آمارهای استفاده از نرم افزار  CRMدر استارت آپ‌ها

آمارهای استفاده از نرم افزار  CRMدر استارت آپ‌ها

نرم افزار  CRM در تمام کسب و کارها جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورده و حالا تمامی مدیران و صاحبان کسب و کار می‌دانند اگر قرار است سازمانی را علمی و اصولی مدیریت کنند، به یک سی آر ام نیاز دارند. در سال 2021، بالغ بر 91 درصد از شرکت‌هایی که بیشتر از 10 نفر کارمند داشتند، از نرم افزار  CRM استفاده کردند. اما در این بین، تکلیف استارت آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک چه می‌شود؟ آیا استارت آپی که کم‌تر از 10 نفر پرسنل دارد، اگر از نرم افزار سی آر ام استفاده نکند هم تفاوتی در عملکردش رخ نخواهد داد؟ آیا استارت آپ‌ها باید برای سی آر ام هزینه کنند یا بهتر است سرمایه خود را روی موارد دیگری سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند خودشان را در مسیر توسعه جای دهند؟ این‌ها سوالات بسیار مهمی هستند و به جواب‌های دقیق و درست نیاز دارند.

 

در این مقاله، قصد داریم نگاهی بیندازیم به آمارهایی که نشان می‌دهند استارت آپ‌ها چه رویکردی باید نسبت به نرم افزار CRM داشته باشند؟ اگر شما هم یک کسب و کار استارت آپی راه انداخته‌اید یا حتی قصد انجام چنین کاری را دارید، با خواندن این آمارها که مربوط به سال 2021 هستند  و توسط رسانه Firm Small Business منتشر شده‌اند، به نتایج جالب و مفیدی دست خواهید یافت.

 

 


آمارها نشان می‌دهند که، ارزش بازار سی آر ام تا سال 2028 به بالغ بر 128 میلیارد دلار خواهد رسید.


 

رشد تقاضا برای خرید نرم افزار CRM در سال 2020

در سال 2020 میلادی، میزان تقاضا برای خرید نرم افزار CRM حدود 10درصد افزایش یافت. در این سال، کسب و کارها به‌خصوص آن‌هایی که به‌صورت تجارت الکترونیک فعالیت می‌کردند نیاز به سیستمی داشتند که بتوانند ارتباط خود را با مشتریان و حتی پرسنل‌شان به بهترین شکل حفظ و مدیریت کنند.

با توجه به رشد میزان استقبال بنگاه‌های تجاری از نرم افزار سی آر ام، ارزش بازار این نرم افزار در سال 2021 به حدود 58 میلیارد دلار رسید. همه این آمارها نشان می‌دهند که، ارزش بازار سی آر ام تا سال 2028 به بالغ بر 128 میلیارد دلار خواهد رسید. آمارها به‌خوبی نشان دهنده این هستند که کسب و کارها تا چه حدی به این ابزار نیاز دارند تا بتوانند سودآوری خود را افزایش دهند.

 


با تاکید می‌توان گفت که هیچ ابزاری برای وفادارسازی مشتریان و حفظ آن‌ها، از نرم افزار CRM بهتر و کارآمدتر نیست.


 

 

مشتریان پس از یک تجربه بد، دیگر از شما خرید نمی‌کنند

آمار دومی که در سال 2021 به ثبت رسید، می‌تواند برای استارت آپ‌ها بسیار مهم باشد. یک سازمان تجاری اگر نیمی از مشتریانش را از دست بدهد، باز هم ممکن است بتواند از پس چنین چالش بزرگی برآمده و نهایتا بحران تجاری‌اش را مدیریت کند. اما شرایط برای استارت آپ‌ها به کلی متفاوت است. سرمایه‌گذارانی که حاضر می‌شوند روی استارت آپ سرمایه‌گذاری کنند، نسبت به چنین نکاتی حساس هستند.

 

به‌همین خاطر، مدیران استارت آپی برای حفظ تک تک مشتریان خود با تمام وجود تلاش می‌کنند. اینکه در سال 2021 مشتریان اینقدر روی تجربه بد حین خرید حساسیت نشان داده‌اند، مشخص می‌کند که رقابتی بودن بازارها تا چه اندازه بیشتر شده است. بنابراین، اگر کسب و کاری به رشد و جلو زدن علاقمند است، باید برای راضی نگاه داشتن مشتریان و وفادارسازی آن‌ها برنامه مدونی داشته باشد.

 

با تاکید می‌توان گفت که هیچ ابزاری برای وفادارسازی مشتریان و حفظ آن‌ها، از نرم افزار CRM بهتر و کارآمدتر نیست. به همین خاطر، کسب و کارهای استارت آپی اگر بتوانند به‌خوبی از تمام ظرفیت‌ها و امکانات سی آر ام بهره ببرند، حتما در این زمینه موفق عمل می‌کنند.

 

برنامه شرکت‌ها برای بهبود تجربه دیجیتال مشتری

پیش از این، توضیحات مفصلی درباره مفهوم تجربه دیجیتال مشتری ارائه کردیم و برای آشنایی کامل با این موضوع، از شما دعوت می‌کنیم که این مقاله را دقیق مطالعه کنید. اما جالب اینجاست که طبق آمارها، 35درصد از شرکت‌ها در سال 2021 تلاش کرده‌اند که تجربه دیجیتال مشتریان‌شان را بهبود دهند. اگر با خواندن مقاله مذکور نسبت به این مفهوم آشنایی پیدا کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که نرم افزار CRM چه جایگاه و اهمیتی در این زمینه دارد. این مورد هم، دلیل بسیار شفافی است که نشان می‌دهد سی آر ام برای استارت آپ‌ها ابزاری ضروری است.

         


بیشتر بدانید: طراحی پرسونا مشتری چیست؟


 

انتخاب درست نرم افزار CRM

هر کسب و کاری، باید مناسب‌ترین و بهترین نرم افزار CRM را متناسب با نیازها و شرایط خودش انتخاب کند. اگر در این بین اشتباهی از آن سر بزند، نه تنها هیچ سودی از خرید نرم افزار CRM نخواهد برد بلکه؛ عملا هزینه خرید آن به یک زیان بدل می‌شود.

 

آمارها نشان می‌دهند که 52 درصد از شرکت‌ها نرم افزار سی آر ام مورد استفاده‌شان را ناکافی به‌حساب می‌آورند. بنابراین، مدیران کسب و کار استارت آپی حتما باید در این زمینه هوشمندانه دست به انتخاب بزنند و بهترین پکیج را انتخاب کنند. آن 52درصد که از سی آر ام خود ناراضی بوده‌اند، مشکل را از این می‌دانسته‌اند که نرم افزار CRM آن‌ها نمی‌تواند اطلاعات کامل را از تمام پلتفرم‌ها جمع‌آوری کند. همین مشکل هم، باعث می‌شد تا آن‌ها از تحلیل و پیش‌بینی اینکه کدام سرنخ‌ها به مشتریان بالفعل شرکت‌شان بدل خواهند شد عاجر بمانند.  بهتر است از مشاوران سنا کمک بگیرید تا جزو 48 درصدی باشید که دست به انتخابی درست و اساسی زده‌اند.

 


بیشتر بدانید: 8 اصل مهم برای پیاده‌سازی نرم افزار CRM


 

تاثیر چشمگیر وفادارسازی مشتریان روی افزایش سودآوری

استارت آپ‌ها مانند هر سازمان دیگری مهم‌ترین هدف‌شان افزایش سودآوری است. اما از آنجایی که این کسب و کارها شبیه نهالی هستند که با کوچک‌ترین ضربه‌ای ممکن است از بین بروند، باید بیش از هر کسب و کار دیگری برای کسب سود تلاش کنند.

آمار جالب در این زمینه، ثابت می‌کند که شرکت‌ها با به‌کارگیری استراتژی صحیح برای وفادارسازی مشتریان توانسته‌اند سود خود را بین 25 تا 95 درصد افزایش دهند. تحقیقی که توسط مدرسه تجارت کولومبیا انجام شد نیز این مورد را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که حفظ مشتریان به‌صورت میانگین 40 درصد بر افزایش سودآوری تاثیرگذار بوده است.

 

نیاز مشتری به درک شدن

آخرین مورد از بین آمارها، بیش از هر مورد دیگری با استارت آپ‌ها ارتباط دارد. اساس تجارت یک کسب و کار استارت آپی، برهم زدن رابطه سنتی و کلاسیک مشتری و فروشنده (یا سازمان) است. استارت آپ‌ها به‌وجود آمدند تا رابطه‌ای صمیمی با مشتریان برقرار کنند و آن‌ها را قانع سازند که نیازشان را می‌دانند و برای رفع نیاز آن‌ها به‌صورت جدی تلاش می‌کنند.

در سال 2021، حدود 73درصد از مشتریان اعلام کرده بودند که از شرکت‌ها انتظار داشتند آن‌ها را درک کنند. این آمار جالب، می‌تواند دست‌مایه مهمی برای مدیران کسب و کارها باشد که متوجه شوند چقدر مدیریت ارتباط با مشتریان مهم و تاثیرگذار است.

 

اما یک استارت آپ از آنجایی که این مساله برایش کاملا حیاتی است، باید بهترین سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان نرم افزار CRM را مورد استفاده قرار دهد تا این نیاز اساسی مشتری برای درک شدن را پوشش دهد.

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.