چطور از بحران اقتصادی حاصل از کرونا به راحتی عبور کنیم؟

چطور از بحران اقتصادی حاصل از کرونا به راحتی عبور کنیم؟

چطور از بحران اقتصادی حاصل از کرونا به راحتی عبور کنیم؟

همانطور که در مقاله قبلی اشاره کردم، احتمال طولانی شده بحران اقتصادی حاصل از کرونا بسیار بالاست. بنابراین برای رهایی از این بحران چند پیشنهاد برای بهبودی کسب و کارتان ارائه می دهم:

1- حتما در وب سایت کسب و کارتان ساز و کار فروش اینترنتی راه اندازی کنید:

وب سایت ها هویت اینترنتی کسب و کارها هستند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، شبکه های اجتماعی شاید برای معرفی کسب و کار و خدمات شما مهم و با ارزش باشند ولی نباید هویت اینترنتی کسب و کار خود را بر اساس آنها پایه گذاری کنید. کمترین دلیل این امر نداشتن ثبات در سیاست های مدیران این شبکه هاست. تحریم های مالکان آنها بر علیه استفاده کنندگان ایرانی یکی از این موارد است. حتما در مورد وایبر به خاطر دارید که چطور یک شبه تمامی کاربران ایرانی را از سیستم خود خارج کرد. همچنین به عنوان مثالی دیگر شبکه اجتماعی فیسبوک که پس از مدتی فعالیتهای مرتبط با کسب و کار را فقط با شرط پرداخت هزینه در اختیار مخاطبان خود قرار میداد. در جریان باشید که واتس اپ و اینستاگرام هر دو از نرم افزارهای شرکت فیسبوک هستند.

 

2- برای ارتباط با مشتریانتان از راهکارهای اطمینان بخش استفاده کنید:

ابزارهای ارتباطی شما با مشتریانتان باید از طریق وب سایت کسب و کارتان در اختیار قرار بگیرد. پنل ارسال تیکت یکی از ساده و مرسوم ترین امکانات است. قطعا خود شما وقتی وارد یک سایت دارای نماد اعتماد الکترونیک می شوید، همچنین پس از ارسال پیام یا تیکت به کسب و کار به صورت فوری پاسخ دریافت می کنید، حس اعتماد بیشتری نسبت به  کسب و کاری که در حال بازدید از سایتش هستید  پیدا میکنید. حتی می توانید از ابزارهای چت آنلاین بهره ببرید یا اینکه آدرس های ارتباطی شبکه های اجتماعی خود را در آن قرار دهید. همه اینها اطمینان خاطر بیشتر به مشتریان شما می دهند.

 

3- فرآیند وفاداری سازی مشتریانتان را به صورت جدی شروع و اجرا کنید:

فرآیند وفادار سازی مشتریان با ثبت نیازها و علاقمندی مشتریان شروع و با ارائه پیشنهادات جدید و مورد پسند به مشتریان ادامه پیدا می کند. وقتی مشتری به کسب و کار شما وفادار می شود به صورت ناخودآگاه آن را تبلیغ میکند و به عنوان یک کسب و کار خوب به دیگران معرفی می کند تا از شما خرید انجام دهند. این اعتماد و حس وفاداری که در مشتری ایجاد شده غیر قابل قیمت گذاری ست و حفظ آن نیازمند ایجاد تجربه های بهتر برای مشتری است.

4- از فعالیت در شبکه های اجتماعی غافل نشوید:

شبکه های اجتماعی ابزارهایی هستند که به صورت روزانه توسط مردم رصد می شوند. شاید درست نباشد که پایه کسب و کار خود را بر اساس شبکه های اجتماعی بنا کنید ولی یکی از بهترین روشها معرفی محصول تبلیغ آن از طریق شبکه های اجتماعی خواهد بود. به هیچ عنوان نباید از این ابزار مهم غافل شد. سعی کنید به بهترین شکل ممکن از این ابزار کاربردی پر استفاده بهره برداری نمایید.

 

در پایان باید عرض کنم این توضیحات چند خطی برای ارائه راهکارهایی برون رفت از بحران اقتصادی حاصل از کرونا ست و برای شروع و قرار گرفتن در مسیر باید مسائل و نکات بیشتری را بررسی نماییم. در آینده سعی میکنم درباره هر کدام از این موارد عمیق تر و بیشتر صحبت کنم.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.