داستان مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل

داستان مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل

می‌خواهیم در این مقاله داستانی را برای‌تان روایت کنیم که نشان می‌دهد نرم افزار  CRM چقدر می‌تواند برای کسب و کارهای حوزه حمل و نقل مفید و کاربردی باشد.

صنعت حمل و نقل یکی از صنایعی است که در کشور ما کاملا پیشرفت کرده و از تکنولوژی‌های گوناگونی در آن استفاده می‌شود. تکنولوژی‌هایی که با هدف خدمت رسانی بهتر به مشتریان به کار گرفته می‌شوند. ظهور استارت آپ‌هایی نظیر اسنپ، تپسی، ماکسیم، الوپیک و... نشان می‌دهد که تقاضای زیادی از سوی مردم برای چنین کسب و کارهایی وجود دارد. بنابراین، می‌توان فهمید که مردم کشور ما نیاز دارند تا از صنعت حمل و نقل درون شهری، برون شهری، حمل بار و... به صورت هوشمند و پیشرفته استفاده کنند.

 

        مقاله پیشنهادی:  استفاده از نرم افزار  CRM سنا برای مشتری‌هایی که عاشق کاپوچینو هستند.

 

در چنین شرایطی، یکی از افرادی که سال‌هاست در این صنعت فعالیت می‌کند، تصمیم به راه‌اندازی یک کسب و کار نوین می‌گیرد. او استارت آپی به راه انداخته که می‌خواهد انواع خدمات مرتبط با حمل و نقل را به کمک فناوری‌های ارتباطی ارائه کند. اما با این تفاوت که در نحوه مدیریت ارتباط با مشتریان به صورت جدی‌تر و خلاقانه‌تری فعالیت کند.

 

استفاده از نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل

این کارآفرین متوجه شده که اپلیکیشن‌ها فرایند درخواست ماشین را بسیار آسان‌تر ساخته‌اند. اما در همین حال، مردم تمامی کارهای خود را نمی‌توانند با اعتماد و اطمینان کامل به کمک این ناوگان‌ پیشرفته حمل و نقل انجام دهند.

Centered">

این فرد تصمیم گرفته که به قدری مشتریانش را نسبت به خدمات سیستم حمل و نقلی‌اش مطمئن و با اعتماد بسازد که آن‌ها حاضر شوند همه نیازهای خودشان را به کمک سرویس‌های کسب و کار او رفع کنند. برای مثال، طبق برنامه تجاری او، خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت کودکان خودشان را فقط با یک تماس یا یک درخواست آنلاین توسط سرویس به مدرسه برسانند. هر فردی می‌تواند خانواده‌اش را بدون هیچ نگرانی به مسافرت‌های بیرون شهری و طولانی بفرستد.

از همه این‌ها گذشته، اسباب کشی به کمک استارت آپ‌های گوناگون مدت‌هاست آغاز شده اما هنوز خدمت‌رسانی در این حوزه به صورت کامل و جاافتاده انجام نمی‌شود. اما در برنامه این کارآفرین راهبردی طراحی شده تا بتواند مشتریان را مجاب کند تا صفر تا صد اسباب کشی‌های خودشان را به کسب و کار او بسپارند. اما این کارآفرین به کمک چه سیستمی می‌خواهد این کارها را انجام دهد؟

 

تاسیس باشگاه مشتریان، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های داشتن نرم افزار  CRM است.

 

 

استفاده از نرم افزار  CRM برای جلب اعتماد مشتریان

او با شناختی که از نرم افزار  CRMدارد می‌داند که سیستم گزارش‌دهی سی آر ام یکی از بهترین ابزارهای این نرم افزار برای ساخت اعتماد و اطمینان در مشتریان است. گزارش‌هایی که نسبت به مراحل فرایند فروش خدمات شرکت برای مشتریان ارسال می‌شود، شک و تردید آن‌ها را به صورت کلی پاک می‌سازد.

Centered">

          بیشتر بدانید: سی آر ام و ساندویچ!

 

برای مثال، خانواده‌ها به سختی برای کودکان خودشان سرویس مدرسه انتخاب می‌کنند. آن‌ها باید راننده و شرکت خدماتی را به صورت کامل بشناسند تا حاضر شوند آن شرکت را انتخاب نمایند. اما این کارآفرین به کمک سی آر ام، سیستمی طراحی کرده که از لحظه‌ای که کودکان سوار ماشین می‌شوند، تا لحظه‌ای که از آن خارج شده و به مدرسه می‌روند؛ تمامی مراحل توسط اس ام اس به اطلاع والدین می‌رسد. این مساله اولین قدم برای ایجاد اطمینان در والدین است.

وقتی که خانواده‌ای اثاثیه خودش را به کمک این شرکت خدماتی به شهر دیگری ارسال می‌کند، از لحظه‌ای که درخواست آن‌ها ثبت می‌شود تا لحظه‌ای که اثاثیه به صورت سالم به مقصد تحویل داده می‌شوند هر مرحله توسط  SMS به اطلاع مشتریان می‌رسد.

واقعیت این است که این پیامک‌ها برای مشتریان همانند یک سند هستند. وقتی که آن‌ها لحظه به لحظه پیام‌هایی را می‌خوانند که کودکان در مسیر مدرسه است، وارد مدرسه شده، اثاثیه‌شان در فلان جاده است و...مطمئن می‌شوند که همه چیز خوب پیش می‌رود. کافی است مشتریان چند بار از این خدمات استفاده کنند و به کمک گزارش‌دهی‌ها نسبت به انجام شدن خدمات به صورت کامل مطمئن شوند، در این صورت به مشتریان وفادار این کسب و کار بدل خواهند شد.

افزون بر این موارد، نرم افزار CRM به کمک این کسب و کار می‌آید تا یک بانک اطلاعاتی کامل و جامع برای تک تک مشتریان ایجاد کند. تمامی مسیرها، راه‌های ارتباطی، مکان‌های پر تردد، تمامی شکایات و انتقادها و... آن‌ها در سیستم ثبت می‌شود. نرم افزار  CRM این اطلاعات را بصورت دسته‌بندی شده ثبت می‌کند. هر زمان که مدیریت شرکت بخواهد تصمیم گیری کند، می‌تواند از این اطلاعات جامع و دسته‌بندی شده بهره ببرد و بهترین تصمیمات را اخذ نماید.

Centered">

تاسیس باشگاه مشتریان، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های داشتن نرم افزار  CRM است. تاسیس باشگاه مشتریان در صنعت حمل و نقل موجب می‌شود تا تمامی مشتریان به صورت منظم از خدمات جدید کسب و کارها باخبر شوند، از بهترین تخفیف‌ها به تناسب میزان خریدهایشان بهره ببرند، در کمپین‌ها و جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود دارای امتیاز مشخصی باشند، در روز تولد یا در روزهای مهم سال از خدمات رایگان یا تخفیفات بسیار زیاد استفاده کنند، و در نهایت به گونه‌ای عمل شود که هر مشتری احساس کند برای این کسب و کار یک مشتری  VIP است. این مساله، موجب خواهد شد که این مشتریان به مشتری‌های وفادار تبدیل شوند.

داشتن مشتری وفادار یکی از بزرگ‌ترین خلاهایی است که در صنعت حمل و نقل کشور وجود دارد. هنوز کسب و کاری در این حوزه تاسیس نشده است که به کمک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان خود اعتماد مشتریان را نسبت به خدماتش به صورت جدی افزایش دهد. این خلاء می‌تواند توسط یک نرم افزار CRM کاملا جبران شود. دستاوردی که آن کارآفرین در حال رسیدن به آن است و برای رسیدن به چنین دستاورد بزرگی از نرم افزار  CRMسنا کمک می‌گیرد به این دلیل که سنا بهترین پتانسیل‌ها و جدیدترین ابزارها را برای رسیدن به این مهم در خود دارد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.