از کسب و کارتان دلسرد شده اید؟ 5 راه برای اینکه دوباره آن را دوست داشته باشید

از کسب و کارتان دلسرد شده اید؟ 5 راه برای اینکه دوباره آن را دوست داشته باشید

زمان می گذرد و ما به راحتی گرفتار مسئولیت های خسته کننده ی کسب و کارهایمان می شویم. به همین دلیل ما معمولا فراموش می کنیم که کسب و کارمان، و شخصی که می خواهیم به آن تبدیل شویم را دوست داشته باشید.

شاید شما هم تا به حال به این سوال های سخت فکر کرده باشید:

  • اگر از کسب و کارتان زده شوید و آن را دوست نداشته باشید چه؟
  • اگر همین الآن هم علاقه تان را از دست داده باشید چطور؟
  • چطور باید دوباره به کسب و کارتان علاقه مند شوید؟

خوب، شاید بهترین کار در دنیا کاری باشید که در آن شما رئیس خودتان باشید. اگر چه ممکن است این کار آنقدر ها هم که به نظر می رسد کار آسانی نباشد و بر خلاف آنچه افراد تصور می کنند دارای سختی های بسیاری باشد.

همین امر باعث می شود که بسیاری از افراد از ادامه روند مدیریت کسب و کار خود دلسرد یا به اصطلاح از آن «زده» شوند.

امروز آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا اینجاست تا به شما راهکار هایی ارائه کند که باعث می شود شما دوباره برای ادامه کار انگیزه پیدا کنید و به کسب و کارتان علاقه مند شوید.

1- ذهنیت شما بسیار مهم است

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که ذهنیتتان را دوباره طبق برنامه هایتان تنظیم کنید و آن را در مسیر پیشرفت قرار بدهد. از خودتان بپرسید که هدفتان از انجام کاری که می کنید چیست، و کسب و کارتان چه مفهومی دارد.

یا اگر می خواهید هدف کسب و کاری که دارید را در ذهنتان تقویت کنید، از خودتان بپرسید: «مهم ترین جنبه کسب و کار من چیست؟». دیگر سوال خوبی که می توان از خود پرسید این است که «چطور کسب و کارتان زندگی افراد را بهتر می کند؟».  

شاید پاسخ این سوال شاغل کردن دیگران، برطرف کردن مشکلات پیچیده، کمک به افراد برای بهبود زندگی های فردی شان و یا خدمات رسانی به آنها باشد. به هر حال شما باید هدف خودتان را به یاد بیاورید.

2- از مشغله های خود کم کنید

اگر فکر می کنید که حجم زیاد کار باعث شده تا شما از مدیریت شرکت خود دلسرد شوید، برخی از کار های کوچک را به یکی از دستیار ها یا کارمندان مورد اطمینان خود بسپارید. کار هایی آسان اما مهم و وقت گیر مانند رسیدگی به سایت، بازاریابی شبکه های اجتماعی و برنامه ریزی ها را دستیار های شما می توانند به خوبی انجام بدهند.

کم کردن مشغله ها

اینکار به شما زمان و انرژی می دهد تا بر روی جنبه های مهم تر کسب و کارتان و همچنین پروژه های آینده تمرکز کنید. به این کار به عنوان یک «آزاد سازی ذهنی» نگاه کنید.

3- کمی به خودتان برسید

قدم مهم بعدی این است که مدت کوتاهی را به دور از مشغله های کاری سپری کنید. به یک سفر کوتاه بروید (یک آخر هفته کافی است) تا به خودتان انگیزه بدهید و اجازه بدهید که ایده های جدیدی در ذهنتان شکل بگیرد.

کارمندان خود را نیز تشویق کنید تا هر از گاهی به این سفر های کوتاه بروند. همچنین می توانید به یک وورک شاپ (workshop) یا کارگاه های کاری-تفریحی بروید تا هم اماکن جدیدی را ببینید، و هم با افراد جدید آشنا شوید.

تغییر محیط برای شما خوب خواهد بود، بعلاوه شما با ایده ها و کار های خلاقانه و عملی تر به خانه خواهید آمد. همه ی مدیران کسب و کار های موفق بر این امر که مسافرت می تواند ایده های خلاقانه و انگیزه بخشی در ذهن ایجاد کند توافق دارند.

4- خودتان را تشویق کنید

در آخر، بهترین نکته در داشتن یک کسب و کار خوب این است که شما این شانس را خواهید داشت تا از دید دیگران کسب و کارتان را ببینید. و چه چشم هایی برای این کار مناسب هستند؟ مشتریان خوشحال و راضی شما!

برای این کار می توانید از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود اقدام کنید و یا از تیم ارتباط با مشتری خود بخواهید که این کار را انجام بدهند. از مشتریان خود بپرسید که دوست دارند چه مواردی را در پیشنهادات ویژه ی خود داشته باشند، و شما دیگر با چه روش هایی می توانید به آنها کمک کنید.

تشویق خود

یادتان باشد که هدف شما این نیست که در این مکالمات به آنها چیزی بفروشید، بلکه تنها می خواهید به آنها کمک کنید. این نوع ارتباط می تواند حس رضایتمندی که شما هنگامی که اولین مشتریان را به دست آورده بودید را به شما بازگرداند. 

شاید این احساسات مربوط به گذشته باشد، اما می توانید هنگامی که احساس خستگی می کنید و از کسب و کارتان دلسرد شده اید دوباره آن را به دست بیاورید.

5- از سنا کمک بگیرید

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا، با سابقه ی طولانی در کمک به کسب و کار هایی که به دنبال موفقیت هستند توانسته است به مدیران بسیاری کمک کند تا قله های موفقیت را طی کنند، و همچنین انگیزه ی قوی تر از قبل برای ادامه ی کار خود داشته باشند.

شما عزیزان نیز می توانید از جلسات مشاوره رایگان و تخصصی کسب و کار سنا استفاده کنید، و به ما اجازه بدهید تا در مسیر رسیدن به موفقیت در کنارتان باشیم. برای اینکار کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید.

در آخر از شما دوستان عزیز بابت مطالعه ی این مقاله متشکریم و امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن لذت برده باشید.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.