نرم افزار  CRMسنا برای شرکت‌های ساختمان سازی و مصالح ساختمانی

نرم افزار  CRMسنا برای شرکت‌های ساختمان سازی و مصالح ساختمانی

کسب و کارهایی که در حوزه ساختمان سازی یا فروش مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند، چالش‌ها و مشکلات خاص خودشان را دارند. گاهی فعالیت چنین شرکت‌هایی تحت تاثیر وضعیت بازار یا رفتار مشتریان به قدری سخت می‌شود که دیگر مدیریت سنتی جوابگو نیست و مدیران باید از ابزارهای مدرن و علمی استفاده کنند. در عین حال، وقتی حرف استفاده کردن از ابزارهای مدرن برای مدیریت کسب و کار به میان می‌آید، برخی از مدیران دچار ترس و واهمه می‌شوند.

 

البته آن‌ها حق هم دارند؛ چرا که برخی از این نرم افزارها به قدری پیچیده هستند و محیط کاربری سختی دارند که کار کردن با آن‌ها به یک چالش تازه تبدیل می‌شود. با این اوصاف، نرم افزار  CRMسنا به خاطر سادگی و قابلیت‌هایی که دارد نه تنها چالشی به چالش‌های شما اضافه نمی‌کند بلکه، موجب می‌شود مدیریت برای شما ساده‌تر و نتیجه‌بخش‌تر از همیشه باشد.

 

 

مشکلات مدیریت کسب و کارهای ساختمانی

 

در سال‌های اخیر شاهد رشد ناگهانی قیمت‌ در حوزه مسکن و البته ساختمان سازی بوده‌ایم. کسی که تصمیم به ساخت یک خانه می‌گیرد با هزینه‌های فوق‌العاده زیادی روبرو می‌شود و پس از پایان کار و هنگامیکه زمان فروش خانه می‌رسد، مجبور است که آن را با قیمت بالا بفروشد تا به سود مناسبی برسد.

 

در حالیکه چنین قیمتی برای بسیاری از مشتریان گران است و نتیجه این می‌شود که نه مشتریان می‌توانند خانه را بخرند و نه فروشنده می‌تواند خانه‌ را بفروشد. در نتیجه، قیمت‌ها روز به روز بیشتر شده و رکود شدیدی نیز در بازار حکم‌فرماست.

 

شرکت‌های فعال در بازار مسکن تحت تاثیر همین مشکلات قرار دارند. بی ثباتی در قیمت مصالح، موجب می‌شود شرکت‌هایی که فروشنده مصالح هستند به مشکل بربخورند و نتوانند به مشتریان‌شان سرویس کاملی بدهند. شرکت‌هایی هم که در حوزه ساختمان سازی فعال‌اند گاهی با مشکل فروش نرفتن آپارتمان‌ها روبرو می‌شوند.

 

البته این‌ها مسائل کلی و چالش‌های اساسی است. علاوه بر آن‌ها، چالش‌های سازمانی، قانونی و اقتصادی دیگری هم وجود دارند که کار یک مدیر را بسیار سخت می‌سازند. اما در این بین، نرم افزار  CRMسنا چه کمکی می‌تواند به شما بکند؟

 

 

قابلیت‌ها و امکانات نرم افزار  CRMسنا برای مدیریت شرکت‌های ساختمان سازی و مصالح فروشی

 

نرم افزار  CRMسنا مهم‌ترین کاربردی که دارد، مدیریت ارتباط شما با مشتریان‌تان است. یک قانون کلی در کسب و کار وجود دارد که می‌گوید هزینه تشویق مشتریان فعلی به خرید مجدد بسیار کم‌تر از هزینه جذب یک مشتری جدید است. شما به عنوان یک شرکت که مشتریان زیادی در بخش خرید مصالح یا حتی مسکن دارید، اگر بتوانید روابط و تعاملات‌تان را طوری با آن‌ها مدیریت کنید که برای خریدهای بعدی‌شان نیز به شما مراجعه کنند، طبیعتا به فروش بسیار خوبی دست پیدا خواهید کرد.

 

 

در ادامه، به چند مورد از قابلیت‌های نرم افزار  CRMسنا برای کسب و کارهای ساختمان سازی و مصالح فروشی اشاره می‌کنیم:

 

ساخت پروفایل مشتریان

 

کسب و کارهای فعال در حوزه ساختمان، به دلیل حجم پولی که در گردش است، ممکن است مشتریان بسیار زیادی نداشته باشند.

 

در واقع، تعداد مشتریان‌شان به اندازه تعداد مشتریان یک کفش فروشی یا فروشگاه قطعات خودرو نیست. اما در مقابل، حجم پولی که در ازای فروش مصالح یا مسکن به دست می‌آورند، قابل مقایسه با کسب و کارهای ذکر شده نیست. اما به هر حال، تعداد مشتریان چنین کسب و کارهایی به اندازه‌ای است که حتما به یک سی آر ام نیاز دارند.

 

در نرم افزار  CRMسنا شما می‌توانید برای هر یک از مشتریان خودتان پروفایل اختصاصی 360 درجه طراحی کنید. در تمام مراحل مذاکره و فروش و خدمات پس از فروش، هر اطلاعاتی که درباره مشتری کسب می‌کنید یا به صورت خودکار وارد پروفایل او می‌شوند یا خودتان به صورت دستی ثبت می‌کنید.

 

اطلاعاتی درباره سن، تحصیلات، سطح درآمد، شغل، سوابق خرید، فعالیت‌ها در بازار مسکن و نیازهایی که دارند و شما می‌توانید برطرف کنید. این اطلاعات در ادامه کاربرد بسیار زیادی برای شما دارند.

 

فیلترهای مشتریان

 

وقتی که پروفایل مشتریان را تکمیل کردید و برای هر مشتری، تمام اطلاعات کاربردی و مورد نیاز را ثبت و دسته‌بندی کردید، حالا فیلترهای نرم افزار  CRMسنا در اختیار شما هستند. به کمک این فیلترها می‌توانید مشتریان و نیازهای آن‌ها را به صورت دقیق تحلیل کنید.

 

سنا این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فیلترها را شخصی‌سازی کنید. برای مثال، اگر شما مسکنی برای فروش دارید که متراژش کم‌تر از 80 متر بوده و در بازه قیمتی مشخصی قرار دارد، می‌توانید به کمک یک فیلتر سفارشی بررسی کنید که چند نفر از مشتریان شما احتمال دارد به خرید این مسکن علاقه نشان دهند.

 

بر اساس سوابق خرید، سطح درآمد و فعالیت‌هایی که در بازار انجام می‌دهند، با چند کلیک و به سادگی می‌توانید مشتریان مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

داشبورد ساده و کاربردی

 

داشبورد نرم افزار  CRMسنا در عین حال که بسیار ساده است، فرایند کنترل و مدیریت بخش‌های مختلف کسب و کار را برای شما راحت می‌سازد. همانطور که گفتیم، یکی از ترس‌هایی که برخی از مدیران نسبت به نرم افزارهای سی آر ام دارند، این است که به خاطر پیچیدگی محیط و سخت بودن کار با آن‌ها نتوانند از قابلیت‌های آن نرم افزار‌ها استفاده کنند.

 

این در حالیکه است که سنا محیط کاربری ساده و البته جذابی دارد. به طوری که از کار با داشبورد سنا لذت می‌برید و از وقت گذراندن در آن احساس خوبی خواهید داشت.

 

در این قسمت شما می‌توانید به تک تک امکانات نرم افزار  CRMسنا دسترسی داشته باشید، مراحل فروش برای قیف فروش هر یک از مشتریان را کنترل کنید، بررسی کنید که تیکت‌های دریافتی در چه مرحله‌ای قرار دارند و آیا پرسنل بخش پشتیبانی به خوبی از مشتریان‌تان پشتیبانی می‌کنند، با ادغام شدن سنا به نرم افزار حسابداری می‌توانید از طریق داشبورد وارد بخش آمار و ارقام حسابداری شرکت شوید و خیلی راحت تمام درآمدها و مخارج را تحت کنترل داشته باشید و بسیاری از کارهای دیگر که با توجه به کاربری ساده و جذاب داشبورد سنا می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

 

مدیریت پرسنل

 

شرکت‌های ساختمان سازی یا مصالح فروشی نیاز به پرسنل عمومی و پرسنل متخصص دارند. مدیریت کردن هر دو گروه همزمان با هم کار ساده‌ای نیست.

 

نرم افزار  CRMسنا برای مدیریت منابع انسانی هم ابزاری بسیار کاربردی و ایده‌آل است. به کمک سنا می‌توانید یک اتوماسیون سازمانی کامل و بی‌نقص بسازید و صفر تا صد عملکرد پرسنل را لحظه به لحظه کنترل کنید.

 

 

ادغام نرم افزار  CRMسنا با سایر ابزارها

 

شما می‌توانید نرم افزار  CRMسنا را با سایت، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزار حسابداری، تلفن‌های سازمان و دیگر ابزارهای نرم افزاری که مورد استفاده قرار می‌دهید ادغام و یکپارچه کنید. در نتیجه، تمام کارهایی که در هر یک از آن‌ها انجام می‌شوند را از طریق سنا زیر نظر دارید.

 

با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و پیچیدگی پروژه‌ها در صنعت ساختمان سازی، اگر ابزارها یکپارچه نباشند، کار مدیریت اطلاعات و دیتاها بسیار سخت و زمان‌بر می‌شود. ولی با یکپارچه کردن نرم افزار  CRMسنا با تمام ابزارهای سازمان‌تان، بخش زیادی از اطلاعات به صورت خودکار ثبت و دسته‌بندی می‌شوند.

 

وقتی دیتاها به صورت دقیق و هدفمند دسته‌بندی می‌شوند، عملا اطلاعات پردازش شده یا همان  Information خوبی در اختیار دارید. به کمک اینفورمیشن حاصل از دسته‌بندی اطلاعات در سنا هر مدیر می‌تواند بهترین تصمیم‌گیری‌ها را انجام دهد و از آینده تصمیمات خودش مطمئن باشد.

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.