8 ویژگی بهترین نرم افزار فروش
پیشنهاد ما

8 ویژگی بهترین نرم افزار فروش

امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار، مدیران، کارآفرینان و ... به دنبال آشنایی با ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش هستند. دلیلش هم مشخص است، چرا که خرید بهترین نرم افزار فروش برای هر کسب و کاری یک مزیت منحصر به فرد است. هر کسب و کاری با داشتن این ابزار، نه یک قدم بلکه چند قدم بزرگ از رقبایش جلوتر است. خرید این ابزار کار سختی نیست و هر کسی با کنار گذاشتن بودجه این کار می‌تواند انجامش دهد اما، کار سخت این است که خریدتان را واقعا مطابق با ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش انجام بدهید و این بهترین بودن نیز، لزوما برای همه یکسان نیست. اینجاست که اهمیت استفاده از راهنمای خرید نرم افزار فروش مشخص می‌شود. یک راهنمای جامع در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بر اساس شرایط کسب و کارتان دست به انتخاب بزنید.

 

                  


بیشتر بدانید: نرم افزار فروش چیست؟


 

کسب و کارها و شرکت‌هایی که وجود و سرمایه آنها به مشتریان بستگی دارد، لازم است تا عمیقا برای خدمات مشتریان خود و رضایت آنها اهمیت ویژه‌ای قائل باشند. به همین دلیل است که  بسیاری از کسب و کار های B2C یا Business to Customer امروزه به استفاده از نرم افزارهای فروش روی آورده‌اند. یکی از سوالات متداولی که صاحبان کسب و کار حین مشاوره گرفتن از ما مطرح می‌کنند، درباره ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش است. آن‌ها می‌خواهند بدانند از بین انواع نرم افزار فروش ایرانی یا حتی خارجی که وجود دارد، کدام یک برای آن‌ها بهتر است. البته، این افراد کاملا حق دارند که ذهن‌شان درگیر این سوال باشد؛ چرا که پاسخ آن تاثیر مهمی بر آینده کسب و کارشان خواهد داشت.

 

ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش چیست؟

 

اولین مزیتی که درباره یک نرم افزار فروش خوب مطرح است، این است که به این فکر کنیم که چطور یک نرم افزار آنلاین می تواند اطلاعات مشتریان را جمع آوری کند، تفسیر کند و آنها را تجزیه و تحلیل نماید. در این زمینه، داشتن یک نرم افزار تحلیل فروش یا همان نرم افزار فروش ابزار فوق‌العاده‌ای در دستان شما خواهد بود تا مشتریان را کامل بشناسید، نیازهای آن‌ها را درک کنید و مطابق اولویت‌های‌شان کار کنید. بنابراین، وقتی که ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش را شناختید و متوجه شدید که از میان تمام ابزارهای موجود کدام برای شما بهتر است، این دستاورد بزرگ برای شما ایجاد می‌شود که اطلاعاتی کاربردی، دقیق و درست در اختیار دارید. همانطور که مشتری مهم‌ترین دارایی کسب و کارها محسوب می‌شود، بعد از مشتری هم «اطلاعات» مهم‌ترین دارایی آن‌هاست. پس برای موفقیت در تجارت باید ابزاری در اختیار داشته باشید تا اطلاعات کامل را درباره مشتریان به شما بدهد.

هنگامی که از سبک زندگی مشتریان خود آگاهی داشته باشید، می توانید آنچه می خواهند را برایشان فراهم کنید که در نتیجه این امر باعث رضایت آنها خواهد بود. با استفاده از روش های بازاریابی مناسب (برای مثال بازاریابی دهان به دهان)، شما می‌توانید مشتریان جدیدی را نیز به دست بیاورید. مطمئنا به‌کارگیری یک نرم افزار فروش خوب تصمیم سختی نخواهد بود، چون این نرم افزارها بسته به کارایی خود بسیار به‌صرفه خواهند بود و همچنین قیمت آن‌ها تا حد زیادی بسته به میزان کارایی‌ها، امکانات و تعداد کاربرانی که از آن استفاده می کنند دارد.

قیمت نرم افزار فروش هم البته نکته مهمی است. قابلیت‌ها و امکانات این ابزار یک سمت معادله است و قیمت آن نیز، سمت دیگر معادله قرار می‌گیرد. بنابراین، شما باید نرم افزاری را برگزینید که از هر دو سمت معادله برای شما مناسب باشد. البته، در بازار نرم افزار فروش رایگان هم وجود دارد که می‌توانید خیلی راحت آن‌ها را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید ولی؛ فراموش نکنید که بین یک نرم افزار رایگان و یک نرم افزار حرفه‌ای و استاندارد تفاوت‌های اساسی وجود دارد. آن موردی که می‌توانید به صورت رایگان دانلودش کنید، مطمئنا از بسیاری امکانات و قابلیت‌ها بی بهره است. اگر شما به دنبال ساختن کسب و کاری موفق هستید، باید برای آن سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری به نفع مشتریان، میزان درآمدتان را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد و یکی از انواع سرمایه گذاری روی مشتریان، خرید نرم افزار فروش است.

 

راهنمای خرید نرم افزار فروش؛ 8 ویژگی مهم

 

 اساسا یکی از روش‌های تشخیص نرم افزارهای خوب و پرکاربرد از سیستم‌های کم کاربرد و کم کیفیت‌تر، این است که ابتدا معرفی آن محصول را از وب سایت سازنده‌اش بخوانید، سپس نظرات کاربران را درباره آنها را خوانده و درباره آنها تحقیق کنید و نهایتا نقاط ضعف و قوت آنها را بسنجید. ما پیشنهاد می‌کنیم برای شناسایی یک نرم افزار مدیریت فروش خوب، به ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش که در ادامه آورده‌ایم توجه کنید.

 

 

1- امکان مدیریت از راه دور

 

باید بپذیریم که دوران استفاده از قلم و کاغذ برای هر کاری و حتی حضور بیست و چهار ساعته در دفتر مدیریت در حال به پایان رسیدن است. روند مدیریت کسب و کارها درحال حرکت به سمت غیرحضوری شدن می باشد. به همین دلیل، در بین تمام ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش امکان کنترل ریموت آن را اول ذکر کرده‌ایم. با این قابلیت، امکان دورکاری برای تمام پرسنل و حتی خود مدیر در بسیاری از زمان‌ها فراهم می‌شود و شما می‌توانید مشتریان و خریدها را در هر لحظه‌ای از شبانه روز مدیریت کنید.

از دوران شیوع کرونا در کشور بسیاری از شرکت‌ها به سمت دورکاری کامل میل پیدا کردند و این روزها برخی از کسب و کارها عملا تمام پرسنل‌شان دورکار هستند. چنین شرکتی به نرم افزار فروش تحت وب نیاز دارد. در مقابل، شرکتی که پرسنل دورکار زیادی ندارد و اطلاعات مشتریانش و امنیت داده‌ها برایش اهمیت فراوانی دارد، می‌تواند به مدل لوکال روی بیاورد. اما به صورت کلی، اینکه شما بتوانید این ابزار را از راه دور هم مدیریت کنید یک ویژگی بسیار خوب برایش به حساب می‌آید.

 

امکان مدیریت از راه دور در نرم افزار فروش

 

2- خدمات رسانی و پشتیبانی از کاربران

 

در راهنمای خرید نرم افزار فروش مانند راهنمای خرید هر نرم افزار دیگری، مساله خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده جایگاه ویژه‌ای دارد. برای خرید نرم افزارهای مدیریت کسب و کار مانند باشگاه مشتریان، نرم افزار  CRM و نرم افزار ثبت خرید و فروش حتما باید کیفیت خدمات پس از فروش شرکت سازنده آن نرم افزارها را هم مدنظر قرار بدهید.

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار فروش خوب و حرفه‌ای این است که شرکت تولیدکننده‌اش بهترین خدمات را به شما ارائه کند. امکان شخصی سازی آن، ارائه آپدیت‌های منظم، حل مشکلات احتمالی پس از خرید و ... جزو وظایف شرکت‌های تولید کننده است. بنابراین، در این مورد کاملا اطمینان حاصل کنید.

 

فرقی ندارد که شما به دنبال نرم افزار فروش بلیط سینما یا کنسرت هستید یا قصد خرید نرم افزار فروشگاهی یا نرم افزار فروش تلفنی را دارید، به هر حال باید این خدمات را دقیق بررسی کنید. یک فروشگاه لباس برای خرید نرم افزار فروش لباس و پارچه و پوشاک، باید تحقیق کند که شرکت تولید کننده آن نرم افزار چه نوع خدماتی را ارائه می‌کند و این را به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش برای مغازه خودش درنظر داشته باشد.

 

پشتیبانی از کاربران در نرم افزار فروش خوب

 

3- سادگی و استفاده آسان

 

مشکلات کاربری و عدم استفاده آسان و روان از نرم افزارهای فروشگاهی برای کسب و کاری که به تازگی قصد استفاده از این سیستم را دارد بسیار مهم است و یک سیستم مفید باید طوری باشد که تیم‌های مختلف، به‌خصوص تیم فروش بتواند به راحتی با آن کار کند. پیش از اینکه از نرم افزار فروشگاهی استفاده کنید، محیط کاربری آن را به خوبی بررسی کنید.

 

مثلا، ببینید که آیا این نرم افزار داشبورد و صفحاتی با استفاده آسان دارد؟ فرض کنید به دنبال یک نرم افزار فروش پیتزا یا نرم افزار فروش کتاب هستید، سادگی این ابزار باعث سرعت عمل شما حین آماده کردن پیتزا یا کتاب برای مشتری خواهد شد. پس اگر این ویژگی را مدنظر نداشته باشید و محصولی را انتخاب کنید که محیط کاربری دشواری داشته باشد، مطمئن باشید در آینده حسابی پشیمان خواهید شد.


 

سادگی و استفاده از نرم افزار فروش خوب

 

همچنین بهتر است از کارکنان خود، بخصوص کارکنانی که به استفاده از روش‌های قدیمی‌تر عادت کرده‌اند بپرسید که استفاده از چنین ابزاری برای آنها آسان است یا خیر و چه بهتر که در این صورت نرم افزارهای مختلفی را در اختیار آنها قرار دهید. در این صورت، می‌توانید سیستمی که بهترین تجربه کاربری را به آنها می دهد را انتخاب کنید. پس منطقی است که سومین مورد از ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش سادگی در کار با آن باشد.

 

حتی اگر پرسنلی که قصد کار کردن با این ابزار را دارند کاملا افراد باسواد و سطح بالایی هم باشند، باز هم هرچه این نرم افزار ساده‌تر باشد و کارایی‌اش راحت‌تر باشد به نفع کسب و کارتان خواهد بود. اگر مدیر یک فروشگاه تجهیزات پزشکی هستید، بروید و دموی رایگان انواع نرم افزار فروش تجهیزات پزشکی را تهیه کنید و مورد آزمایش قرار دهید.

 

4- اتوماسیون روند فروش و بازاریابی

 

یک نرم افزار فروش خوب می تواند کمپین‌های تبلیغاتی را از مرحله برنامه‌ریزی اولیه تا تست و امتحان آن پشتیبانی کند. برخی از این نرم افزارها حتی می توانند با استفاده از برخی شاخص‌های استاندارد میزان موفقیت کمپین شما را بررسی کند و امور فروش را به انجام برساند. در ضمن، توجه شما را به یک نکته مهم دیگر جلب می‌کنیم که عبارت است از امکان یکپارچه کردن این ابزار با شبکه‌های اجتماعی؛ چرا که این روزها شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در بازاریابی و مارکتینگ و برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی بر عهده دارند.

 

در صورت خرید جدیدترین نرم افزار فروش این فرصت در اختیار شما قرار می‌گیرد تا از طریق شبکه‌های اجتماعی مشتریان را پیدا کرده و علایق و نیازمندی‌های آنها را شناسایی کنید. هرچند، حتی اگر نرم افزاری که آن را تهیه می‌کنید جدید هم نباشد می‌توانید با اضافه کردن یک آپدیت این قابلیت را به آن اضافه کنید. پس می‌توان این را هم به لیست مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش اضافه کرد.

 

اتوماسیون فروش در نرم افزار فروش

 

 

شرکت‌های خدماتی، نمایندگی‌های فروش خودرو، موبایل فروشی‌ها و... به برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی نیاز زیادی دارند. به همین خاطر است که برای خرید نرم افزار فروش خدمات، نرم افزار فروش خودرو، نرم افزار فروش موبایل و لوازم جانبی موبایل و... حتما مساله فروش و بازاریابی را در آن ابزار بررسی کنید و اطمینان داشته باشید که ابزار مورد نظرتان در این کار بهترین است.

 

امکان مدیریت از راه دور در نرم افزار فروش خوب

 

5- مدیریت و همگام سازی مخاطبان

 

یک مدیریت مخاطبان مفید، شامل تمامی اطلاعات و تاریخچه ارتباط با یک مشتری خاص می باشد. این امر شامل تماس های برقرار شده، ایمیل های فرستاده شده، و قرار های ملاقات است. در صورت نیاز این دیتا و اطلاعات می تواند در اختیار تعدادی از کاربران قرار بگیرد تا بدین ترتیب خدمات رسانی به مشتریان و کاربران بهتر انجام شود.

 

همچنین یک سیستم مدیریتی خوب به شما این امکان را نیز می دهد که به لیست مخاطبان خود از برنامه ها و سیستم های ثالث، نظیر Microsoft Outlook، Gmail، Yahoo، و سرویس های ابری دیگر نظیر iCloud و غیره نیز دسترسی داشته باشید. پس مورد دیگری از ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش، امکان همگام سازی مخاطبان در آن است چون در این صورت بهتر می‌توانید با تمام مشتریان خودتان ارتباط بگیرید. مثلا، یک املاکی برای خرید نرم افزار فروش خانه باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

6- یکپارچه سازی نرم افزار فروش با نرم افزار  CRM

 

ششمین ویژگی بهترین نرم افزار فروش این است که بتوانید خیلی راحت و بی دردسر آن را با نرم افزار  CRM یکپارچه کنید. در این صورت، نه تنها بهتر از قابلیت‌ها و امکانات نرم افزار فروش استفاده خواهید کرد بلکه، تعداد این قابلیت‌ها بسیار بیشتر خواهد شد. در واقع، با یکپارچه شدن این دو ابزار تمام قابلیت‌های آن‌ها با هم یکی می‌شوند و میزان بهره‌ای که از آن‌ها می‌برید نیز به شکل تصاعدی افزایش می‌یابد. اما هر نرم افزار فروشی را نمی‌توان خیلی راحت با سی آر ام یکپارچه کرد.

 

         


بیشتر بدانید: تفاوت نرم افزار فروش با نرم افزار CRM


 

7- داشتن ویژگی‌های بومی و مناسب بودن برای کسب و کارهای ایرانی

 

هرچند مدت زمان طولانی نیست که ابزارهای مدیریت کسب و کار در کشور ما متداول شده‌اند، اما در همین زمان کوتاه هم هنوز برخی از ابزارهای ایرانی که ساخت شرکت‌های ایرانی هستند هنوز به صورت کامل ایرانیزه نشده‌اند. حتی در این روزها بعضی کسب و کارها ترجیح می‌دهند که از محصولات خارجی استفاده کنند و این یک اشتباه بزرگ به حساب می‌آید. هفتمین موردی که در راهنمای خرید نرم افزار فروش می‌خواهیم بررسی کنیم، این است که تمام امکانات موجود در ان برای کسب و کارهای ایرانی مناسب، کاربردی و قابل استفاده باشند. بومی نبودن قابلیت‌های این ابزار باعث خواهد شد که کسب و کارها نتوانند بهره‌مندی خودشان را از نرم افزار فروش حداکثر کنند. صدور پیش فاکتور و فاکتور، ارائه گزارشات مختلف، محاسبه درصدهای گوناگون و .... همگی در کشور ما با دیگر کشورها تفاوت‌های حقوقی و قانونی دارند و این فقط یکی از تفاوت‌های نرم افزار فروش ایرانی با نرم افزار فروش خارجی اس و تفاوت‌های اساسی دیگری نیز وجود دارند.

 

8-مناسب بودن قیمت نرم افزار فروش؛ آخرین مورد از ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش

 

هفت موردی که تا اینجا برشمردیم بیشتر به مسائل فنی مربوط بودند اما آخرین مورد، مستقیما به قیمت آن ابزار مربوط می‌شود. این مساله علی‌الخصوص برای کسب و کارهای کوچک و متوسط اهمیت زیادی دارد ولی حتی شرکت‌های بزرگ هم باید در مخارج‌شان صرفه جویی کنند و هیچ کسی دوست ندارد محصولی را با قیمت گران بخرد. در ضمن، ارزان بودن یک نرم افزار هم لزوما به معنای خوب بودنش نیست. بنابراین، بهترین ویژگی در این مورد مناسب بودن قیمت و تناسب آن با قابلیت‌های محصول است. پس، آخرین مورد از میان ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش این است که قیمتی منصفانه و اقتصادی در قبال خدماتی که به شما ارائه می‌کند داشته باشد.

برای کسب آگاهی درباره قیمت نرم افزار فروش سنا و دیگر محصولات این شرکت وارد صفحه قیمت نرم افزار CRM و فروش سنا شوید.

 

سوالات متداول:

 

1- آیا با داشتن نرم افزار فروش میزان فروش ما تضمینی افزایش پیدا می‌کند؟

 

انتخاب و خرید بهترین نرم افزار فروش یک بخش از فرایند افزایش فروش است و آموزش نرم افزار فروش، استقرار آن و چگونگی استفاده کردن از آن نیز بخش دیگر کار است. اگر شما از شرکتی این نرم افزار را بخرید که صفر تا صد کار را برای‌تان انجام دهد، مطمئنا نرم افزار فروش می‌تواند میزان فروش و سودآوری کسب و کارتان را به طرز چشمگیری افزایش دهد. پیشنهاد می‌کنیم که با ویژگی‌های نرم افزار فروش سنا آشنا شوید.

 

2- چگونه مطمئن شویم که ویژگی‌های بهترین نرم افزار فروش در نرم افزارهای موجود در بازار وجود دارند؟

 

اگر یک شرکت از استاندارد بودن و حرفه‌ای بودن محصول خودش اطمینان داشته باشد، حتما شرایطی را فراهم می‌آورد تا شما بتوانید برای مدت مناسبی به صورت رایگان از نرم افزار فروشش استفاده کنید. برای مثال، سنا این امکان را فراهم آورده تا قبل از خرید نرم افزار  CRM سنا و ماژول‌های دیگرش مانند نرم افزار فروش و باشگاه مشتریان و ... از ابزارش به مدت 30 روز کاملا رایگان استفاده کنید. در این 30 روز حتی از خدمات پس از فروش سنا نیز به صورت کاملا رایگان بهره مند خواهید بود.

 

3- آیا یکپارچه سازی نرم افزار فروش و نرم افزار  CRM کار سخت و زمان بری است؟

 

به هیچ عنوان. شما با تهیه نرم افزار  CRM سنا می‌توانید به سادگی هر چه تمام‌تر از دیگر امکانات آن که نرم افزار فروش هم یکی از این امکانات است، استفاده کنید. فرایند نصب و استقرار این ابزارها توسط تیم پشتیبانی سنا انجام می‌شود و صفر تا صد آن برای‌تان آماده سازی خواهد شد.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.