ثبت سوالات مشتریان و تعیین دلیل عدم خرید مشتری

ثبت سوالات مشتریان و تعیین دلیل عدم خرید مشتری

ثبت سوالات مشتریان یکی از قابلیت های ویژه ای است که نرم افزار CRM سنا به آن مجهز شده و ویژگی هایی عالی ارائه می دهد.

اهمیت ثبت سوالات مشتریان

یکی از مسائلی که بسیاری از کسب و کار ها با آن درگیر هستند، و به نوعی به یکی از دغدغه های کسب و کار ها تبدیل شده است، این است که مشتریان پس از تماس با آنها و پرسیدن سوالات متعدد، در نهایت محصول یا خدماتی که آنها ارائه می دهند را خریداری نمی کنند.

این امر اگر به صورت مداوم اتفاق بی افتد، می تواند نشان دهنده ی ضعف یک کسب و کار، و یا کارکنان و پرسنل آن باشد.

طبق آمار ها و بررسی هایی که در زمینه دلایل عدم فروش کسب و کار ها در سر تا سر دنیا صورت گرفته است، مشخص شده که 65 درصد از کسب و کار های تازه کار و نوپا با این مشکل مواجه بوده و با آن دست و پنجه نرم می کنند.

پیشنهاد سنا: ایجاد پنل مشتریان در نرم افزار CRM

همچنین 17 درصد از این کسب و کار ها به همین دلیل با شکست رو به رو شده اند و قادر به ادامه ی روند کاری خود نبوده اند.

به همین دلیل، یکی از کار های مهمی که هر کسب و کار موفقی باید انجام دهد ثبت سوالات مشتریان و در ادامه ی آن تجزیه و تحلیل آن می باشد.

راهکار کسب و کار ها

در بسیاری از کسب و کار ها شاهد هستیم کارشناس فروش به طور مستقیم دلیل عدم خرید را جویا شده و از مشتری علت آن را می پرسد. این روش اگر چه ممکن است در برخی اوقات دلیل را مشخص کند، اما در بسیاری از اوقات شاهد هستیم که مشتری به دلایل مختلف از پاسخ به این سوال خودداری می کند و با استفاده از این روش نمی توان دلیل اصلی عدم خرید را پیدا کرد.

به این ترتیب، یک شرکت موفق باید پس از اینکه مشتری سوالات خود را مطرح می کند اما از آن کسب و کار خرید نمی کند، بتواند دلیل اینکه آن مشتری حاضر به خرید نشده است را پیدا کند.

راه حل سنا

با توجه به اهمیتی که ثبت سوالات مشتریان می تواند برای کسب و کار ها داشته باشد، متخصصان نرم افزار CRM سنا بر آن شدند تا راهکاری برای حل این مشکل پیدا کنند.

بدین ترتیب، تیم سنا قابلیتی را برای بخش فروش در نظر گرفته است که در آن کارشناسان فروش می توانند سوالاتی که مشتریان در خصوص محصولات یا خدمات کسب و کار دارند را یادداشت کنند.

مقاله مشابه: پنل پاسخ به تیکت مشتریان

پس از ثبت سوالات، مدیران می توانند با بررسی سوالات، دلیل عدم خرید مشتری را تحلیل نمایند. این دلایل می تواند شامل عدم موجودی انبار، عدم توانایی لازم از سوی کسب و کار و محصولی که ارائه می کند، قیمت بالا و یا هر دلیل دیگری باشد.

همچنین، در صورتی که کسب و کار مورد نظر از خدمات ویپ استفاده کند، این قابلیت فراهم خواهد شد تا تماس مشتریان ضبظ گردیده و توسط مدیران بررسی شود.

در این صورت، مدیران همچنین می توانند ضمن بررسی سوالات مشتریان، از کیفیت و کارآمد بودن پرسنل و بخصوص بخش فروش اطمینان پیدا کنند.

تلگرام

پیشنهاد میکنیم در تلگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام

پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام

با ما ارتباط برقرار کنید.