چطور امنیت نرم افزار CRM خود را افزایش بدهیم

چطور امنیت نرم افزار CRM خود را افزایش بدهیم

سیستم های سی آر ام به یکی از پرکاربرد ترین دارایی های یک سازمان تبدیل شده اند، و به کسب و کار ها این امکان را می دهند تا روابطی پر مفهوم با مشتریان بسازند، مشتریان بالقوه پیدا کنند و برای کسب و کار  خود درآمد زایی کنند. از آنجایی که نرم افزار های CRM حجم زیادی از اطلاعات مشتریان را شامل می شوند، حکم یک معدن طلا برای هکر ها را دارند.

اهمیت افزایش امنیت نرم افزار CRM

اگر نرم افزار CRM شما هک شود و اطلاعات آن منتشر شود، اعتماد مشتریان به شما نابود می شود، و به دنبال آن ممکن است کسب و کار شما نیز از بین برود.

اگرچه نرم افزار های با کیفیت مثل نرم افزار CRM سنا از روش ها و کد گذاری های فوق پیشرفته برای تامین امنیت اطلاعات استفاده می کنند، اما در این مقاله قصد داریم به شما روش هایی را معرفی کنیم که می توانند امنیت سیستم شما را افزایش بدهند.

برخی از این راهکار ها شامل موارد زیر می باشند:

1- اطلاعات خود را ایمن کنید

اولین قدم این است که تشکیلات آی تی که دیتای سی آر ام شما را میزبانی می کنند را ایمن کنید. بسیار مهم است که از چندین لایه امنیتی استفاده کنید تا ورود هکر ها را تا حد ممکن دشوار تر کنید.

می توانید برای شروع از یک فایروال (Firewall) مناسب که به شما امکان کنترل کردن دسترسی به اطلاعات را می دهد استفاده کنید. در قدم بعد، از یک آنتی ویروس مطمئن استفاده کنید تا دیتا و اطلاعات CRM شما را از ویروس ها، کرم ها (Worm) و تروجان (Trojan) ها محافظت کند.

اکثر آنتی ویروس ها دارای ابزار های ضد بد افزار و ضد فیشینگ هستند که به شما این امکان را می دهد تا اسکن های لحظه ای انجام دهید و کاربران شما بتوانند با خیال راحت و با ایمنی کامل به گشت و گذار در اینترنت بپردازند. 

2- سیستم عامل خود را آپدیت کنید

یکی از قابلیت هایی که سیستم عامل های مختلف مانند مک (MacOS) و ویندوز ارائه می کنند، قابلیت های امنیتی پیش فرض بر روی آنهاست. مطمئن شوید که هر چند وقت یکبار ویندوز عامل خود را بروز رسانی می کنید.

بروزرسانی سیستم

همه ی سیستم عامل ها دارای ویژگی دانلود و بروز رسانی خودکار هستند که می تواند آسیب پذیری های امنیتی آنها را برطرف کند. بسیاری از کاربران گزینه ی بروز رسانی خودکار را خاموش می کنند تا پهنای باند و مصرف اینترنت خود را کاهش بدهند، اما این کار می تواند باعث افزایش خطرات امنیتی در سیستم ها شود.

3- از یک شرکت مطمئن خریداری کنید

شاید مهم ترین قدم در تامین امنیت نرم افزار CRM، انتخاب یک شرکت مناسب و مطمئن برای خرید سیستم مدیریت ارتباط با مشتری باشد. نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که وقتی سیستمی را خریداری کنید، انتقال دیتا و محتویات آن به یک سیستم دیگر می تواند پروسه ی سنگینی باشد که به وقت و زمان زیادی نیاز داشته باشد.

بنا بر این شدیدا توصیه می کنیم که پیش از خرید سیستم، چندین شرکت و نرم افزار مختلف را بررسی کنید. همچنین می توانید به مقاله ی ویژگی های کلی یک نرم افزار سی آر ام مراجعه کرده و یک دید کلی از یک سیستم با کیفیت به دست بیاورید.

یکی دیگر از کار هایی که می توانید انجام بدهید این است که از وب سایت های خبری تکنولوژی استفاده کنید و از آخرین اخبار آن آگاهی پیدا کنید تا مقایسه ی بهتری بین این نرم افزار ها داشته باشید.

4- به کارکنان خود آموزش بدهید

در بسیاری از مواقع دلیل فاش شدن اطلاعات مشتریان این است که افراد تیم های مختلفی که از CRM استفاده می کنند به صورت ناخواسته و یا از روی عدم آگاهی اطلاعات، اسناد و حتی گذرواژه ها را فاش می کنند.

آموزش به کارکنان

همچنین، از آنجایی که تکنولوژی دائما درحال پیشرفت است و تکنولوژی های جدید با یکدیگر ادغام می شوند، این احتمال وجود دارد که پروتکل هایی که وظیفه تامین امنیت نرم افزار CRM شما را بر عهده دارند منسوخ شوند. از یک سیستم ارزیابی خطر استفاده کنید تا مناطق و زمینه هایی که ریسک و خطرات امنیتی در آنها وجود دارد را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید.

کاری که می توانید انجام دهید این است که کارمندان خود را برای استفاده ی صحیح از سخت افزار ها، نرم افزار ها و دیتا، و طریقه صحیح محافظت از آنها در برابر خطرات آموزش بدهید.

همچنین آموزش های ویدئویی برگزار کنید و ورک شاپ های آموزشی راه بیندازید تا آنها را به طور کامل درباره باید ها و نباید هایی که در زمان نفوذ به اطلاعات باید انجام شود آگاه کنید. همچنین پس از آموزش ها باید مطمئن شوید که هر چند وقت یکبار پروتکل های امنیتی شما مورد آزمایش قرار می گیرد.

علاوه بر این موارد، به کارکنان خود درباره وب گردی ایمن آموزش بدهید تا بتوانند در برابر حملات مقاومت کنند. مباحثی مانند کلیک نکردن بر روی لینک های مشکوک که می تواند باعث از دست رفتن و دزدیده شدن اطلاعات شود، و همچنین خودداری از انجام تراکنشات حساس توسط شبکه های وای فای عمومی را به طور کامل توضیح بدهید.

از نرم افزار CRM سنا استفاده کنید

نرم افزار CRM سنا، یکی از شناخته شده ترین سیستم هایی است که در زمینه مدیریت کسب و کار و همچنین مدیریت ارتباط با مشتری فعالیت می کند. این سیستم با استفاده از هنر برنامه نویسان پارسی و الگو برداری از استاندارد های بهترین نرم افزار های CRM دنیا، با رعایت نیاز ها و اهداف کسب و کار های ایرانی ساخته شده است.

از مهم ترین مزیت هایی که نرم افزار CRM سنا به کاربران خود ارائه می کند، این است که این سیستم از پیچیده ترین روش های کد گذاری و encryption برای محافظت از دیتا و اطلاعات مشتریان شما عزیزان استفاده می کند. جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص این نرم افزار، و یا دریافت مشاوره رایگان در خصوص مدیریت کسب و کار از متخصصین آکادمی تخصصی سنا با ما تماس بگیرید.

در نهایت، از شما دوستان عزیز بابت مطالعه ی این مقاله متشکریم و امیدواریم این مقاله مورد پسند و رضایت شما قرار گرفته باشد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.