختلفی برای مشتریان خود هستند
  • شرکت هایی که خطوط تولیدی زیادی برای محصولات خود دارند
  • کسب و کار هایی که درحال رشد هستند

دلیل استفاده از CRM در کسب و کار های کوچک

افراد و مراجعان بسیاری نزد ما می آیند و در خصوص پیشرفت کسب و کارشان از ما مشورت می خواهند؛ و هنگامی که ما پیشنهاد استفاده از یک نرم افزار سی ار آم را به آنها می دهیم، دلایل مختلفی را برای استفاده نکردن از این سیستم بازگو می کنند، برای مثال: «کسب و کار من مگه چقدر بزرگه که از CRM استفاده کنم؟!، سی آر ام که برای کسب و کار های بزرگه!، چرا باید روی همچین چیزی سرمایه گذاری کنم؟، این چیز ها به درد کسب و کار من نمی خوره» و هزاران دلیل دیگر...

در اینجا ما می خواهیم چند دلیل اصلی برای اینکه این سامانه می تواند برای شما مفید واقع شود را شرح بدهیم:

  • سی آر ام به شما کمک می کند اطلاعات مهم مشتریان خود را ذخیره کنید؛
  • اطلاعات مشتریان بالقوه و مشتریان دست به نقد خود را به نحوی قابل درک ساماندهی کنید؛
  • روند کاری سازماندهی شده تری را در اختیار شما قرار می دهد؛
  •  به شما بینش بهتری در خصوص محرکات بازار و الگو های خرید ارائه می کند؛
  • به شما در امور مدیریتی نظیر مدیریت فروش کمک می کند.

اینها تنها بخشی از دلایل و مزیت هایی است که ثابت می کند امروزه تقریبا هر کسب و کاری به چنین نرم افزاری نیاز دارد؛ و بخش عمده ی مزیت های آن تا حد زیادی به شرایط کاری و ویژگی های کسب و کار شما بستگی دارد. اما از اینها گذشته چطور می توان یک سی آر ام خوب را شناخت؟ در ادامه توضیح می دهیم.

چطور یک سی آر ام خوب را بشناسیم؟

 پیش از اینکه بخواهیم به مزایای استفاده از یک نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار شما بپردازیم، باید نگاهی به ویژگی های اصلی یک نرم افزار سی آر ام خوب بیندازیم. موارد زیر امکاناتی هستند که به شما در مسیر پیشرفت خود کمک می کنند:

  • بخش گزارشات – این بخش  یکی از الزامات هر نرم افزار سی آر ام نه عالی، بلکه متوسط به بالا می باشد. این بخش به کاربران این امکان را می دهد تا آمار های مختلف را دیده، گزارشات متنوع را شخصی سازی کنند و بروز رسانی اطلاعات و دیتا ها را مشاهده نمایند.
  • تجزیه و تحلیل فروش – به لطف این قابلیت ما می توانیم به راحتی کمپین های بازاریابی مفید و کارآمد تری راه اندازی کنیم، که در ادامه بیشتر به این قابلیت خواهیم پرداخت.
  • نسخه موبایل – بسیاری از نرم افزار های سی آر ام با کیفیت امروزه بخش های مختلفی از ویژگی های خود را بر روی سیستم عامل های تلفن همراه نیز ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به گزارشات مختلف، تیکت ها و فاکتور ها اشاره کرد.
  • اطلاعات فروش – با استفاده از این ویژگی می توانید دیتا و اطلاعات خود را در بخش های واضح و قابل مدیریت سازماندهی کنید.
  • اشتراک گذاری – همگام سازی و اشتراک گذاری فایل ها به صورت دو طرفه
  • پیش بینی روند فروش – اطلاعاتی که در زمینه های مختلف، بخصوص در بخش فروش در اختیار شما قرار می گیرند، شما را قادر می سازند تا روند فروش خود را با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی کنید.

اینها بخشی از ویژگی های کلیدی ای هستند که هر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باید از آنها پشتیبانی کنند.

مزایای نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک

اگر به طور خلاصه بخواهیم درباره این نرم افزار صحبت کنیم، می توانیم بگوییم این ابزار قدرتمند می تواند به شما در افزایش میزان درآمد، کسب اطلاعات بیشتر درباره مشتریانتان، و گسترش کسب و کارتان کمک کند. بیایید باهمدیگر نگاهی به مزایای کلیدی نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک تا متوسط داشته باشیم:

CRM به پیشرفت کسب و کارتان کمک می کند

این سامانه راهکار های بسیاری برای کسب و کار های SMB یا کسب و کار های کوچک تا متوسط دارد، چرا که به شما این امکان را می دهد تا کار خود را توسعه دهید. امروزه اگر ما بخواهیم تمامی راه های ارتباطی را مدیریت کنیم، قطعا بدون استفاده از این ابزار راه دشواری را در پیش رو خواهیم داشت، چرا که آنها این امکان را به وجود می آورند تا حجم بسیار وسیع تری از اطلاعات را مدیریت کنید.

افزایش رضایتمندی مشتریان

بهبود سطح رضایت مصرف کنندگان مزیتی کلیدی است که این سیستم به شما ارائه می کند، چرا که با استفاده از آن، شما می توانید تمامی قرارداد ها و ارتباطاتی که با مشتریان خود داشته اید را به روشی سیستماتیک ساماندهی کنید. شما قادر خواهید بود تا همه چیز را درباره مشتریان خود نظیر علایق، اولویت های آنها، خرید های پیشین آنها و هر موضوع دیگری که برای شما و کارتان مفید باشد را بدانید.

ارتباطات داخلی بهتر

نرم افزار سی آر ام به ما این امکان را می دهد تا ارتباطات بهتر، بیشتر و مفید تری را در میان افراد تیم خود برقرار کنیم. تنها چند کلیک ساده کافی ست تا اطلاعات گوناگونی با بخش های مختلف شرکت به اشتراک گذاشته شود، که نتیجه ی آن این است که اعضای تیم شما همیشه در جریان آخرین اطلاعات قرار می گیرند.

بهینه سازی امور بازاریابی

هنگامی که درباره مزایای استفاده از این سیستم صحبت می شود، هرگز نمی توان مزیت های این سیستم در بخش بازاریابی را نادیده گرفت! کسب و کار های مختلف می توانند با استفاده از این نرم افزار برنامه های بازاریابی مختلفی را مدیریت و پیاده سازی کنند. این امر شما را قادر می سازد تا درک عمیق تری از نیاز های مشتریان خود به دست بیاورید، و بهترین زمان را برای تبلیغات و فعالیت های بازاریابی خود انتخاب کند.

اتوماسیون وظایف روزانه

همه ی ما می دانیم که رسیدگی به امور تک تک مشتریان و برقراری ارتباط با آنها می تواند چقدر وقت گیر و خسته کننده باشد؛ اما نرم افزار سی آر ام به شما این امکان را می دهد تا در زمان کمتر، کارایی بسیار بیشتری داشته باشید.

به عنوان مثال، پیش از زمانی که این سیستم به کسب و کار ها راه پیدا کند، هنگامی که شخصی با بخش فروش و یا بخش پشتیبانی تماس می گرفت، کارمند این بخش مجبور بود تا سوالات متعددی را از او بپرسد تا مشکل وی را به صورت دقیق درک کند. حال اگر این تماس قطع، و یا به هر دلیل دیگری به زمان دیگر موکول میشد، کارمند بعدی که با او ارتباط برقرار می کرد مجبور بود تا این سوالات را بار دیگر بپرسد.

CRM برای کسب و کار کوچک

با این حال، امروزه سیستم  CRM به افراد این امکان را می دهد تا تماس های تلفنی خود، و اطلاعات مربوط به مشکل فرد را ضبط کرده و در تماس های بعدی، کارشناس مورد نظر به سرعت بتواند مشکل او را برطرف نماید.

تعامل با دیگر نرم افزار ها

تعامل سیستم های سی آر ام با دیگر نرم افزار ها جزء مهم ترین ویژگی های آن می باشند. به لطف این ویژگی شما می توانید اطلاعات مختلف خود، که در سیستم های دیگر نظیر سیستم های ما مایکروسافت قرار داده اید را به راحتی وارد سی آر ام خود کنید.

در مقاله ای که مطالعه نمودید، سعی شد تا اطلاعات کاملی را در خصوص نرم افزار سی آر ام و کاربرد های آن برای کسب و کار های مختلف را به شما عزیزان توضیح دهیم. تیم تخصصی سنا از شما بابت مطالعه ی این مقاله ممنون است، و امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را به شما ارائه کنیم.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.