مدیریت شرکت از راه دور به همین راحتی است

مدیریت شرکت از راه دور به همین راحتی است

در دنیای اینترنتی و مدرن این روز ها، شما می توانید تقریبا به هر چیزی که نیاز دارید، صرف نظر از مکانی که در آن قرار دارید دسترسی پیدا کنید. کار آفرینان و مدیران کسب وکار ها گاها خود را به دفاتر و محل کار خود، و سفر ها و جا به جایی های خود را محدود می کنند و این امر به دلیل ترس آنها از عدم امکان مدیریت شرکت خود به روش مناسب می باشد. آنها به این امر که امروزه مدیریت شرکت از راه دور به راحتی امکان پذیر است یا قافل هستند و یا به آن توجهی نمی کنند.

با این حال، باید بپذیریم که دوران نشستن در انبار ها و شمردن و یادداشت کردن میزان دارایی آن به اتمام رسیده است. با توجه به تغییرات فراوانی که تکنولوژی و نرم افزار ها امروزه در تمامی زمینه های کاری به وجود آورده اند، شما می توانید در هر نقطه ای از دنیا که باشید کسب و کار خود را از راه دور مدیریت کنید. اگرچه برای این امر پارامتر هایی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، اما حقیقت این است که کسب و کار شما نباید مانع سفر کردن شما شود.

در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که کار کردن و مدیریت کردن کسب و کار ها از راه دور دارای مزایای بسیاری نیز می باشد. برخی از این مزایا شامل به دست آوردن نتایج کاری بهتر، افزایش خلاقیت، و بررسی و قضاوت کار افراد بر اساس کیفیت کاری آنها می باشند.

مدیریت شرکت از راه دور چطور ممکن است؟

اگر چه مدیریت شرکت از راه دور می تواند کار چالش بر انگیزی باشد، ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی برخی نکات مهم به شما در این امر کمک کنیم. این نکات شامل موارد زیر می باشند:

از برون سپاری استفاده کنید

یکی از نکات کلیدی که برای مدیریت موفق کسب و کارتان از راه دور باید انجام دهید این است که برخی از کار های خود را به شخص دیگری بسپارید تا این وظایف به نحو احسنت انجام شوند. به عنوان مثال، اگر شما یک تولید کننده ی لوازم خانگی هستید که محصولات خود را در یک فروشگاه آنلاین به فروش می رسانید، لازم است تا یک مدیر سایت یا به اصطلاح اَدمین برای سایت خود داشته باشید تا فروش این محصولات را بر عهده بگیرد.

به یاد داشته باشید که چنین کاری باید به شخصی سپرده شود که کاملا مورد تائید و اعتماد شما می باشد. برای این امر همچنین می توانید از یک پلاگین آنلاین نیز استفاده کنید تا بر روی این محصولات و روند فروش آنها نظارت کامل داشته باشید.

این امر در کسب و کار های فیزیکی و حضوری نیز انجام می شود. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در نقاط مختلف شهر تهران شعبه داشته باشد، و یا حتی در شهر های دیگر نیز دارای شعب مختلف باشد، از یک فروشنده یا مدیر برای پیش برد اهداف خود استفاده می کنید. این افراد می توانند وظایف مختلفی را بر عهده بگیرند که تحویل گرفتن محصولات از کارخانه، مرتب کردن و چیدمان آنها، بررسی و کنترل کیفیت و در نهایت فروش آنها برخی از این وظایف هستند.

از دستیار های مجازی استفاده کنید

دستیار های مجازی امروزه به یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار های مورد استفاده و روزمره تبدیل شده اند که در دستگاه های مختلفی نظیر تلفن های همراه، بلندگو ها و تلوزیون ها مورد استفاده قرار می گیرند. 

یکی از مسائل مهمی که میان کارآفرینان و مدیران کسب و کار ها وجود دارد، عدم اطمینان آنها به دستیار های مجازی است. اما حقیقت این است که برخی از دستیار های مجازی که ما با آنها کار کرده ایم، از برخی از افراد موجود در تیم های مختلف ما بهتر عمل کرده اند. سخت ترین کاری که در این امر وجود دارد پیدا کردن مناسب ترین دستیار مجازی برای مدیریت شرکت از راه دور می باشد.

کاربرد ها و مزایای فراوان این دستیار ها باعث شده است که تعداد بسیار زیادی از آنها توسط شرکت های مختلف به تولید برسند  که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند. شما می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت، انواع مختلفی از آنها را پیدا کرده و با توجه به نیاز های خود از یکی از آنها استفاده نمایید.

پارامتر های خود را تعریف کنید

سومین قدم برای مدیریت شرکت از راه دور، تعریف کردن پارامتر های مناسب است. اگر چه شما باید یک رابطه ی مناسب و قابل اعتماد با همکاران و کارکنان خود داشته باشید، اما تعریف کردن پارامتر ها و محدودیت های مناسب همیشه کار عاقلانه ای به حساب می آید. تعریف کردن این پارامتر ها معمولا کار دشواری است، اما استفاده از آنها برای مدیریت بهتر بر روی سیستم های شما کار مفیدی است.

به عنوان مثال اگر شما یک شرکت آی تی هستید که از یک طراح وب سایت دور کار استفاده می کنید، می توانید بجای اینکه به او دسترسی کامل به استفاده از سایت را بدهید، برای او یک حساب کاربری جداگانه طراحی کنید و تنها دسترسی های مشخص و مربوط به کار وی را به او بدهید تا تنها در زمینه ی کاری خود فعالیت کند. این پارامتر ها می توانند به نوعی امنیت کاری شما را تامین کنند تا خیال شما از بابت انجام کار ها و همچنین به وجود آمدن مشکلات مختلف آسوده باشد.

قدم به قدم پیش بروید

به یاد داشته باشید که اگر چه مدیریت شرکت از راه دور امروزه امکان پذیر است، اما در تمامی مراحل لازم است تا وقت کافی را برای بی نقص نمودن امور به خرج دهید. با یاد داشته باشید که کسب و کار شما مهم ترین و بزرگ ترین دارایی شماست، لذا به هیچ وجه نباید با سهل انگاری امنیت آن را به خطر بی اندازید.

بهترین کار این است که یک طرح و نقشه ی کامل از اقداماتی که قصد دارید برای هر بخش انجام دهید تهیه کرده، تمامی ایرادات و مشکلات آن را برطرف کنید، و از بهترین ابزار برای مدیریت از راه دور آن بخش استفاده نمایید.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.