استفاده آژانس‌های گردشگری از نرم افزار CRM

استفاده آژانس‌های گردشگری از نرم افزار CRM

نرم افزار CRM در صنعت گردشگری و خصوصا برای آژانس‌های گردشگری چقدر اهمیت دارد؟ امروزه صنعت توریسم یا همان گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان ارزش بازار فراوانی پیدا کرده است. از کشورهای اروپایی گرفته تا کشورهای اطراف ایران، هر کدام بخشی از اقتصادشان را بر پایه خدمات گردشگری می‌چرخانند. در کشور ما هم بعد از افت شیوع ویروس کرونا رفته رفته این صنعت در حال نفس کشیدن است. حالا بسیاری از آژانس‌های گردشگری در حال کشیدن نفسی تازه هستند و تلاش می‌کنند تا بار دیگر بتوانند در این بازار بیشترین مشتری را جذب کنند.

 

شکی نیست که در چنین بازاری، فروشنده‌ای که بتواند بهترین خدمات را به مشتریانش ارائه کند؛ فروش خود را هم بالاتر می‌برد. دقیقا اینجاست که اهمیت نرم افزار CRM مشخص می‌گردد. در ادامه، قصد داریم بررسی کنیم که استفاده از نرم افزار CRM چگونه می‌تواند به آژانس‌های گردشگری کمک کند تا بیشترین خدمت را به مشتریان خودشان ارائه کنند.

 

 

 


با ابزارهای مختلف نرم افزار CRM می‌توانید بهترین و بیشترین سرویس‌ها را به مشتریان خود بدهید تا شاهد رشد چشمگیری در فروش تورهای‌تان باشید.

 

 

استفاده از کانتکت سنتر نرم افزار CRM برای آژانس‌های گردشگری

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از سی آر ام، بخش کانتکت سنترش است. اگر مدیر یک آژانس گردشگری بخواهد تمام اطلاعات مربوط به مشتریان خود را به‌صورت دقیق ثبت و دسته‌بندی کند؛ هیچ ابزاری برای این کار بهتر از نرم افزار سی آر ام نخواهد بود. در کانتکت سنتر سی آر ام، می‌توانید تمام اطلاعات تماس مشتریان را داشته باشید تا هرگاه قصد داشتید برای تبلیغات یا برای پشتیبانی خدمات با آن‌ها تماس بگیرید، همه اطلاعات آماده در مقابل‌تان باشند.

 

استفاده آژانس‌های گردشگری از پروفایل 360 درجه مشتریان

چیز دیگری که نرم افزار‌های CRM در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند؛ پروفایل 360 درجه مشتریان است. به کمک این ابزار، کسب و کارها می‌توانند به نگاهی دقیق از مشتری و نیازهایش برسند. وقتی یک بنگاه تجاری جزئی‌ترین اطلاعات را هم درباره مشتریان خودش در سی آر ام ثبت کند؛ دیدی جامع پیرامون او و نیازهایی که دارد به‌دست می‌آورد. دقیقا به همین شکل است که کسب و کارها می‌توانند بهترین پرسونای مشتری را برای خودشان طراحی کنند.

 

          بیشتر بدانید: آموزش طراحی پرسونای مشتری

 

مثلا، یک آژانس گردشگری این امکان را خواهد داشت که اطلاعاتی نظیر: سن، جنسیت، میزان درآمد، منطقه سکونت و البته مسائل دیگری مثل: مناطق مورد علاقه برای مسافرت، جاهایی که تاکنون رفته است و حتی برخی ویژگی‌ها که می‌توانند نشان دهند در آینده احتمال دارد به چه مناطقی سفر کند را هم در اختیار داشته باشد. همه این‌ها بستگی به میزان امکاناتی دارند که به نرم افزار CRM می‌افزایید و در ضمن، تحت تاثیر نوع استفاده شما از این ابزار قرار می‌گیرند.

 

استفاده از نرم افزار CRM چقدر میزان درآمد آژانس‌های گردشگری را افزایش می‌دهد؟

در سرتاسر دنیا، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برای نرم افزار سی آر ام چیزی در حدود 8 دلار به ازای هر 1 دلار است. به عبارت دقیق‌تر، شما به ازای هر 1 دلاری که برای نرم افزار CRM سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ حدودا 8 دلار به‌دست می‌آورید. اما این نرخ را آژانس‌های گردشگری ایرانی هم می‌توانند داشته باشند؟

همانطور که گفتیم، همه چیز به کسانی مربوط می‌شود که از سی آر ام استفاده می‌کنند. اگر یک بنگاه تجاری بتواند از حداکثر امکانات سی آر ام بهره ببرد، آن را به بهترین شکل در سازمانش پیاده‌سازی کند، فرهنگ سازمانی خود را تحت تاثیر سی آر ام بازتعریف کند و موارد دیگری از این دست، حتما به چنین نرخ بازگشت سرمایه‌ای نزدیک خواهد شد یا حتی به آن خواهد رسید.

 

وفادارسازی مشتریان به کمک نرم افزار CRM در آژانس‌های گردشگری

امروزه بنگاه‌های تجاری در تمام دنیا سعی می‌کنند که بخش زیادی از فروش خود را برای مشتریان فعلی خود درنظر بگیرند. چرا که حفظ مشتری و وفادارسازی آن‌ها به مراتب کم‌هزینه‌تر از تبلیغات و تلاش برای جذب مشتری جدید است. اما چگونه می‌توان مشتری را وفادار ساخت؟

عوامل متعددی بر روی وفادار شدن مشتری نسبت به یک کسب و کار دخیل هستند. اما می‌توان با قطعیت گفت که هیچ چیزی مهم‌تر از این نیست که مشتری وقتی از شما محصول یا خدمتی را می‌خرد؛ خرید خود را قابل قبول و منصفانه بداند. در این میان، هم قیمت، هم کیفیت و هم نوع خدمت‌رسانی شما موثرند. مورد آخر، یعنی خدمت‌رسانی بنگاه، بیشترین تاثیر را بر روی رضایت مشتریان از یک بنگاه دارد. نرم افزار CRM نیز در همین راستا به کمک کسب و کارها می‌آید.

 

          بیشتر بدانید: داستان مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل

 

برای مثال، یک آژانس گردشگری می‌توان توسط سی آر ام از لحظه‌ای که مشتری درباره خدمات و تورهایش کسب اطلاعات می‌کند روند خدمات‌دهی را به وی آغاز کند و تا زمانی که فرد به مسافرت رفته و از آن بازمی‌گردد؛ گزارش‌دهی، پرسیدن سوال درباره کیفیت خدمات و ... را انجام دهد. بدین ترتیب، فرد احساس می‌کند در قبال پولی که خرج کرده بهترین خدمات را دریافت می‌کند. چنین احساسی قدم بزرگی برای وفادارشدن به یک سازمان است.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.