استارتاپ خود را با این چند قدم ساده راه اندازی کنید

استارتاپ خود را با این چند قدم ساده راه اندازی کنید

شاید همه ی ما یکبار به سیمنار های «به دنبال رویاهات برو» رفته باشیم. این سمینار ها در ما این حس را ایجاد می کنند که برای زندگی مان کاری کنیم! اما برای بسیاری از افراد این حس ممکن است گذرا باشد و اگر به آن توجهی نکنید کم کم در شما خاموش شود.

با این حال، عده ای هم هستند که به این جرقه ی کوچک موفقیت پر و بال می دهند و با استفاده از نور آن مسیر موفقیت و رویاهایشان را پیدا می کنند. اگر رویای شما این است که با راه اندازی یک کسب و کار یا استارتاپ به موفقیت برسید، خوش آمدید! این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده است.

بسیاری از افراد صرفا به این دلیل به سراغ راه اندازی کسب و کار و استارتاپ رویایی خودشان نمی روند که نمی دانند باید از کجا شروع کنند. واقعا ما چطور می توانیم استارتاپ رویایی خودمان را راه اندازی کنیم؟ سنا امروز یک نقشه ی موفقیت آمیز برای راه اندازی استارتاپ شما آماده کرده است! با ما همراه باشید.

قدم اول، چشم از اهدافتان بر ندارید!

اولین و مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که همیشه به یاد داشته باشید که چرا می خواهید استارتاپی را راه اندازی کنید. برای اینکه بتوانید در زندگی به موفقیت برسید، باید یک تصویر شفاف و واضح از اهداف خود در زندگی تان داشته باشید.

از خودتان بپرسید «واقعا توی زندگیم چی میخوام؟» اگر چیز های زیادی در زندگی تان هست که می خواهید به آنها دست پیدا کنید، بهترین کار این است که آنها را بر روی یک کاغذ لیست کنید، و بر اساس میزان علاقه ی خود آنها را اولویت بندی کنید تا ببینید که باید از کجا شروع کنید.

قدم دوم، انگیزه خود را پیدا کنید

در بسیاری از مواقع اهدافی که در سر داریم برای حرکت رو به جلو کافی هستند. با این حال، در برخی مواقع وقتی رسیدن به اهدافمان بیش از حد طول می کشد، و یا رسیدن به آنها غیر ممکن به نظر می رسد، ممکن است امیدمان را از دست بدهیم.

انگیزه کار کردن

در چنین شرایطی باید به خودمان انگیزه بدهیم تا یادمان باشد که رها کردن اهداف و رویاهایمان ما را به هیچ جا نمی رساند، بلکه باید کار هایی که کرده ایم را ارزیابی کنیم، و ببینیم کار هایی که برای رسیدن به اهدافمان کرده ایم واقعا در مسیر رسیدن به آنها بوده اند یا خیر.

قدم سوم، ساخت یک جدول زمانی

از قدیم گفته اند وقت طلاست! داشتن یک جدول زمانی در رسیدن به اهدافمان بسیار مهم است. اینکار از اتلاف وقت جلوگیری می کند و در بدترین شرایط به شما در حفظ کنترل اوضاع کمک می کند.

اگر زمان در هدفی که می خواهید به آن برسید اهمیت زیادی دارد، شما می بایست هر کاری که می توانید را بکنید تا در چارچوب زمانی که مد نظرتان است هدف خود را به دست بیاورید.

قدم چهارم، برای کارهایتان برنامه ریزی کنید

این قدم مربوط به اقدامات شماست. کار هایی که باید انجام بدهید تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنند چه چیز هایی هستند؟ یادتان باشد که فقط برنامه ریزی کردن، و عمل نکردن به برنامه ریزی تان، همان رویا پردازی برای اهدافتان است.

از سوی دیگر، اقدام کردن بدون برنامه ریزی نیز کاری بیهوده است و تنها باعث از دست رفتن وقت و منابعتان می شود. به این ترتیب، برنامه ریزی و عمل کردن هر دو به یک اندازه در رساندن شما به اهدافتان مهم هستند.

برنامه ریزی کاری

با استفاده از جدول زمانی که درست کردید، یک لیست از کار های مهمی که در هر زمان باید انجام دهید را آماده کنید، و فراموش نکنید که به آن عمل کنید!

قدم پنجم، برای تغییر آماده باشید

باید به یاد داشته باشید که تغییر یک امر طبیعی است، بنا بر این باید برنامه ها و اهداف خود را باید آنقدر انعطاف پذیر در نظر داشته باشید که بتوانید آنها را با تغییر پیش بینی نشده مطابقت بدهید.

ویروس کرونا یکی از همین تغییرات بزرگی است که هیچ کس تا به حال نتوانسته است مانع آن بشود. اگر چه بسیاری رویاها و اهداف بسیاری از افراد این دوران نابود شده است، اما بسیاری از افراد با استراتژی مناسب و آمادگی برای تغییر توانسته اند به موفقیت های شگفت انگیز در دوران کرونا برسند.

برخی مواقع داشتن یک پشتوانه یا نقشه ی دوم در ما این حس اطمینان را ایجاد می کند که هنوز هم راهی برای رسیدن به اهدافمان وجود دارد. این پشتوانه همچنین به ما کمک می کند تا از شکست های آینده جلوگیری کنیم، دوباره روی اهدافمان متمرکز شویم و دوباره پیش برویم، حتی اگر اوضاع آنطور که برنامه ریزی می کردیم نباشد.

تنها راه برای انجام یک کار بی نقص این است که عاشق آن کار باشید. استیو جابز

قدم ششم، ایمان داشته باشید

امیدواریم که تا اینجای مقاله را خوانده باشید و به حرف های ما اعتماد کرده باشید. قدم بعدی و مهمی که باید آن را انجام بدهید ساده است. به خودتان ایمان داشته باشید! تنها کاری که باید بکنید این است که بدانید شانس با شما همراه است، و هر اتفاقی که بیافتد شما نباید امیدتان را از دست بدهید.

ایمان به خود

گاهی اوقات شرایط ممکن است برای همه ی ما سخت و پیچیده شود، در این صورت مهم ترین کاری که باید بکنید این است که نا امید نشوید، و بتوانید چاره ای برای مقابله با دلسرد شدن از کسب و کارتان پیدا کنید.

قدم هفتم، موفقیت خود را با دیگران شریک شوید

خوب است که شادی و موفقیت خود را با دیگران نیز شریک شوید. این تنها به معنای این نیست که به جامعه باز گردید، و یا به افرادی که به شما کمک کرده اند کمک کنید، بلکه به معنای این است که با ارتباط بهتر با خدا و کم کردن دشمنان و رقبایتان انرژی های مثبتی در زندگی تان ایجاد کنید.

شریک کردن دیگران در شادی هایتان به شما کمک می کند تا یک محیط کاری مثبت ایجاد کنید تا افراد به خوبی با یکدیگر همکاری کنند و در رسیدن به موفقیت به یکدیگر کمک کنند.

جایزه ی شما: آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا

این قدم اضافه یک جایزه است که آکادمی تخصصی سنا برای اینکه وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید و این مقاله را تا انتها مطالعه کردید در نظر گرفته است.

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا، که یکی از معتبر ترین مراکز آموزش کسب و کار است، قصد دارد تا یک جلسه مشاوره ی رایگان کسب و کار در اختیار شما قرار بدهد، و به شما کمک کند تا هرگونه سوال و یا مشکلی بر سر راه شما و کسب و کارتان است را برطرف کنید.

در صورتی که تمایل به استفاده از این هدیه ی سنا دارید، می توانید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

در نهایت، مجددا از تمامی شما عزیزان بابت مطالعه ی کامل این مقاله متشکریم، و امیدواریم که توانسته باشید اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.