بهترین نرم افزار  CRMبرای شرکت‌هایی که پرسنل دورکار دارند

بهترین نرم افزار  CRMبرای شرکت‌هایی که پرسنل دورکار دارند

شیوع ویروس کرونا که در کشور شدت گرفت، شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی آسیب دیدند. برخی از آن‌ها شکست را پذیرفتند و برخی هم با چنگ و دندان خود را سرپا نگاه داشتند.

امیر مختاری، یکی از مدیرهایی بود که مثل یک جنگجو در تمام روزهای سخت کرونا زده دائما مشغول برنامه ریزی، تلاش و ایجاد تغییرات مختلف بود تا بتواند شرکت تحت مدیریت خود را زنده و محکم نگاه دارد. پدر امیر به او و خواهر برادرانش این روحیه شکست ناپذیری را آموخته بود. هرگاه یکی از آن‌ها پیش پدر می‌رفت و بخاطر مشکلی آه و ناله می‌کرد، پدر نگاهی به او می‌انداخت و محکم و جدی جواب می‌داد: "برگرد برو سر اون کار و یه راه حل براش پیدا کن."

 

 ارزیابی عملکرد پرسنل، مدیریت کردن پروژه‌ها و تسلط داشتن بر روند فعالیت‌ها در دورانی که 90 درصد کارمندان دورکار می‌شوند بسیار سخت خواهد بود.

 

طبیعتا کسی که با چنین فرهنگی بزرگ می‌شود، برای دورانی مثل پاندمی کرونا که شرکت‌ها را یکی یکی ورشکست می‌کرد هم می‌توانست راه‌حلی پیدا کند. اما این بار امیر با یک بحران نسبتا بزرگ مواجه بود. زمینه کاری شرکت او در حوزه گردشگری و توریسم بود و اتفاقا توریسم یکی از مشاغلی بود که در تمام جهان به سخت‌ترین و حادترین شرایط دچار شد.

حالا که صحبت ویروس کرونا گرم شده، پیشنهاد میکنیم مقاله پیشرفت در زمان کرونا را هم از دست ندهید!

خب، ادامه ی داستان...

بیشتر رقبای او با تعدیل نیروهای گسترده و کوچک‌تر کردن شرکت عملا قدم بزرگی را برای حذف شدن برداشته بودند. چند شرکت دیگر هم که هنوز باقی مانده بودند، بدون هیچ سودی به کار ادامه می‌دادند و گاهی مدیران مجبور می‌شدند از سرمایه شخصی‌شان به شرکت تزریق کنند. آن‌ها حتی مجبور بودند برای رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در شرکت و انجام تست‌های کرونا به صورت روزانه هزینه بیشتری هم به هزینه‌های جاری سازمان‌شان اضافه کنند.

امیر نه دوست داشت کسی را تعدیل کند و نه صرف کردن کلی پول برای رعایت پروتکل‌ها و کشاندن کارمندانش به شرکت را عاقلانه می‌دانست. زمان در حال سپری شدن بود و رسما خطر را بیخ گوش خود می‌دید. در همان روزهایی که امیر خیلی جدی مشغول بررسی شرایط بازار و تحلیل اوضاع شرکت خود بود، دو شرکت رقیب دیگر هم دست به تعدیل نیرو زدند و این اتفاق تاثیر عجیبی روی امیر گذاشت.

 

سنا به قدری ابزارهای گوناگون در اختیار کارمندان می‌گذاشت تا هر کسی در منزل و پشت نمایشگر لپ تاپ یا کامپیوتر خود، به اطلاعات تک تک مشتری‌ها دسترسی داشته باشد.

 

 در حالیکه پرسنل شرکت او تصور می‌کردند وقوع چنین اتفاقاتی موجب خواهد شد که امیر هم قافیه را ببازد و عذرشان را بخواهد، او همه را جمع کرد و به سبک لئوناردو دیکاپریو در فیلم "گرگ وال استریت" شروع کرد به سخنرانی کردن! همه می‌دانستند او چقدر این فیلم را دوست دارد و به خوبی آگاه بودند هرگاه امیر با چنین شور و حرارتی حرف می‌زند یعنی قرار است اتفاق خاصی بیفتد.

 امیر حرف‌هایش را با این جمله از شوماخر آغاز کرد که زمانی درباره رمز موفقیتش گفته بود: "هر وقت به یک پیچ می‌رسیدم، رقبا پا روی پدال ترمز می‌گذاشتند و سرعت را کم می‌کردند ولی من پدال گاز را تا انتها فشار می‌دادم." تمام یک ساعت سخنرانی امیر، توضیح همین یک جمله بود. در نتیجه، پرسنل را به خوبی توجیه کرد که به پیچ سختی رسیده‌اند و باید کمر همت را سفت و محکم ببندند.

استفاده از نرم افزار  CRM برای مدیریت پرسنل دورکار شرکت

راه‌حل اصلی امیر، تغییر رویه کاری 90 درصد کارمندان به صورت دورکاری بود. با این کار، هزینه مصرف انرژی، هزینه‌های نگهداری، هزینه رعایت مسائل بهداشتی و سایر هزینه‌ها حسابی کم‌تر می‌شد و از طرف دیگر، کارمندان نیز پذیرفتند بخاطر اینکه مجبور نیستند هر روز برای رفت و آمد مقداری پول کنار بگذارند، درصد ناچیزی از حقوق خود را برای مدت کوتاه دریافت نکنند.

 از آنجایی که مطرح کردن این مساله ابتدا از جانب خود کارمندان بود؛ شنیدن این حرف برای امیر یک نشانه بزرگ بود برای اینکه مطمئن شود تاکنون مسیر را درست رفته است. او در تمام آن ماه‌ها و سال‌ها تلاش می‌کرد مثل یک رهبر واقعی عمل کند. اتوریته و اقتدار یک رهبر را از خود نشان دهد ولی بیشتر از آن، کاریزمای فوق‌العاده‌ای داشته باشد و کاری کند که کارمندانش مثل یک سرباز حاضر باشند برایش در خط مقدم بجنگند. وقتی متوجه شد کارمندانش تا این اندازه برای ماندگاری این شرکت و برای تصمیم بزرگ امیر احترام و ارزش قائل هستند، شور و شعف تمام وجودش را گرفت.

قرار شد بزودی این تغییر رویه اتفاق افتد. اما حالا تازه به یک مشکل جدیدتر هم رسیدند: چالش مدیریت!

یک راه‌حل هوشمندانه: خرید نرم افزار سی آر ام سنا

امیر به خوبی می‌توانست این را پیش‌بینی کند که ارزیابی عملکرد پرسنل، مدیریت کردن پروژه‌ها و تسلط داشتن بر روند فعالیت‌ها در دورانی که 90 درصد کارمندان دورکار می‌شوند بسیار سخت خواهد بود.

او از مدت‌ها قبل امیر تصمیم داشت یک نرم افزار  CRM خوب را پیدا کند اما هربار به یک بهانه این کار را به تعویق می‌انداخت. خب، این می‌توانست یک توفیق اجباری باشد. باید به سمت نرم افزاری می‌رفت که مطمئن شود کامل‌ترین نرم افزار سی ار ام ایرانی و بومی است و برای شرایط کرونایی و دورکار شدن پرسنل از باقی سی آر ام ها بهتر و کاربردی‌تر است.

پس از مدتی جستجو، با نرم افزار سی آر ام سنا آشنا شد و اولین تماس را با مشاوران سنا آغاز کرد. وقت زیادی نداشت. تا سه روز دیگر همه پرسنل به خانه می‌رفتند و تا ماه‌ها به شرکت بازنمی‌گشتند. به همین خاطر، مساله پیاده‌سازی سی آر ام نکته بسیار حائز اهمیتی بود. به کمک مشاوران سنا توانست در مدت کوتاهی پیاده‌سازی  CRMسنا را انجام دهد. محیط کاربری جذاب و کاملا Friendly این نرم افزار کار را برای پرسنل راحت‌تر می‌کرد و فرایند آموزش نرم افزار CRM را برای‌شان به یک چالش جالب بدل کرده بود.

مزایای نرم افزار  CRM سنا برای شرکتی با پرسنل دورکار

این نرم افزار ابزارهای بسیار خوبی را در اختیار امیر مختاری و پرسنلش قرار داده بود؛ از جمله:

  1. پرسنل از طریق آن به راحتی درخواست مرخصی، مساعده، جلسه با مدیر و ... را ثبت می‌کردند و تمام این درخواست‌ها، در هر لحظه تحت کنترل امیر بود. او می‌توانست هر موقع که لازم است بدون صرف زمان خاصی متوجه شود چه افرادی در چه وضعیتی قرار دارند.
  2. هر مشتری جدیدی که جذب می‌شد، پرسنل اطلاعات کامل مربوط به او را وارد سنا می‌کردند. رفته رفته برای تمام مشتریان پروفایل، کانتکت سنتر و سایر بخش‌ها تکمیل شد و به یک بانک اطلاعاتی جامع رسیدند. این اطلاعات در سنا همزمان در اختیار امیر و کارشناسان بخش امور مشتریان قرار می‌گرفت و هر تغییری که از سوی کسی اعمال می‌شد خیلی زود به اطلاع دیگران نیز می‌رسید.
  3. پس از جذب هر مشتری، فرایند صدور پیش‌فاکتور و فاکتور توسط سی آر ام سنا انجام می‌شد.
  4. ارتباط با مشتریان فعلی و تلاش برای تشویق آن‌ها به ثبت سفارش مجدد، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاربرد سی آر ام سنا است. سنا به قدری ابزارهای گوناگون در اختیار کارمندان می‌گذاشت تا هر کسی در منزل و پشت نمایشگر لپ تاپ یا کامپیوتر خود، به اطلاعات تک تک مشتری‌ها دسترسی داشته باشد. هر کدام از پرسنل می‌توانستند درباره مشتری مورد نظر ویژگی‌های اخلاقی، شرایط مالی و سابقه سفارش‌هایش را بخوانند و متوجه شوند که بهترین پیشنهاد و موثرترین تبلیغ برای او چیست. سپس راه‌های ارتباط با آن فرد را به سادگی پیدا می‌کرد و از طریق خود  CRM سنا می‌توانست با ارسال SMS یا ایمیل با فرد مورد نظر تماس برقرار کند.
  5. پرسنلی که با مشتریان جلسات مذاکره آنلاین برگزار می‌کردند، به کمک سنا نتیجه کامل هر جلسه را در زمان کوتاهی آماده می‌کردند و در اختیار مدیر شرکت می‌گذاشتند.
  6. در حالیکه تمام فرایندهای سازمان بسیار روان و تحت کنترل پیش می‌رفت، امیر می‌توانست هر زمانی که می‌خواست از هر نظر گزارش بگیرد. گرفتن گزارش‌های کامل از هر بخش از سازمان این امکان را به امیر می‌داد تا دائما بهترین تصمیم‌ها را برای شرکت بگیرد.

ماه‌ها امیر و پرسنل شرکتش به همین منوال پیش رفتند و ماه به ماه بهتر و مسلط‌تر شدند. پس از چند ماه، توانسته بودند اطلاعات جامع تمام مشتریان، خرید و فروش‌ها، مذاکرات، جلسات، اتفاقات و نتایج را در سی آر ام سنا وارد کنند. داشتن این بانک اطلاعاتی در نرم افزاری که به راحتی گزارش‌های مختلف را در اختیارشان قرار می‌داد یک دستاورد بسیار مهم بود.

وقتی که تزریق واکسن کرونا در کشور رونق پیدا کرد و بخاطر کاهش چشمگیر آمار ابتلا به کرونا شرکت‌های دولتی و خصوصی شروع کردند به بازگشایی و بازگرداندن کارمندان، شرکت آن‌ها به خوبی در حال پیشروی بود. به قدری این اوضاع برای امیر مطلوب بود که حتی تصمیم گرفت در ادامه نیز تعدادی از پرسنل را دورکار نگاه دارد تا هزینه‌ها کم‌تر باشد و با داشتن سی آر ام سنا کوچک‌ترین نگرانی از بابت امور مدیریتی نداشت.

شما هم همین حالا در صفحه محصولات سنا ویژگی های خودتون رو انتخاب کنید و سی آر ام اختصاصی خودتون رو داشته باشید!

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.