مزایای CRM برای خدمات بیمه

مزایای CRM برای خدمات بیمه

نرم افزار CRM شامل استراتژی ها، روش ها و ابزار هایی است که برای ارزیابی رفتارهای مشتریان و ارتباطات آنها استفاده می شود تا از این طریق بتوان روابط مثبت و سازگاری با آنها برقرار کرد.

سی آر ام این روز ها به یک ابزار ضروری برای افزایش رضایت مشتریان تبدیل شده است که باعث ایجاد ارتباط طولانی مدت بین مشتری و کسب و کار، و همچنین افزایش وفاداری مشتری می شود. 

راه اندازی موفقیت آمیز یک سیستم CRM این روز ها عملا به یک امر ضروری و مهم در شرکت های بیمه، که وجود تکنولوژی در آنها حتی روی کسب و کار های کوچک بیمه نیز اثر می گذارد تبدیل شده است.

شخصی سازی CRM و بهبود تجربه مشتری

بیمه یک سرویس بسیار ویژه است که تا حد بسیار زیادی متکی بر تعاملات مشتریان می باشد. سی آر ام یک روش عالی برای افزایش شناخت از مشتریان دائمی و بالقوه است و به همین دلیل مراکز بیمه را قادر به ارائه خدمات خاص و ویژه به هر فرد، با توجه به نیاز ها  و خواسته های آنها می کند.

با شروع این سفر در مرحله اولیه، با استفاده از CRM، نمایندگان بیمه می توانند قبل از تماس با مشتریان، تصویر بهتری از نیاز مشتری داشته باشند.

فرآیند سی آر ام شامل ثبت، تجزیه و تحلیل اطلاعات درباره اولویت ها و رفتار ها، با استفاده از سفر مشتری و شروع کار و فرآیند فروش حتی پیش از خرید اول مشتریان است. این شناخت برای اطمینان از مناسب بودن بسته ها و خدمات و ارائه بهترین پوشش برای هر مشتری، برای رونق فروش ضروری است.

سیستم CRM بر اساس ارزیابی و تحلیل رفتار مشتری می باشد، که نتیجه این امر به دست آوردن تجربه مثبت از جانب آنها و واکنش هایی است که باعث افزایش وفاداری مشتری و خرید های بلند مدت می شود.

بهبود خدمات مشتریان

همانطور که شما هم می دانید، بازار بیمه بازار پر رقابتی است و شرکت ها به دنبال این هستند که راه های جدیدی برای متفاوت بودن خودشان از شرکت های رقیب پیدا کنند و مشتریان بیش تری جذب کنند.

یکی از اصلی ترین راه ها برای اینکه شرکت های بیمه بتوانند پا بر جا باقی بمانند و وفاداری مشتریان خود را افزایش بدهند این است که خدمات مشتریان بهتری ارائه کنند، حال چه این کار از طریق فروش و نرم افزار آن صورت بگیرد، چه از طریق سیستم های خدمات مشتریان انجام شود.

بهبود خدمات مشتریان

این کار نه تنها باعث بیش تر شدن خرید مجدد توسط مشتریان می شود، بلکه نرخ از دست دادن مصرف کننده نیز کاهش پیدا می کند و ارزش طول عمر او را نیز افزایش می دهد، و بازاریابی دهان به دهان ( که در مقاله وفاداری مشتری مفصل به آن پرداختیم) را نیز بهبود می بخشد.

شرکت های بیمه ای که فاقد CRM هستند، برای به دست آوردن شناخت و دیدگاه لازم برای فروش شخصی سازی شده، به دست آوردن اطلاعات و ارائه خدمات به حجم زیادی از مشتریان، که وظیفه اصلی این نرم افزار هاست، دچار مشکلات زیادی می شوند.

از جمله مزایای سی آر ام های ابری این است که از آنها می توان در هر جایی که اینترنت در دسترس باشد استفاده کرد و به وب سایت ها و اسناد و مدارک مهم فروش متصل می شوند. نتیجه ی این امر آن است که کارکنان و مشتریان می توانند صرف نظر از موقعیت جغرافیایی خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، پاسخگویی را به حداکثر برسانند و محیط خدمات رسانی پر تعامل تر و موثر تری را به وجود بیاورند.

در سال 2008، آمار ها نشان میداد که تنها 12 درصد از شرکت ها در سر تا سر دنیا از نرم افزار های سی آر ام ابری استفاده می کردند، درحالی که این میزان تا سال 2014 به 80 درصد رسیده است.

CRM در بیمه باعث استحکام کسب و کار می شود

نرم افزار های مدیریت کسب و کار با اجزا و وجود مختلف یک کسب و کار تعامل برقرار می کنند؛ این باعث به وجود آمدن یک روش مقرون به صرفه برای ارتباط افراد با یکدیگر می شود، و به کسب و کار ها در شکستن سیلو های اطلاعاتی (Data silo) خود کمک می کند.

این باعث می شود کسب و کار ها بتوانند در امور پیش فروش و فروش مکمل (up-sell و cross sell) بهتر عمل کنند، و با قرار دادن نیاز های هرکدام در مرکز امور بازاریابی، فروش و پشتیبانی اطمینان بیش تری در خصوص افزایش فروش به دست بیاورند.

اینها بخش بسیار کوچکی از مزایایی بود که استفاده از سیستم های مدیریت کسب و کار هوشمند مانند سنا می تواند به مراکز ارائه خدمات بیمه ارائه کند.

استفاده از CRM در بیمه

در صورتی که شما نیز در این زمینه فعالیت می کنید، و نیازمند اطلاعات بیش تر و پرسیدن هرگونه سوال در این خصوص هستید، می توانید از مشاوره ی رایگان و تخصصی تیم سنا بهره مند شوید. تنها کافی است از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

در نهایت از شما عزیزان بابت اینکه تا اینجای کار با ما همراه بودید ممنون و متشکر هستیم، و ضمن داشتن بهترین آرزو ها امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.