مزایای باشگاه مشتریان را بشناسید

مزایای باشگاه مشتریان را بشناسید

باشگاه مشتریان امروزه صاحب هویت جدیدی شده است که این امر چند دلیل دارد. اولین دلیل آن مزایای باشگاه مشتریان است که می تواند فواید بسیاری برای کسب و کار ها داشته باشد. دومین دلیل آن این است که باشگاه های مشتریان امروزه به یک امر بدیهی و مورد انتظار در زمینه ی تجربه ی مشتری تبدیل شده است.

با این حال، در دنیای کسب و کار امروز دیگر داشتن یک باشگاه مشتریان سنتی کافی نیست. در واقع تحقیقات و نظر سنجی ها نشان می دهد که 48 درصد از افراد، هر چقدر هم که به یک برند وفادار باشند، پس از حداکثر دو تجربه ی نا موفق و غیر دلخواه آن برند را رها کرده و به شرکت دیگری روی می آورند.

اما چطور می توان از یک باشگاه مشتریان به خوبی استفاده کرد؟ استفاده از این سیستم چه مزایایی می تواند برای کسب و کار ما داشته باشد؟ این مسئله ای است که در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان توضیح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

مزایای باشگاه مشتریان

همه ی ما شنیده ایم که استفاده از یک سیستم رضایت مشتری یا همان باشگاه مشتریان می تواند مزایای بسیاری برای کسب و کار ما داشته باشد. اما برای اکثر ما این امر تنها در حد یک شنیده است!  اما واقعا باشگاه مشتریان به چه درد ما می خورد؟

افزایش میزان درآمد

اولین مزیتی که استفاده از این باشگاه برای شما دارد افزایش درآمد است. در واقع استفاده از این روش به شما کمک می کند تا مشتریان خود را حفظ کرده و میزان وفاداری آنها به خود را افزایش دهید. همین امر دلیلی بر افزایش میزان درآمد شما خواهد بود.

افزایش درآمد در باشگاه مشتریان

بگذارید بیشتر توضیح بدهم. افزایش میزان وفاداری مشتریان از این جهت می تواند به شما در افزایش درآمدتان کمک کند که وقتی یک مشتری به کسب و کار شما وفادار است و به آن اعتماد دارد، همیشه حاضر است تا پول بیشتری برای استفاده از خدمات و کالاهای شما خرج کند. ضمن اینکه در این صورت، نیاز ما به هزینه های بالای تبلیغات و بازاریابی نیز کاهش پیدا می کند.

طبق تحقیقاتی که پیش از این به آن اشاره کردیم، اگر شما بتوانید تنها 5 درصد وفاداری مشتریان خود را افزایش دهید، می توانید میزان درآمد خود را از 20 تا 90 درصد تقویت کنید.

صرفه جویی در هزینه ها

یکی دیگر از مزایای باشگاه مشتریان صرفه جویی است. راه اندازی این باشگاه نه تنها حکم نوعی سرمایه گذاری را دارد، بلکه ثابت شده است که استفاده از استراتژی های نگه داری مشتری معمولا به صرفه تر از استراتژی های جذب مشتریان جدید است. به طور کلی به دست آوردن مشتریان جدید می تواند 25 درصد گران تر از نگه داری مشتریان فعلی باشد.

صرفه جویی در هزینه با باشگاه مشتریان

به دست آوردن اطلاعات مفید

بسیاری از مشتریان امروزه ترجیح می دهند یک تجربه شخصی سازی شده و مناسب با علایق، نیاز ها، توان مالی و به طور کلی ویژگی های خود داشته باشند، که به وجود آوردن چنین تجربه ای امروزه برای بسیاری از کسب و کار های جهانی و شناخته شده به یک اولویت مهم تبدیل شده است.

اطلاعات مفید با باشگاه مشتریان

شما می توانید با ترغیب کردن مشتریان خود برای پر کردن قسمت های مختلف پنل کاربری خود در باشگاه مشتریان اطلاعات مفیدی از آنها به دست آورده و نه تنها یک تجربه ی شخصی سازی شده را برای آنها به وجود بیاورید، بلکه می توانید کمپین های بازاریابی هدفمند راه اندازی کنید، ارتباطات خود با مشتریان را افزایش دهید، و حتی برنامه های بازاریابی ارجاعی خود را نیز عملی کنید.

رضایت مشتریان

از نظر ما یکی از مهم ترین مزایای باشگاه مشتریان این است که وقتی ما یک باشگاه با ویژگی های قابل درک، ملموس و به درد بخور به وجود بیاوریم، مشتریان احساس می کنند که یک ارتباط عاطفی و احساسی میان کسب و کار ما و آنها برقرار است، که همین امر می تواند وفاداری و علاقه ی آنها به کسب و کارمان، و میزان صبر آنها را در صورت بروز یک مشکل افزایش دهد. این حس قدردانی و علاقه را می توان با استفاده از هدایا و تشویق های نظیر تولد و مناسبت های خاص دیگر افزایش داد.

رضایت مشتریان در باشگاه مشتریان

افزایش فروش

با شخصی سازی کردن تجربه ی خرید مشتریان با استفاده از اطلاعات به دست آمده، شما می توانید اعتماد آنها را به حدی جلب کنید که به پیشنهادات شما توجه کنند. بدین ترتیب، شما می توانید پیشنهادات مختلف را مطرح کرده، و شانس خرید مشتریان را افزایش دهید.

افزایش فروش در باشگاه مشتریان

ارتباطات بهتر

باشگاه مشتریان می تواند به شما یک راه مستقیم برای برقراری ارتباط با مشتریان بدهد که می تواند در شرایط مختلف بسیار کارآمد باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما محصولی را موجود کنید، بجای اینکه یک ایمیل کلی را به تمام افراد بفرستید و مشتریان آن را نادیده بگیرند، می توانید یک ایمیل شخصی سازی شده را به تک تک افراد بفرستید که تاثیر بسیار بیشتری نیز خواهد داشت. علاوه بر آن،  شما می توانید از این راه برای افزایش فروش، مناسبت های ویژه و رونمایی از محصولات جدید خود استفاده کنید.

ارتباط بهتر با باشگاه مشتریان

سنجیدن میزان وفاداری

با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده، شما می توانید گزارشات مختلف را تجزیه و تحلیل کرده، و میزان وفاداری و کارآمدی مشتریان خود را بررسی کنید. سعی کنید اطلاعات و شاخص های مهم نظیر استفاده از باشگاه، میزان و تعداد خرید ها، و تعداد مراجعات آنها را بررسی نمایید.

میزان وفاداری در باشگاه مشتریان

جذب مشتریان جدید

استفاده از یک برنامه ی تشویقی مناسب در باشگاه مشتریان، می تواند به روش های مختلفی باعث جذب مشتریان جدید شود. به عنوان مثال، اولین روش این است که اگر شما برای استفاده و دسترسی کامل از باشگاه خود تخفیفی را در نظر بگیرید، به سادگی می توانید چندین مشتری جذب کنید، صرفا به دلیل اینکه افراد می خواهند از این فرصت استفاده کنند، حتی اگر منفعت زیادی برای آنها نداشته باشد!

مشتریان جدید در باشگاه مشتریان

همچنین اگر فردی یک باشگاه مشتریان خوب و مفید را پیدا کند، که با استفاده از آن بتواند به منفعتی (نظیر تخفیف برای محصولات یا کارت هدیه) دست پیدا کند، احتمال اینکه وارد آن باشگاه شود بیش تر است، و دلیل اینکار تنها این است که می تواند به راحتی به آن هدیه، جایزه یا منفعتی که مدنظر است دست پیدا کند.

استفاده و مزایای باشگاه مشتریان تا حد زیادی بستگی به ویژگی ها و شرایط کاری شما دارد، اما آنچه در این مقاله ارائه شد، مزایایی هستند که در اغلب این باشگاه ها دیده می شوند و کسب و کار ها از آنها استفاده می کنند.

با تشکر از شما عزیزان که وقت خود را در اختیار ما قرار داده اید، امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما دوستان واقع شده باشد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.