راه هایی برای تضمین موفقیت شرکت

راه هایی برای تضمین موفقیت شرکت

برای یک کار آفرین هیچ چیز در این دنیا نمی تواند مهم تر از تضمین موفقیت شرکت یا کسب و کاری باشد که سرمایه ی خود را بر روی آن سرمایه گذاری کرده است، و برای شروع آن از خیلی چیز ها گذشته است. همچنین طبق گفته ی افرادی که برای مشاوره ی کسب و کار به ما مراجعه می کنند، یکی از اصلی ترین دلایلی که تصمیمی برای شروع یا گسترش یک کسب و کار ندارند ترس از عدم موفقیت کسب و کارشان است.

در این مقاله ما قصد داریم تا راه هایی را که بسیاری از افراد برای رسیدن به موفقیت خود پیش گرفته اند را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

یک برنامه ی مشخص بنویسید

رسیدن به موفقیت بدون داشتن برنامه ریزی رویایی بیش نیست. لازم نیست که برنامه ریزی شما بسیار گسترده و به اندازه ی یک کتاب باشد، اما لازم است که چند صفحه ای برای مشخص کردن اهداف خاص و مشخص، استراتژی ها، امور مالی، امور فروش و بازاریابی و همچنین میزان سرمایه ی مورد نیاز برای انجام این امور نوشته باشید. به یاد داشته باشید که نوشتن این مسائل اولین و مهم ترین قدم شماست.

برنامه برای موفقیت شرکت

ترسی از تغییر برنامه نداشته باشید

 همه ی فرمانده های نظامی بزرگ در تاریخ می دانستند که ممکن است مجبور شوند بهترین برنامه ها را نیز هنگامی که گلوله ی اول شکیل می شود در آتش بی اندازند، و یک برنامه ی جدید بنویسند.

به یاد داشته باشید که تعصب داشتن روی برنامه ی اولیه همیشه سد راه شما برای تطابق با شرایط خواهد بود. بنا بر این بهتر است همانند یک فرمانده ی جنگی شرایط را درک کرده، با آن رو به رو شوید و آن را تحت تسلط خود قرار دهید.

غرور را کنار گذاشته و مشورت کنید

بسیاری از افراد استفاده از تجربیات دیگران را پایین آوردن ارزش خود می دانند که این باور می تواند شما را تا مرز نابودی پیش ببرد. مشاوران و افراد با تجربه کسانی هستند که راه های مختلف را امتحان کرده، شکست را تجربه کرده اند و در نهایت راه درست را شناخته اند.

استفاده از این افراد بسیار حیاتی است، چرا که شما به افرادی نیاز دارید که درباره ایده های خود با او صحبت کنید، به او اجازه دهید کار های شما را بررسی کند، شما را به سوی دستاورد های بزرگتر راهنمایی کند و مسئولیت کاری که شروع کرده اید و آن را ادامه می دهید را به شما یادآوری نماید.

به یاد داشته باشید که هر چقدر هم سخت و چالش بر انگیز باشد، شما باید به حرف هایی که می زنید عمل کنید، و به کار ها و ارزش هایی که تعیین کرده اید پایبند بمانید. هنگامی که قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید، دیگر صرفا شما نیستید که اهمیت دارید، بلکه کسب و کار شما نیز اهمیت پیدا می کند.

 احساسات را درگیر کارهایتان نکنید و از مسائل شخصی در کارتان پرهیز کنید. به هیچ وجه اجازه ندهید غرور و احساسات بر شما چیره شده و کنترل شما را در دست بگیرند.

همه چیز را مدیریت کرده و آمار همه چیز را داشته باشید

سعی کنید همه چیز را به صورت مکتوب در دست داشته باشید، این امر بعد ها می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد. آمار و ارقام امور مهم را به صورت دقیق داشته باشید و آنها را به صورت روزانه بررسی کنید و تمامی تصمیمات خود را بر اساس همین آمار و ارقام بگیرید.

یکی از مهم ترین محاسباتی که باید انجام دهید جریان مالی است. با استفاده از آمار تصمیم بگیرید که چه میزان سرمایه برای انجام امور مختلف نیاز دارید، و هرگز بدون برنامه ریزی مالی اقدام به انجام کاری نکنید.

به کارمندان خود اعتماد کنید

اساسا کار یک مدیر شرکت این است که به کارمندان خود اعتماد کند، به آنها اختیارات لازم را داده و روند پیشرفت کار آنها را بررسی نماید. بنا بر این لازم نیست که در امور سرکشی و نظارت بر کارکنان بیش از حد حساسیت به خرج دهید و به اصطلاح آنها را بیش از حد زیر ذره بین نگذارید.  

اگر اختیارات و وظایف هر کارمند را به طور مناسبی شرح دهید، نتایجی به دست می آورید که فراتر از انتظارات شماست. بهترین کار این است که یک برنامه ی کتبی و مشخص برای کارکنان خود داشته باشید تا کارکنان شما بدانند که چه انتظاراتی از آنها دارید.

از اینترنت استفاده کنید

اینترنت امروزه یکی از اصلی ترین و قدرتمند ترین ابزاری است که کسب و کار ها از آن استفاده می کنند. استفاده از این ابزار نه تنها موثر بلکه بسیار کم هزینه است، و تنها نکته این است که به کمی توانایی نیاز دارد.

استفاده از اینترنت شامل ساخت یک اجتماع با استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، linkedin و ... است که این امر به شما کمک می کند تا به بازار کاری خود نزدیک تر شوید. اگر چه بسیاری از افراد با استفاده از این ابزار مخالف هستند، اما شما باید سوار این قطار شده و به آن همراه شوید، چرا که تقریبا تمامی رقبای شما اینکار را می کنند.

اینترنت برای موفقیت شرکت

متفاوت باشید

یکی از مهم ترین کار هایی که باید برای کسب و کار خود انجام دهید این است که از رقبای خود متفاوت باشید. یکی از کار هایی که می توانید انجام دهید این است که اطلاعات مختلفی درباره آنها به دست آورده، وبسایت آنها را بررسی کنید، روش های پشتیبانی از مشتریان و خدمات پس از فروش آنها را بررسی کنید، آنها را در شبکه های اجتماعی رصد کرده، و سعی کنید روش های خاص خود را داشته باشید تا متفاوت از آنها عمل کنید.

مهم تر از همه ی این نکات این است که از کاری که انجام می دهید لذت ببرید. فراموش نکنید که تبدیل شدن به یک کارآفرین انتخاب شخصی شماست، پس بهتر است انجام امور مورد نیاز و مربوط به آن را با لذت انجام دهید.

 به یاد داشته باشید که انجام این کار و موفق شدن در آن غیر ممکن نیست، شما نیز می توانید همانند بسیاری از افراد دیگر در آن موفق شوید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که راه درست را انتخاب کنید.

از شما عزیزان متشکریم که وقت خود را برای خواندن این مطلب مفید در اختیار ما قرار دادید. امیدواریم توانسته باشیم در این مسیر پر پیچ خم راهنمایی اندکی به شما خوانندگان گرامی ارائه کرده باشیم.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.