نمای 360 درجه مشتری

نمای 360 درجه مشتری

نمای 360 درجه مشتری

جذب مشتری جدید برای رشد شرکت  بسیار مهم می باشد، ولی حفظ مشتریانی که دارید و درتماس بودن با آنها به همان اندازه برای رشد و پایداری بلند مدت شرکت اهمیت دارد.

 نمای 360 درجه مشتری چیست؟

این نما می تواند؛ مجموعه ای از داده های مشتری شما باشد اعم از سفارش ها، تماس ها و ...

 

امروزه داشتن محصول عالی کافی نمی باشد، باید رضایت مشتری را جلب کنید. داشتن نمای کلی از مشتری بسیار مهم می باشد، مثلا: او از ما چه درخواستی دارد، باز خوردهای او را بدانیم.

نظرات مشتریان، نحوه ی پاسخگویی و رسیدگی شما به درخواست ها و نیازهای آنها را نشان می دهد. به کانال ها و صفحات خود توجه کنید تا نظرات مشتریان را درباره شرکت و برندتان بدانید.

به این موارد توجه کنید: آیا مشتریان به برند شما اهمیت  می دهند؟ آیا آن ها در جریان خبرهای جدید می باشند؟

با توجه به این سوال ها می توانید مشتریان خود را بشناسید. اگر شرکت شما درچرخه 360 وجود دارد، یعنی مشتری های خود را کامل می شناسید. شناخت مشتری باعث می شود که شما موقعیت خودتان را درحال و آینده پیش بینی کنید و نیازها را برطرف کنید.

كمتر از 10٪ شركت ها از نمای 360 درجه مشتریان خود برخوردار هستند و تنها 5٪ قادر به استفاده از نمای 360 درجه مشتری برای رشد سیستماتیک مشاغل خود هستند. این یعنی شرکت شما می تواند جز5% باشد.

4 روش برای استفاده از نمای 360 درجه برای رشد و توسعه کار

1.تقویت هوش مشتری

با مشتری خود در ارتباط باشید و خواسته های آن ها را بدانید، اطلاعات ذخیره شده کمک بزرگی به رشد شرکت شما می کند آمارها نشان داده 42% شرکت ها، به دلیل وارد نکردن اطلاعات مشتریان خود قادر به رفع نیازهای آن ها نشده اند 45 درصد ازمشتریان هم عدم پشتیبانی را عدم پذیرش می دانند.

 CRM به شما کمک می کند تا نمای 360 درجه از مشتری خود داشته باشید.

وقتی شما اطلاعات مربوط به مشتری خود را ذخیره کرده اید می توانید پاسخ بهتر ومنطقی تر به نیازهای او بدهید، علاوه براین شما می توانید درخواست های هر مشتری را با توجه به نیازهای او در کانال های خود پاسخ بدهید.

این استراتژی باعث می شود مشتری شرکت  شما وفادارتر باشد.

2.همکاری بهترو بین گروهی

یکی از مزایای مهم مشتری 360 درجه این است که می تواند در بازاریابی و رشد برند شما کمک کند، به عنوان مثال: مشتری از شرکت شما نتیجه مطلوبی گرفته و برند شما را به مدیران دیگر معرفی می کند چون از نتیجه کار مطمئن می باشد.

3.تجزیه و تحلیل، پیش بینی برتر

نمای 360 درجه مشتری نه تنها می تواند به شما کمک کند تا نیاز های او را بشناسید، بلکه به شما کمک می کند بتوانید با ذخیره کردن داده ها ، درصورت نیاز با اطمینان کامل با مشاهده کردن داده ها پیش بینی کنید که مشتری چه درخواستی دارد.

این پیش بینی نه تنها به شما کمک می کند که در مقابل خواسته مشتری پاسخ درستی بدهید، بلکه کمک می کند که پیشنهادهای جدید بر اساس نیاز مشتری به او بدهید.

نمای 360 درجه از مشتری می تواند به شما این امکان را بدهد، رفتار او را در تغییر ویژگی ها و ساختارمحصول پیش بینی کنید.

این تغییر رفتار مشتری  می تواند درآینده نیز، برای رشد شما کمک کند و پیش بینی این امکان را می دهد که ازاین استراتژی برای به حداقل رساندن تاثیر منفی و به حداکثر رساندن تاثیر مثبت تغییر استفاده کنید.

4.شخصی سازی و سود آوری کنید

تحقیقات نشان داده اکثر مشتریان، با برندهایی کار می کنند که اطلاعات مشتریان خود را شخصی سازی کرده اند، با این کار شما می توانید درخواست های مشتری خود را شناسایی کرده براساس آن پیشنهادها را ارائه دهید. شرکت هایی ک نمای360درجه مشتری خود را می شناسند موفق تر هستند.

هرچه بیشتر مشتری خود را بشناسید و بدانید چه کسی هستند و چرا به شما مراجعه کرده اند، هماهنگی بیشتری به وجود می آید؛ در نتیجه اعتماد آنها به شما آسان تر می باشد.

این به نوبه خود در مورد وفاداری مشتری شما به برند کمک بزرگی می کند، برای پیش بینی نیازهای خود از داده ها استفاده کنید و استراتژی ارتباطی را تهیه کنید.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.