بازاریابی بر اساس مشتری چیست و چه منافعی دارد؟

بازاریابی بر اساس مشتری چیست و چه منافعی دارد؟

مفهوم اساسی برای یک استراتژی  بازاریابی موفق مشتری این است: شما نمی توانید تنها با دستیابی به مشتری ، به رشد پایدار بلند مدت برسید؛ شرکت های مهم به درک این موضوع رسیده اند و برروی برنامه بازاریابی مشتری متمرکز شده اند.

به یاد داشته باشید ،بازاریابی مشتری یک استراتژی یک طرفه نمی باشد، بازاریابی مشتری نه تنها روشی ارزان تر و مؤثر تر برای انجام کار است؛ بلکه یک عامل اثبات شده برای رشد سریع و پایدار است.

آیا قصد دارید امسال بیشتر بودجه خود را برای بازاریابی مشتری سرمایه گذاری کنید؟

اکثر شرکت ها بیشترین بودجه بازاریابی خود را صرف جذب مشتری جدید می کنند.

یکی از استراتژی های رشد که برای شرکت های بزرگ به خوبی کار می کند بازاریابی مشتری است.

شما محصول خود را تولید کرده اید، حالا نیاز به مشتری دارید.این یک گام برای توسعه کسب وکار می باشد،نمایندگان فروش رواستخدام کنید وبرروی ارائه خدمات به مشتری متمرکز شوید.

مرحله دوم برای رشد: تمرکزبرروی مشتریان فعلی است به جای تلاش برای جذب مشتریان جدید برروی مشتریان فعلی تمرکز کنید و تجارت را ادامه دهید.

بعضی شرکت ها رویکرد مبتنی بر روابط را از طریق مدل درآمد مکرر، اتخاذ کرده اند. به طوری که مشتری ها به طور ماهانه یا سالانه هزینه خدمات را بپردازند.

درحقیقت تمرکز برروی مشتری کمک بزرگی به رشد شما می کند. بدست آوردن مشتری جدید 5 برابرهزینه بر تر از مشتری فعلی است، با تمرکز برروی مشتریان فعلی هزینه بازاریابی را نیز کاهش دهید.

بهبود نگهداری مشتری می تواند نرخ سود را 25% تا 95% افزایش دهد، حتی سود کم می تواند تاثیر بسزایی در رشد داشته باشد.

احتمال فروش به مشتری جدید بین 5 تا 20% می باشد، درحالی که در مشتریان فعلی به 60 تا 70% می رسد. پس این بسیار آسان تر وارزانتر می باشد درنتیجه سود بیشتری به دست می آید.

بنابراین راز حفظ درآمد، ایجاد روابط بین شرکت و مشتریان در طولانی مدت چیست؟

قطعا بازار یابی مشتری است.

 

 

بازاریابی مشتری به گونه ای طراحی شده است که به شما در برقراری ارتباط و تعامل با مشتری کمک می کند. با بازاریابی مشتری، مشتریان شما بیشترین ارزش را از محصولات شما به دست می آورند و برای طولانی مدت در کنار شما باقی می مانند.

چندین استراتژی وجود دارد که می توانید برای یافتن محصول خود درمسائل روزمره استفاده کنید، بعنوان مثال:منابع آنلاین،پیام رسان ها و...

معروف ترین استراتژی ها برای حفظ مشتری، شامل مدیریت مبتنی بر حساب، پشتیبانی از خدمات خودکار و بهبود ارائه محصول شما می باشد، پروسه های طولانی را طی کنید تا بتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید.

آیا میدانید؛ مشتریان در سال سوم نسبت به سال اول 67% بیشتر هزینه می کنند؟ هنگامی که آنها را حفظ کردید، مهم است که در گسترش ارزش طول عمر حساب آنها سرمایه گذاری کنید.

شما می توانید باارائه محصول جدید یا ارتقا محصول، به این امر دست یابید و تجربه مشتریان را تقویت کنید.

اشکال سنتی تبلیغات این است که امکان دارد مانند گذشته موثر نباشد، پس به دنبال راه حل جدید باشید.ایجاد یک حس مثبت در مشتری می تواند برای ساختن طرفدار برند کمک کند، به کمک آن از طریق بازاریابی دهان به دهان مشتریان جدید جذب شده و این یک اتفاق خوب برای تجارت شما می باشد.

زیرا نه تنها مطمئن ترین شکل بازاریابی بلکه موثرترین روش برای جذب می باشد.

به طور خلاصه تمرکز بروی بازاریابی مشتری به شما این امکان را می دهد که شما به مرور زمان با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و به رشد او کمک کنید و همین باعث می شود مشتریان طرفدار محصول شما باشند.

تفاوت بازاریابی مشتری با بازاریابی سنتی درچیست؟

به این فکر کنید که ترجیح می دهید 100 تا مشتری داشته باشید که یکبار در طول عمر ازشما خرید کنند یا 20 مشتری باکیفیت داشته باشید که سالیان متمادی از شرکت شما پشتیبانی کنند؟ فکرکنم بدانم کدام را ترجیح می دهید.

تمام ایده بازاریابی این است که گروهی از افراد را شناسایی کند، سپس محصول یا خدمات خود را از طریق کانال های ارتباطی مربوطه تبلیغ کند، از سوی دیگر بازاریابی مشتری همه چیز را در نگه داشتن  و رشد مشتری در دراز مدت انجام می دهد.

در بازاریابی سنتی همه چیز مربوط به جذب مشتری جدید برای اولین بار است. دربازاریابی سنتی امکان توجه وخرید مشتری از محصول بالقوه است، اما دربازاریابی مشتری این واقعیت تفاوت دارد و امکان تجربه مشتری بیشتر بوده و وفادارتر است.

جذب مشتری کار آسانی نبوده، ازسویی زمان بر و هزینه برمی باشد. اما بعد ازبه دست آوردن مشتری باید به این فکر کنید که چگونه این رابطه را در طولانی مدت حفظ کرده و تجارت خود را گسترش دهید.

بنابراین چگونه می توانید با آنها بازاریابی کنید؟

دراینجا 3 استراتژی بازاریابی وجود دارد...

با توجه به مشتری، استراتژی های بازاریابی مشتری شمابه هریک از این سه موارد تعلق می گیرد:

1. استراتژی بازاریابی با پیگیری بالا

اگر مشتریان شما از ارزش بالایی برخوردار هستند وجز مشتریان ویژه به حساب می آیند؛ می توانید آنها را در دسته استراتژی پیگیری بالا قراردهید.

این گونه مشتریان نیاز به تماس های منظم و ارتباط حضوری دارند تا احساس امنیت وبا ارزش بودن کنند، در نتیجه در دراز مدت ازشما خرید میکنند. درچنین مواردی باید ارتباط با مشتری به صورت حضوری باشد و نیاز های آنها را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

دراینجا روابط برای کل تیم مهم بوده، پس سعی کنید به صورت حضوری با مشتریان خود در ارتباط  باشید.

این استراتژی بازاریابی مشتری با یک هشدار همراه می باشد! این استراتژی پر هزینه می باشد بنابراین اگر قصد استفاده از آن را داریدتوصیه می کنیم حداقل در زمان شروع به کار،بخشی از بودجه خود را به آن اختصاص دهید.از سویی دیگر،ازاین استراتژی فقط برای مشتریان رده بالای خود استفاده کنید.

 

2.استراتژی با پیگیری فنی

اگر مشتریان شما هزینه کمی را خرج میکنند، استراتژی پیگیری بالا سریع ترین روش برای از دست دادن پولتان می باشد. به جای اتلاف وقت وهزینه خود دنبال راه حلی باشید که بدون توقف به حجم بالایی از مشتریان ارزان دست یابید.

اینجاست ک شما وارد بازاریابی پیگیری فنی می شوید.

با خودکارکردن استراتژی پیگیری فنی می توانید به سرعت کمپین های بازاریابی مشتری را ایجاد کنید، تا باگذشت زمان نتایج به دست آمده و بهبود عملکرد را تنظیم کنید. به ویژه هنگامی که می توانید داده های کمپین بازاریابی را به استفاده از محصول متصل کنید تا شاهد تاثیرکامل آن در استراتژی بازاریابی خود باشید.

آیامی خواهید استراتژی بازاریابی با پیگیری فناورانه را شروع کنید؟

شما می توانید:

برای تشویق مشتریان موجود، برای باز کردن ویژگی های جدید یا به روزرسانی حساب های خود، تبلیغات آنلاین را اجرا کنید.

از پیام رسان ها و اعلان های درون برنامه ای برای هشدار دادن به کاربران برای بهبود محصولات استفاده کنید.

مجموعه ای از مطالب آموزشی آنلاین را ایجاد کنید تا به مشتریان کمک کند تا حد ممکن، از محصول شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به روز رسانی محصول، راهنمایی و اطلاعات مفید در رسانه های اجتماعی رادر گروه خصوصی مشتریان به اشتراک بگذارید.

3.بازاریابی با پیگیری کم

این استراتژی، بهترین راه حل برای مشتریانی است که کاملاً باتجربه نیستند، اما پتانسیل رشد و تبدیل شدن به مشتریانی با ارزش بالا را دارند و بنابراین نیاز به پرورش بیشتری نسبت به آموزش آنلاین یا محتوای دیجیتال دارند.

بازاریابی مشتری پیگیری کم، ترکیبی ازبازاریابی پیگیری بالا وپیگیری فنی می باشد. مثلا:

مطالب آموزشی، پست های وبلاگ و یک سری ایمیل ها می تواند به مشتری کمک کند تا از محصولات شما اطلاعات کسب کند.

پشتیبانی آنلاین مشتری، می تواند به او کمک کند تا با بروز مشکل یا سوال، سریع با شما تماس بگیرد.

ایجاد صفحات پرسش و پاسخ، برای مشتریانی که نمی توانند با پشتیبان شما تماس بگیرند و ترجیح می دهند مشکلات را به تنهایی حل کنند.

مدیریت حساب ،مانند: چک کردن منظم ایمبل ها و بازنگاه داشتن کانال های ارتباطی.

فروش الکترونیکی، تبلیغ براساس رفتار کاربر برای هدف قرار دادن مشتریان خاص با پیشنهاد مناسب.

یک روش دیگر برای بازاریابی پیگیری کم، ایجاد پورتال خودکار است.

درنهایت؛ اصلی ترین راهکار این است: شما باید متناسب با مشتریان استراتژی ها، پیام رسانی و فرمت خود را شکل دهید. در بازاریابی مشتری "یک روش متناسب با همه" وجود ندارد، بنابراین برای این که مطمئن شوید استراتژی ها برای شماو مشتریانتان کار می کند، به مرور زمان روش های خود را آزمایش و به روز رسانی کنید.

 

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.