درس هایی که مدیرعامل مدرن میتواند به مدیرعامل قدیمی بدهد

درس هایی که مدیرعامل مدرن میتواند به مدیرعامل قدیمی بدهد

بسیاری از مدیرعامل هایی که سال های زیادی است که مدیریت یک شرکت را بر عهده گرفته اند، از قوانینی برای مدیریت پیروی می کنند که اکثر آنها توسط مدیران نسل قبل به آنها منتقل شده است.

برخلاف تغییرات و پیشرفت هایی که تکنولوژی داشته است و بازار فروش و نیروی کاری که باعث تغییر و حرکت به سمت راه های جدید تر می شود، برخی از مدیران هنوز برای مدیریت کسب و کار ها از روش های قدیمی و سنتی استفاده می کنند.

اما امروزه نسل جدیدی از مدیر عامل ها  به روی کار آمده اند که از نیروی کار جوان تر استفاده می کنند. این مدیران دائما به دنبال بهتر کردن وضعیت فعلی هستند و سعی می کنند فرهنگ همکاری را ارتقا ببخشند.

مدیران نسل قبل با نگاه کردن به این نسل از مدیر عامل های مدرن می توانند راه های جدید و پویایی را برای ارتقای امور کاری خود و خارج کردن آن از حالت خشک سنتی پیدا کنند.

این دقیقا موضوعی است که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. چه چیز هایی وجود دارد که مدیران جدید بتوانند به مدیران با تجربه تر یاد بدهند؟ در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

مردم محور بودن

مدیر عامل های مدرن امروز اهداف کاری خود را طراحی می کنند، و سپس تیم ها خود را برای رسیدن به آن اهداف یاری می کنند. این مدیران ضمن اینکه منابع لازم برای رسیدن به هدف را برای تیم تهیه می کنند، به کارکنان خود اینقدری اطمینان دارند که بگذارند به صورت فردی برای تکمیل کردن وظایفشان کار کنند.

آنها همچنین اشتیاقی که نسل جوان برای انتقاد کردن، پیشنهاد دادن و نظر دادن برای پیشبرد کار ها دارند را درک می کنند و بجای اینکه در برابر آنها گارد بگیرند، از آنها بابت همکاری شان قدردانی می کنند. 

استیو جابز، موسس شرکت اپل (Apple) در یکی از مصاحبه های خود در این باره به زیبایی می گوید:

استیو جابز

مدیر عامل های مدرن جوان به خوبی متوجه این هستند که این مکالمات و نظرات افراد تا چه حد می تواند به آنها کمک کند و برای آنها آموزنده باشد. آنها از روش های جدید و متفاوت قدردانی می کنند، روی آنها فکر می کنند و آنها را تحلیل می کنند و شدیدا مخالف گفتن «حرف، حرف منه و من بهتر میدونم!» هستند.

مایکل هولیان (Michael Houlihan) پس از اینکه یک اشتباه در تیم کاری اش رخ داد، متوجه شد که تیم فنی کارخانه اش مشکل بزرگی دارد و همین اشتباه باعث شد تا آن نقص بزرگ برطرف شود. پس از آن، او در این باره گفت:

هیچوقت مانع یک اشتباه خوب نشو

ریتم کار و زندگی

مدیر عامل های مدرن می دانند که نسل جوان از اینکه این قابلیت را داشته باشند که انتخاب کنند چطور، چه زمان و کجا کار کنند که بهترین نتیجه را ارائه کنند قدردانی می کنند، و این امر می تواند تا حد زیادی کارایی و عملکرد آنها را افزایش بدهد. این مدیران باور دارند که زندگی ارزش و اهمیت بیش تری نسبت به کار دارد. 

اما این با شعار قدیمی «تعادل بین کار و زندگی، یا کار جای خودش و زندگی جای خودش» فرق می کند. این یک روش نوین به نام ریتم کار و زندگی است. کیست که پس از چندین ساعت به پیامی که برایش ارسال شده پاسخ ندهد، یا به تماس های تلفنی خود در مسافرت جواب ندهد؟ از آنجایی که این روز ها کار برای ما به صورت دائم امکان پذیر و در دسترس قرار گرفته است، می دانیم که کلید اصلی برای ایجاد یک ریتم سالم، استفاده از روش های درست برای زمان بندی می باشد.

همانطور که مدیر عامل های مدرن وقتی که زمان به اندازه ی کافی وجود داشته باشد، در زمانبندی کار خود و کارمندان انعطاف پذیری به خرج می دهند، زمانی هم که وقت برای انجام کار ها کم باشد از آنها می خواهند که سخت تر تلاش کنند. اینها همه عناصری هستند که باعث به وجود آمدن یک شرکت موفق و مترقی می شوند.

ساخت برند کارفرمایی تحسین بر انگیز

به شرکت خود یک نگاه انتقادی بیندازید. این نگاه باید وب سایت شما، دفتر کار و پیام هایی که به کارکنان می دهید را شامل شود. خوب فکر کنید و ببینید وب سایتتان چه کسی را جذب می کند و چه کسی را جذب نمی کند. وب سایت شما به کارمندانی که ممکن است بخواهند با شما همکاری کنند چه می گوید؟ آیا باعث می شود که کسب و کارتان شبیه جایی به نظر برسد که سطح و لول کاری آن بالاست؟

دو مورد از چیز هایی که مدیر عامل مدرن خیلی به آن اهمیت می دهد فضای کاری جذب کننده و تکنولوژی به روز، مانند نرم افزار های مدیریت کسب و کار مختلف مانند CRM است. خدماتی نظیر ناهار و پذیرایی نزد آنها اهمیت ویژه ای دارد. این خدمات باعث می شود بجای اینکه بخشی از زمان کارکنان برای خستگی در کردن صرف شود، آنها سرحال بوده و انرژی بیش تری داشته باشند.

ارتباط موثر

مدیران جوان از ابزار های ارتباطی مختلفی نظیر پیامک، ایمیل و پیام در فضای مجازی استفاده می کنند تا ارتباطات خود را با کارمندان موثر تر کنند. این درحالی است که مدیران سنتی ارتباطات خود با کارمندان را فردی یا جمعی به صورت حضوری برقرار می کنند، و شاید همین جلسه های حضوری به دلایل مختلف، مانند تاخیر افراد باعث اتلاف زمان زیادی شود.  

ارتباط موثر

مدیر عامل مدرن نکات کاری که اهمیت کمتری دارند را هر چند وقت یکبار توسط ایمیل، پیامک یا استفاده از پیام رسان ها به کارکنان اعلام می کند تا همه در جریان قرار بگیرند. امروزه تکنولوژی های مختلفی که در اختیار ما قرار گرفته اند، به ما امکان تماس های تصویری را نیز می دهند که این امر نیاز به ملاقات حضوری و حتی جا به جایی را از بین می برد.

هیچ شکی نیست که تفاوت نسل مدیر عامل های (CEO ها) در کسب و کار ها و نحوه عملکرد آنها می تواند به خوبی خود را نشان بدهد. خود را با پیشرفت ها و تغییرات خوب سازگار کنید، از تکنولوژی استفاده کنید و محیط کاری مناسبی را با توجه به استاندارد های مدرن فراهم کنید تا شاهد پیشرفت چشم گیر کسب و کارتان شوید.

نکته ی مهمی که همه ی ما می دانیم این است که فراهم کردن این امکانات باید به نحوی باشد که باعث افزایش کارایی کارکنان شود، و نباید به نحوی باشد که باعث سوء استفاده برخی افراد شود. به یاد داشته باشید که نظارت همیشه جایگاه ویژه ای دارد.

در نهایت امیدواریم این مقاله نیز مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد. به یاد داشته باشید که آکادمی تخصصی سنا همیشه برای ارائه خدمات و مشاوره رایگان و تخصصی در حوزه کسب و کار آماده و در خدمت است.

از شما همراهان عزیز و ارجمند برای اینکه تا اینجای کار با ما همراه بودید از شما متشکریم.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.