چطور مدیر خوشحالی باشیم؟

چطور مدیر خوشحالی باشیم؟

راه اندازی یک کسب و کار نیازمند علاقه، خوشحالی و رضایت از کسب و کار شماست. اما اگر یک سیستم یا برنامه ریزی نا مناسب برای کسب و کارتان داشته باشید، نه تنها رویا هایتان به حقیقت تبدیل نمی شوند، بلکه حقیقت نیز به یک کابوس تبدیل خواهد شد!

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا امروز اینجاست تا 6 راز تبدیل شدن به یک صاحب کسب و کار موفق را به شما بگوید تا بتوانید از کارهای روزمره خود لذت ببرید، و محل کارتان را به مکانی تبدیل کنید که افراد مثبت اندیش را به خود جذب کند.

1- بدانید چه زمانی «نه» بگویید

شاید موافقت کردن به همه چیز باعث خوشحالی اطرافیانتان شود، اما پس خودتان چی؟ از خود گذشتگی بیش از حد باعث می شود توقعات از شما بالا برود، استرس شما افزایش پیدا کند و حتی باعث شود دیگران آنطور که باید از شما حساب نبرند!

برای برقراری یک تعادل مناسب به عنوان یک مدیر کسب و کار شما باید بتوانید هر از چند گاهی «نه» بگویید و حس گناه را کنار بگذارید. درست است که «نشکستن دل دیگران» می تواند حس خوبی به شما بدهد، اما افراط در آن می تواند باعث بر روی سلامتی و قدرت تصمیم گیری شما تاثیر بگذارد، و در نهایت کسب و کار شما را نابود کند.

2- بیش از حد به خودتان فشار نیاورید

هنگامی که فشار بیش از حد به خودتان وارد کنید، نه تنها خودتان بلکه کسب و کارتان هم آسیب می بینید. اکثر ما هنگامی که تحت فشار زمانی باشیم، یا بیش از حد توانمان کار بر روی دوشمان باشد نمی توانیم به خوبی کار کنیم، که در نهایت باعث دلسرد شدن ما از کسب و کارمان می شود.

فشار بیش از حد بر روی خودتان برای بیش تر کار کردن می تواند باعث استرس، افسردگی، از بین رفتن خلاقیت و حتی حس ترس و نا امنی شود. درست است که به عنوان صاحب یک کسب و کار بخشی از کار شما رهبری و هدایت افراد است، اما این به آن معنا نیست که همه ی کار ها را خودتان انجام بدهید.

کار تیمی در کسب و کار

هیچ نیازی به خجالت کشیدن برای درخواست کمک در برخی از کار ها نیست، بلکه بسیاری از متخصصان مدیریت کسب و کار از جمله متخصصان آکادمی کسب و کار سنا این کار را بسیار تشویق می کنند. نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و برای انجام آنها کمک بگیرید؛ برون سپاری و استفاده از کارمندان فعلی جزء راه هایی هستند که پیش پای شما قرار دارند.

3- محیط کار خود را جذاب کنید

همه ی ما زمان زیادی از زندگی مان را کار می کنیم، برای همین خیلی مهم است که در دفتر و محل کارمان حس راحتی و رضایت کنیم. یک محیط کاری جذاب ایجاد کنید که در آن خود و کارمندانتان حس راحتی داشته باشند و بتوانند بهتر کار کنند و حس بهتری هم داشته باشند.

یکی از راه های ثابت شده ای که می تواند روحیه افراد را بالا ببرد و باعث تشویق کارمندان شود، استفاده از کار ها و فعالیت های تیمی است. این کار می تواند ارتباط افراد با یکدیگر را بهبود ببخشد. داشتن یک رابطه ی اجتماعی قوی یکی از ویژگی های اصلی افراد خوشحال و راضی است.

هنگامی که افراد حس نزدیکی و ارتباط با یکدیگر داشته باشند، و همچنین حس کنند که از طرف افرادی که با آنها کار می کنند حمایت می شوند، حس مثبتی نسبت به کارشان خواهند داشت و عملکردشان بهتر خواهد بود.

4- افراد سمی مجموعه را حذف کنید!

منظور از افراد سمی افرادی هستند که به ما حس بد و ناخوشایندی می دهند. به طور کلی حس و حال ما مستقیما تحت تاثیر افرادی که در اطراف ما احاطه شده اند قرار می گیرد، و به عنوان صاحب یک کسب و کار، کارمندان و مشتریان شما زمان زیادی از روز شما را به خود اختصاص می دهند.

اخراج کارمندان

با رها کردن کارمندانی که بیش تر از اینکه به فکر همکاری و پیشرفت باشند، باعث ایجاد انرژی منفی هستند، از شر انرژی های منفی فضای کسب و کارتان خلاص شوید! یادتان باشد که این مسئله به هیچ وجه شخصی نیست. اگر شخصی رفتار نامناسبی دارد یا نمی تواند به خوبی با دیگران کار کند، بهترین کار برای کسب و کار شما این است که از همکاری با این فرد خودداری کنید.

5- بدانید که موفقیت یک پدیده خطی نیست

تمرین صبوری شما را قادر می سازد تا قدر نقاط عطف مسیر موفقیتتان را بدانید، و زمانی که اوضاع طبق برنامه پیش نرفت بتوانید با کنترل کردن احساسات و افکارتان بهترین تصمیم را بگیرید. هر کسب و کاری موانع و مشکلاتی را تجربه می کند، گاها دچار کمبود بودجه می شود، در خود تغییر ایجاد می کند و رشد می کند.

از آنجایی که هر مدیر و صاحب کسب و کاری به روش و سرعت مختلفی به موفقیت می رسد، دلیلی ندارد که زمانی که دچار مشکل می شوید عصبانی شوید و کنترل خودتان را از دست بدهید. اگر از این مسیر ماجراجویانه خود لذت ببرید و خود را با پستی ها و بلندی هایش وفق بدید، می توانید در تمامی مراحل رسیدن به موفقیت سربلند بیرون بیایید.

مشاوره کسب و کار

از آکادمی مدیریت کسب و کار سنا کمک بگیرید

آنچه مطالعه کردید، بخش کوچکی از نکاتی بود که ما در جلسات مشاوره کسب و کار خود به آنها اشاره می کنید.

آکادمی مدیریت کسب و کار سنا یکی از مراکزی است که با خدمات و محصولات تخصصی و ویژه کسب و کار های ایرانی، توانسته است به یک مرکز پرورش کسب و کار و آموزش مدیران تبدیل شود.

در صورتی که شما دوستان عزیز نیز مایلید تا یک جلسه مشاوره رایگان و تخصصی مدیریت کسب و کار سنا را در اختیار داشته باشید، می توانید همین حالا با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید.

در نهایت، از همه ی شما همراهان گرامی بابت مطالعه ی این مقاله متشکریم و امیدواریم که از آن لذت برده باشید.

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.