چگونه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خودرو می‌توانند مشتری را طرفدار خود کنند؟
پیشنهاد ما

چگونه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خودرو می‌توانند مشتری را طرفدار خود کنند؟

در کشور ما، صنعت خودرو یکی از صنایع کم رونقی است که اساسا هیچوقت ارتباط ایده‌آلی در آن بین فروشنده و مشتری شکل نمی‌گیرد.

 

بازارهای رقابتی بر پایه مشتری مداری و خدمات پس از فروش شکل می‌گیرند و کسب و کارهای بازیگر در چنین بازارهایی می‌توانند با استفاده از ابزارهای ویژه، مزیت رقابتی کارآمدی را برای خودشان به کار گیرند. هر کسب و کاری برای موفقیت در جذب و نگهداری مشتریانش، به ابزارهایی نیاز دارد. اصلا بگذارید اینطور بگوییم که موفقیت ابزار می‌خواهد و برای رسیدن به موفقیت در هر مسیری باید ابزار کار فراهم باشد. حالا وقتی قرار است در تجارت با کسب و کارهای هم سطح خودتان یا فراتر از خودتان رقابت کنید، باید ابزارهایی را به کار ببرید که مزیت رقابتی شما در برابر رقبای‌تان به حساب آیند.

 

صنعت قطعه سازی و تولید لوازم جانبی خودرو در کشور ما که درصدی از قطعاتش از خارج کشور وارد می‌شوند و تحت تاثیر تحریم‌ها واردات آن‌ها دچار مشکل شده، در حال حاضر توان تولید محصولات باکیفیت و درجه یک را ندارد. اگرچه مزیت رقابتی‌اش در مقایسه با محصول خارجی قیمت ارزان‌ترش است ولی به هر حال آن کیفیتی را که مشتری انتظار دارد نمی‌تواند ارائه کند.

 

خب، در این شرایط چه راه‌حلی برای این وجود دارد که یک تولید کننده یا یک فروشنده بتواند درصد وفاداری مشتریانش را به به طرز چشمگیری افزایش دهد؟! آیا اصلا امکان چنین کاری وجود دارد؟ آیا یک فروشنده که بخش زیادی از محصولاتش ایرانی هستند و مشتری می‌داند که این محصولات ایرانی کیفیت بسیار خوبی ندارند، باز هم می‌تواند به بالا بردن درصد نگهداری مشتریانش امیدوار باشد؟ تولیدکننده چطور؟ در ادامه، پاسخ این سوالات را به صورت کاربردی ارائه می‌کنیم. با سنا همراه باشید.

         


بیشتر بدانید: داستان مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل


 

 

استفاده از نرم افزار crm برای صنعت خودرو

 

صنعت خودرو به شدت متنوع است و کسب و کارهای گوناگونی را در بر می‌گیرد. اتومبیل از لحظه‌ای که از کارخانه خارج می‌شود تا موقعی که به دست مشتری رسیده و از آن به بعد هم کسب و کارهای بسیار زیادی را با خودش درگیر می‌کند. مکانیکی‌ها، فروشندگی‌های قطعات و لوازم جانبی ماشین، ارائه دهندگان مشاوره و خدمات فروش اتومبیل، ارائه دهندگان خدمات پس از فروش اتومبیل و ده‌ها کسب و کار دیگر که همگی به عنوان یک بنگاه اقتصادی کوچک یا بزرگ در تلاش هستند که رابطه‌ای صحیح با مشتریان خود بسازند و بدین ترتیب فروش خود را تضمین کنند.

 

نرم افزار crm ابزاری است که با مکانیزه کردن مراحل گوناگون فرایند مدیریت ارتباط با مشتریان را تسهیل می‌سازد. وقتی تمام این فرایندها مکانیزه و بخش‌هایی از آن‌ها اتوماتیک شوند، هم احتمال بروز خطا کم خواهد شد و هم اینکه برخی از خدمات با بهترین و بالاترین کیفیت ممکن ارائه می‌شوند. علاوه‌بر آن، با داشتن امکاناتی نظیر نرم افزار باشگاه مشتریان می‌توانید کاری کنید تا مشتری خودش را عضوی از یک خانواده بزرگ ببینند و برای دریافت برخی از جوایز یا تسهیلات بیشتر از شما خرید کند.

 

از طرف دیگر، با امکانی مثل نرم افزار فروش به گونه‌ای به مشتری حین فروش کالا خدمت ارائه می‌کنید که احساس رضایت بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد. حتی اگر در این بین کیفیت کالایی که به فروش می‌رسد خیلی هم دلچسب نباشد؛ اما همین که مشتری احساس خوبی را در زمان خرید تجربه می‌کند و از مهم‌ترین بهترین خدمات پس از فروش را نیز دریافت کند، حتما به مشتری ثابت یا مشتری وفادار شما بدل خواهد شد.

 

 

فروشگاه‌های لوازم جانبی اتومبیل

 

نرم افزار crm برای فروشگاه‌های لوازم جانبی اتومبیل امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد. شما می‌توانید با ساخت پروفایل 360 درجه مشتریان، کارنامه خرید هر یک از مشتریان‌تان را ثبت کنید و در دوره‌های زمانی خاص که احتمال می‌رود کالای خریداری شده دچار افت کیفیت شده باشد، به صورت اتوماتیک پیامکی برای مشتری برود و از او برای دریافت خدمات پس از فروش و یا برای خرید کالای جدیدتر دعوت کند.

 

وقتی اطلاعات مهم مشتری نظیر مدل ماشین و یا قطعاتی که در یکسال اخیر توسط او خریداری شده‌اند در پروفایلش ثبت شوند، با آوردن هر یک از محصولات جدیدی که می‌توانند برای او مناسب و کاربردی باشند بلافاصله به وی معرفی می‌شوند.

 

چنین فروشگاه‌هایی بیش از هر چیزی به یک نرم افزار فروش هم نیاز خواهند داشت. شما می‌توانید نرم افزار فروش را به عنوان یکی از ماژول‌های نرم افزار crm نصب کنید و از مزایایش بهره‌مند شوید.

 

ارائه پیش فاکتور و فاکتور، ارسال گزارش‌های خرید برای مشتری، یکپارچه سازی نرم افزار فروش با نرم افزارهای حسابداری، امکان مدیریت دقیق‌تر انبار و ... همگی جزو مزیت‌های نرم افزار فروش هستند. علاوه بر آن، با به کارگیری نرم افزار باشگاه مشتریان، مشتری را برای خرید بیشتر از خودتان تشویق خواهید کرد.

 

وقتی او متوجه می‌شود با هر خرید مقداری امتیاز دریافت می‌کند و این امتیازها مثلا در آینده باعث می‌شوند تا بتواند از مشاوره‌های حرفه‌ای برخوردار شود و یا حتی قطعات و ابزارهای گران قیمت را با تخفیف خوبی دریافت کند، حس خوب عضو بودن در باشگاه مشتریان را برایش به همراه خواهد داشت.

 

توجه داشته باشید که نرم افزار crm و ماژول‌هایی نظیر نرم افزار فروش و باشگاه مشتریان برای فروشگاه‌هایی که محصولات پرمصرف خودرو به فروش می‌رسانند اهمیت و ضرورت فوق‌العاده بیشتری دارند.

 

مثلا، فروشندگی‌های روغن موتور با توجه به اینکه مشتریان‌شان دائما به خرید روغن موتور احتیاج دارند می‌توانند مشتری ثابت و همیشگی خود را پیدا کنند و به کمک همین ابزارها آن‌ها را در بازه‌های زمانی مشخص به سمت خرید از خودشان تشویق کنند.

 

 

خدمات سرویس خودرو، نمایشگاه‌های فروش اتومبیل و ارائه دهندگان مشاوره

 

در صنعت خودرو برخی از کسب و کارها به جای فروش کالا، به ارائه خدمات می‌پردازند. خدمات سرویس خودرو یکی از مهم‌ترین این کسب و کارها هستند که اتفاقا صاحبان اتومبیل نیاز دارند که در بازه‌های زمانی مشخص به آنجا مراجعه کنند. اگر شما صاحب چنین مرکزی هستید، مطمئن باشید که هیچ ابزاری به اندازه یک نرم افزار crm به همراه نرم افزار فروش و نرم افزار باشگاه مشتریان نمی‌تواند به سودآوری بالای شما کمک کند.

 

همانطور که گفته شد، این ابزارها امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید که مشتریان‌تان را به خدمات خودتان وفادار کنید و از سود ثابت خود مطمئن باشید.

 

در مقابل، مشتری هم از اینکه شما اینقدر به فکر او هستید که کمی قبل از رسیدن موعد تعیین شده از وی برای دریافت خدمات دعوت می‌کنید، حتما احساس بسیار خوبی خواهد داشت.

 

علی‌الخصوص، با توجه به اینکه هنوز برخی از کسب و کارهای فعال در این حوزه از ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان عاجز هستند و به خاطر شلوغی و مشکلات موجود همیشه باعث ناراحتی مشتریان خود می‌شوند، شما با مکانیزه کردن مراحل مختلف ارائه خدمات خودتان شرایطی را ایجاد می‌کنید که با کم‌ترین هزینه بیشترین سرویس را به مشتری ارائه کنید.

 

نرم افزار CRM سنا ابزار ایرانی مدیریت کسب و کار برای صنعت اتومبیل

 

نرم افزار crm با توجه به امکان شخصی سازی گسترده‌ای که در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد، در سال‌های اخیر برای شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و کسب و کارهای گوناگون و متنوعی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

اتفاقا یکی از مزیت‌های سنا همین است که در بازارهای متفاوتی به کار رفته و این باعث شده تا مزیت‌های CRM سنا روز به روز افزایش پیدا کند. از جمله مشتریان همیشگی نرم افزار crm سنا کسب و کارهای حوزه اتومبیل هستند.

 

فروشگاه‌های لوازم جانبی خودرو از جمله فروشگاه‌های روغن موتور، ارائه دهندگان خدمات سرویس خودرو و نمایشگاه‌های اتومبیل، همگی بخشی از بازار تقاضای نرم افزار  CRM سنا را تشکیل می‌دهند.

 

شما می‌توانید برای آشنایی با قیمت نرم افزار سی آر ام سنا، نرم افزار باشگاه مشتریان سنا و نرم افزار فروش سنا روی هر کدام از آن‌ها کلیک کنید تا با مزیت‌ها، امکانات و قابلیت‌های‌شان آشنا شوید.

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.