چرا باشگاه‌های ورزشی به نرم افزار CRM نیاز دارند؟
پیشنهاد ما

چرا باشگاه‌های ورزشی به نرم افزار CRM نیاز دارند؟

نرم افزار  CRM یک ابزار بسیار جامع است که می‌تواند قابلیت‌های گوناگونش را در اختیار هر سازمان و ارگانی قرار بدهد. چه سازمان اقتصادی مانند بانک‌ها یا شرکت‌های بازرگانی، چه سازمان‌های غیرانتفاعی و عام‌المنفعه مانند خیریه‌ها، چه استارت‌آپ‌هایی مثل انواع اپلیکیشن‌های کاربردی و خدمات آنلاین و چه مراکز فرهنگی و هنری؛ هر کدام به نوعی می‌توانند از نرم افزار  CRM استفاده کنند تا کارهایشان را منظم‌تر و بهتر انجام داده و مشتری‎ها و مراجعان‌شان را راضی‌تر نگاه دارند.

حال در این بین، یک باشگاه ورزشی چه کاری می‌تواند با سی آر ام بکند؟ اصلا باشگاه‌های ورزشی به سی آر ام نیاز دارند؟ می‌خواهیم داستانی را برای‌تان روایت کنیم که نشان می‌دهد استفاده از نرم افزار  CRM  تا چه اندازه می‌تواند برای یک باشگاه ورزشی مفید باشد.

 

هر کسی رویایی دارد که روزی بخاطر رسیدن به آن رویا همه چیز را رها می‌کند. هرچند برخی‌ها شجاعت انجام چنین کاری را ندارند و اجازه می‌دهند رویاهایشان با خودشان خاک شوند.

 

کارمند بانکی که مربی شد

مسعود 48 ساله که شد، مدت کمی مانده بود تا بازنشسته شود. او سال‌ها به عنوان کارمند در بانک کار کرده بود و در حالیکه همه فامیل به شغل او غبطه می‌خوردند، او به هیچ وجه از شغل خودش احساس رضایت نمی‌کرد. تولد 48 سالگی‌اش را که همسر و دخترش برایش گرفتند، اعلام کرد که دیگر نمی‌خواد شغلش را ادامه دهد. یک تصمیم بسیار عجیب چرا که می‌توانست چند وقت دیگر بازنشسته شود. ولی او گفت که دیگر کارد به استخوانش رسیده و هر یک روز که می‌گذرد، نفرتش از این زندگی بیشتر می‌شود.

مسعود بعد از چند روز چالش با خانواده‌اش، همه را مجاب کرد که از بانک استعفا دهد. مقداری پول پس‌انداز داشتند. برنامه‌ریزی کرد که تا یکسال آینده از آن پس‌انداز خرج کنند تا او فرصتی بیابد که یک سال خودش را بسازد و بعد با شغل تازه‌اش خرج خانواده را بدهد.

همه از عشق بی حد و مرز مسعود به فوتبال خبر داشتند ولی، وقتی که او از خودسازی و یادگیری مهارت جدید و پیدا کردن شغل تازه حرف زد، کسی حتی یک درصد هم احتمال نمی‌داد که منظور مسعود فوتبال باشد. او تصمیم گرفته بود در یک کلاس آموزش آنالیز فوتبال ثبت نام کند. او که سال‌ها مثل یک ربات و باب میل دیگران زندگی کرده بود، بالاخره و در 48 سالگی به خودش آمده بود. می‌خواست تا روزی که زنده است، آن کارهایی را که از صمیم قلب دلش می‌خواهد انجام دهد.

بعد از چند ماه که در کلاس‌های آنالیز فوتبال حاضر شد، توانست کلاس‌های سرمربی‌گری را هم آغاز کند. حدود 2 سال بعد، مسعود توانسته بود با سرعت بسیار بالا خودش را به کلاس‌هایی که در فدراسیون فوتبال برگزار می‌شدند برساند. او سابقه‌ای در فوتبال نداشت. یک عمر کارمند بود و حالا هر روز در میان نگاه‌های بهت‌زده فوتبالیست‌های مشهور که آمده بودند تا دوره سرمربی‌گری را آغاز کنند، سر همان کلاس‌ها حاضر می‌شد.

اگرچه راه یافتن به آن کلاس‌ها برای هر کسی ممکن نبود. مسعود را هم ابتدا راه نمی‌دادند. اما شاید تنها دستاوردش از چندین سال کار در بانک، پیدا کردن تعداد زیادی آشنا در ادارات مختلف بود. نهایتا او کسانی را در فدراسیون پیدا کرده بود تا اجازه حضورش را در آن کلاس‌ها صادر کنند.

 

اولین جرقه برای رسیدن به رویای بزرگ

5 سال از آن تولید 48 سالگی گذشت. مسعود اگرچه 5 سال بزرگ‌تر شده بود ولی، چهره‌اش شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسید. در این 5 سال به معنی واقعی زندگی کرده بود. بالاخره پس از 5 سال تلاش بی وقفه، خودش را به جایی رسانده بود که می‌توانست به عنوان تحلیلگر یکی از تیم‌های لیگ برتری کشور کار کند. خودش هم باور نمی‌کرد که به این جایگاه رسیده است. می‌دانست که اگر در این جایگاه خوش بدرخشد، تا چند سال دیگر حتما سرمربی یکی از همان تیم‌های لیگ برتری شده است.

سال‌ها کار کردن با اعداد و ارقام، ذهنیت خوبی به او داده بود تا فوتبال را با ریاضی و علم آمار تحلیل کند. او وظیفه داشت کامل‌ترین اطلاعات را از بایکنان جمع‌آوری کند، آن‌ها را تحلیل کند و نتایج را در اختیار سرمربی بگذارد.

مسعود چند سال آخری را که در بانک کار کرده بود، با ابزار بسیار مفید و کاربردی آشنا شده بود که به مدیران بانک اجازه می‌داد همه چیز را سیستماتیک و خودکار پیش ببرند. مسعود ایده جالبی داشت. او می‌خواست آن ابزار را وارد این باشگاه کند و از مزایای بی‌شمارش برای باشگاه استفاده کند. پس از مخالفت اولیه مدیران تیم و حتی سرمربی، او به قدری از ایده‌اش دفاع کرد تا درنهایت آن‌ها را مجاب ساخت برای مدتی نرم افزار  CRM را وارد باشگاه کند.

 

باشگاه‌ها می‌توانند به کمک نرم افزار  CRM هم طرفداران‌شان را بیشتر کنند و آن‌ها را راضی‌تر نگاه دارند و هم می‌توانند اسپانسرهای جدیدتری بیابند. از همه این‌ها گذشته، سی آر ام بهترین ابزارها را جهت مدیریت روند رشد بازیکنان در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد.

 

 

مزایای استفاده از نرم افزار CRM در باشگاه فوتبال

بعد از خرید نرم افزار  CRM در باشگاه، چند هفته طول کشید تا آن را پیاده‌سازی کند و بخش‌های سازمانی را قانع کند که به فراخور کارها و نیازهایشان از سی آر ام کمک بگیرند. او آنقدر انگیزه داشت که پس از 2 ماه سی آر ام را در تمام بخش‌های باشگاه وارد کند. این‌ها بخشی از مهم‌ترین مزیت‌های نرم افزار  CRM برای باشگاه بودند:

  1. ساختن یک دیتاسنتر بزرگ از اطلاعات بازیکنان اصلی، بازیکنان نیمکت نشین و بازیکنان آکادمی تیم
  2. گزارش‌دهی منظم از تمرینات، تغییرات جسمانی بازیکنان، روند رشد یا افت هر بازیکن در وظایف پست خود و..
  3. امکان برقراری ارتباط سریع و سیستماتیک بین بخش‌های مختلف سازمانی و اداری تیم
  4. ساخت پروفایل 360 درجه برای تمامی طرفداران تیم و ثبت اطلاعات هر طرفدار در پروفایل اختصاصی‌اش (بلیط‌های خریداری شده، حضور در بازی‌ها، موردهای اخلاقی در استادیوم، حضور طرفداران وفادار در استادیوم شهرهای دیگر و تشویق تیم و...)
  5. استفاده از پروفایل 360 درجه طرفداران برای شناخت علایق و ویژگی‌های آن‌ها و در نتیجه، فروش بیشتر بلیط و سودآوری بالاتر (ارسال دعوت‌نامه اختصاصی برای طرفداران در بازی‌هایی که طرفدار محدود داشتند، دعوت از طرفداران برای حضور در اردوهایی که تیم می‌رفت به خرج خودشان، دعوت از آن‌ها برای حضور در رویدادهای مختلف مانند فروش لباس بازیکنان، معارفه بازیکنان جدید و...)
  6. پیدا کردن اسپانسر: دقیقا همانطور که از نرم افزار  CRMبرای جذب طرفداران بیشتر و حتی پیدا کردن طرفداران وفادار استفاده می‌کردند، تلاش کردند تا از سی آر ام برای جذب اسپانسر هم کمک بگیرند. می‌توانستند برای کسانی که فکر می‌کردند می‌توانند اسپانسر خوبی برای‌شان باشند، پروفایل بسازند. اطلاعات آن‌ها را کم کم جمع‌آوری می‌کردند و بعد بر اساس اطلاعاتی که داشتند، با آن‌ها مکاتبه می‌کردند. از طریق ایمیل، پیامک و ... آن‌ها را برای حضور در رویدادها دعوت می‌کردند. می‌توانستند طوری مدیریت کنند که اسپانسرها در رویدادهایی حاضر شوند که تعداد زیادی تماشاگر و طرفدار حضور دارند. در نتیجه، آن‌ها تحت تاثیر طرفداران پرشور تیم قرار می‌گرفتند و می‌پذیرفتند که اسپانسر تیم شوند.
  7. هر چند نرم افزار  CRM برای مدیریت بازیکنان، طرفداران و اسپانسرها بکار می‌رفت ولی، بهترین ابزارها را برای مدیریت مالی تیم نیز در اختیار مدیران قرار می‌داد.
    همچنین، امکان ادغام نرم افزار  CRM با نرم افزارهای حسابداری، مدیریت مالی، صدور بلیط، سامانه آنلاین خرید بلیط و بسیاری از ابزارهای دیگر باعث شده بود تا همه چیز سریع و بی‌نقص پیش برود.

 

 

نتیجه‌ استفاده از نرم افزار  CRM برای باشگاه

باشگاه به لطف ایده‌ها، شجاعت و تجربه‌های مسعود به دوران شکوفایی وارد شده بود. هم طرفداران و هم اسپانسرها راضی بودند، تیم با روند بهتری در حال رشد بود و مدیریت به مسعود پیشنهاد کرد که بعنوان مدیر اجرایی در تیم بماند و کار کند. ولی مسعود همچنان رویای مربی شدن را در سر داشت.

زمان زیادی نیاز نبود تا امیر به آرزویش برسد. او فصل بعد را بر روی نیمکت نشست و تیم را هدایت کرد. نرم افزار  CRMابزارهای بیشتری در اختیار او قرار می‌داد تا بازیکنانش را همانند پرسنل یک اداره مدیریت کند و به رشد آن‌ها کمک کند.

نرم افزار سی آر ام در مشاغل گوناگونی کاربرد دارد. هر کسی می‌تواند با اهداف مختلفی این نرم افزار را به کار بگیرد. اما هدف غایی این ابزار، راضی نگاه داشتن مشتریان یا همان طرفداران است. سی آر ام کمک می‌کند تا شما بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنید و آن‌ها نیز در مقابل، به رشد و توسعه سازمان شما کمک می‌کنند.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.